یادمان شهید شیرودی در نزدیکی شهر سرپل ذهاب یادآور رشادت‌های خلبان شهید "علی اکبر شیرودی" در ارتفاعات غرب کشور است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، روستایی در 5 کیلومتری شمالغربی شهر سرپل ذهاب محل شهادت علی اکبر شیرودی یکی از خلبانان دلاور هوانیروز است؛ که در جریان عملیات بازی دراز در 8 اردیبهشت 1360 در این منطقه به شهادت رسید.

شهید شیرودی در دوران مبارزات انقلاب اعلامیه‌های امام خمینی(ره) را در کرمانشاه پخش می‌کرد و در آستانه پیروزی انقلاب مسئولیت حفاظت از کرمانشاه به خصوص رادیو و تلویزیون و ادارات مهم دولتی را بر عهده گرفت و در غائله کردستان داوطلبانه به این منطقه شتافت و در مقابل گروه‌های ضد انقلاب به مبارزه پرداخت و نقش تعیین کننده‌ای در آزادسازی شهر پاوه ایفا نمود.

با شروع جنگ و در مدت هفت ماه به دلیل لیاقت و شجاعت به دستور فرماندهی هوانیروز از درجه ستوان یاری به درجه سروانی ارتقاء یافت. آخرین عملیات پروازی خلبان شیرودی در عملیات بازی دراز صورت گرفت و بعد از آنکه چهارمین تانک دشمن را هدف قرار داد بر اثر اصابت گلوله تانک دشمن به شهادت رسید و در روستای شیرود تنکابن به خاک سپرده شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای از وی به عنوان اولین نظامی که در نماز به او اقتدا کرده است، یاد می‌کند و شهید مصطفی چمران او را ستاره درخشان جنگ‌های کردستان نامیده است و مرحوم سرلشکر فلاحی، رئیس ستاد مشترک وقت ارتش درباره‌ی وی می‌گوید:«او ناجی غرب و فاتح گردنه‌ها و ارتفاعات آریا، بازی دراز، میمک، دشت ذهاب و پادگان ابوذر بود. او غیر ممکن‌ها را ممکن ساخت. کسی بود که وقتی خبر شهادتش را به امام خمینی دادم، امام در مورد وی فرمود: او آمرزیده است».

به پاس رشادت‌های این شهید اکنون یادمانی در تپه روستای زرین جوب ساخته شده است.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس