کد خبر 564433
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور به پیگیری غیبت کودکان در مدرسه از سوی آموزش و پرورش، تاکید کرد.

به گزارش مشرق، حبیب الله مسعودی فرید این مطلب را با اشاره به شکنجه شدن بانوی مشهدی و دختران 6 و هشت ساله توسط همسر معتادش عنوان کرد و اینکه این زن و فرزندانش از دوم فروردین به مدت 21روز شکنجه شدند. همسر این زن به شیشه وکریستال اعتیاد دارد. گفته می شود که پدر معتاد اجازه نمی داد که این کودکان به مدرسه بروند.

مسعودی فرید افزود: در بسیاری از کشورها، تعداد زیادی مددکار اجتماعی و مددکار تخصصی در مدرسه فعالیت می کنند؛ این افراد دوره های خاص را آموزش دیده اند و اگر کودکی در مدرسه غیبت کند از طریق پیامک به والدین کودک اطلاع رسانی می شود و در مرحله بعد مددکار مربوطه ، پیگیری های لازم را انجام می دهد.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش باید بحث بازمانده های از تحصیل را خیلی جدی بگیرد؛ بخش مشاوره و مددکاری اجتماعی در آموزش و پرورش باید راه اندازی شود و جدی تر گرفته شود.
وی تصریح کرد: مدارس باید از قالب سنتی بیرون بیایند و بیش از گذشته به مسائل مددکاری و پرورشی اهمیت دهند؛ جای بخش مددکاری در مدارس خالی است و روانشناسی و مشاوره در مدارس باید خیلی جدی تر از آنچه که هست به آن توجه شود.
 
**دخترکان اعظم به آغوش مادر بازمی گردند

معاون سازمان بهزیستی گفت: این زن اکنون مرخص شده است و در منزل یکی از آشنایان خود به سر می برد؛ طبق آخرین گزارشات، کودکان نیز در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند و تقریبا هر روز مادرشان را می بینند و هدف ما این است که این بچه ها نزد مادر بازگردند.

وی در عین حال اظهار کرد که در زمان حاضر مادر به شرایط لازم جسمی و روانی نرسیده است و همچنین ضروری است کارهای مددکاری بیشتری برای کودکان صورت گیرد اما نگاه آینده ما این است که حتما این کودکان کنار مادرشان باشند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: هنگامی که کودکان نزد مادر بازگردند، خدمات مددکاری و روانشناسی حمایتی بهزیستی ادامه می یابد تا این کودکان زندگی بهتری داشته باشند.
 
مسعودی فرید یادآور شد: در همه مراکز شبه خانواده ، هم مددکار و هم روانشناس وجود دارد که برای کودکان پرونده تشکیل می دهد و هرکدام برنامه کمکی خود را دارند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس