آن چه خواهید دید، فیلمی است که اختصاصا توسط خبرنگار گروه جهاد و مقاومت مشرق، از تربتِ پاک آن عزیز برداشته شده و هم‌راه با صدای آن شهیدِ جاوید، به کاربران عزیز تقدیم می گردد

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «شیرود»( یا همان «شیرود محله) یکی از شهرهای «استان مازندران» است که در بخش مرکزی شهرستان «تنکابن» واقع شده است. یکی از نواده‌گان حضرت «موسی بن جعفر(صلوات الله علیه)» در این شهر مدفون می باشد که در میان مردم به «امام زاده «سید حسین» اشتهار دارد.  گلزارِ شهدای «شیرود» در جوار این بقعه‌ی مبارکه قرار دارد و یکی از این شهیدان، سی مرغ بی بدیل آسمانِ ایران و اسلام، «علي اکبر قربان شيرودي» است. هشتم ارىيبهشت ماه، مصادف است با سال‌گشتِ شهادتِ این خلبانِ بسیجی.
 «علي اکبر قربان شيرودي»تاریخ20 فروردین 1334 شمسی در «شيرود»  تنکابن به دنيا آمد. علي اکبر با اتمام تحصيلات متوسطه در سال 1351 وارد ارتش شد و دوره مقدماتي خلباني را در تهران به پايان رساند . سپس دوره هلي «کوپتر کبرا» را در پادگان اصفهان ديد و با درجه ستوانياري فارغ التحصيل شد .
زماني که جنگ کردستان آغاز شد «شيرودي» چنان مي‌جنگيد که شهيد دکتر «مصطفی چمران» او را ستاره درخشان جنگ کردستان مي ناميد و شهيد امیر «ولی الله فلاحي» نيز او را «ناجي غرب» و فاتح گردنه ها و ارتفاعات آربابا، بازي دراز، ميمک و دشت ذهاب و پايگاه ابوذر معرفي مي کرد.
«شيرودي» بالاترين ساعت پروازِ جنگی را در جهان داشت علی‌رغم بيش از 40بار سانحه و بيش از 360 مورد اصابت گلوله به هلي‌کوپترش، باز سرسختانه مي جنگيد.
«علي اکبر شيرودي» سرانجام در هشتم ارديبهشت 1360 در حاليکه تانک هاي عراقي به طرف قره بلاغ دشت ذهاب در حرکت بودند با هلي کوپتر به مقابله با آنان پرداخت و پس از انهدام چندين عراده‌ی آنان،  از پشت سر مورد اصابت گلوله تانک قرار گرفت و بال در بال ملائک گشود.

آن چه خواهید دید، فیلمی است که اختصاصا توسط خبرنگار گروه جهاد و مقاومت مشرق، از تربتِ پاک «شهید شیرودی» برداشته شده و هم‌راه با صدای آن شهیدِ جاوید، به کاربران عزیز تقدیم می گردد. امید که مقبول درگاه احدیت قرار گرفته و شفاعت آن عارفِ مسلح را در روز حشر، قسمت مان قرار دهد. ان شاءالله

روحمان با یادش شاد
هدیه به روح بلندپروازش صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم


برای دریافت فیلم، روی عکس کلیک کنید
فیلم/ زیارت مجازی «شهید شیرودی»

فیلم/ زیارت مجازی «شهید شیرودی»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    0 0
    هر کس علیه اسلام حرف بزند او را خواهم کشت... احسنت بر تو سربار رشید اسلام. البته اگر الان این حرف را می زدی بهت می گفتند داعشی! شیرودی آمرزیده است امام خمینی
  • ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    0 0
    ماشاء الله به تو شیر مرد...خداوندا ما رو سرباز مکتب اسلام قرار بده
  • ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    شهدا شما رفتید و سعادت ابدی را خریدید ولی اکنون رهبری تنها مانده و یاران می روند و چه کسانی می ایند؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس