کد خبر 563896
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵

رئیس اداره ارزیابی و عملکرد رسیدگی به شکایات در پزشکی قانونی از صدور ۱۰۴۵ مورد گواهی سقط جنین در سال ۹۴ خبر داد و شرایط اخذ مجوز سقط جنین توسط پزشکی قانونی را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، سالاری در نشست خبری رئیس سازمان پزشکی قانونی، به موضوع سقط جنین و شرایط اخذ مجوز برای این مسئله اشاره کرد و اظهار داشت: سقط جنین شامل دو مورد سقط جنایی و درمانی است که به طورکلی سال گذشته 1950 پرونده در رابطه با سقط جنین در پزشکی قانونی استان تهران پذیرش شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن 14.5 درصد افزایش داشت.
 
وی افزود: از تعداد کل پرونده‌های پذیرش‌شده، 1045 مورد آنها منجر به صدور گواهی شد و به 893 مورد سقط مجوزی ارائه ندادیم که به طورکلی می‌توان گفت که برای 53.5 درصد از پرونده‌ها مجوز سقط ارائه کردیم.
 
رئیس اداره ارزیابی و عملکرد رسیدگی به شکایات در پزشکی قانونی ادامه داد: از 1045 مورد پرونده‌ای که مجوز سقط برای آنها صادر شد، بیش از 11 درصد مربوط به اندیکاسیون‌های مادری بوده و 90 درصد نیز مربوط به اندیکاسیون‌های جنینی بوده است.
 
به گفته سالاری، ناهنجاری‌های جنینی و سن کمتر از چهار ماه برای جنین، از ملزومات اخذ مجوز برای سقط جنین به شمار می‌روند، همچنین باید 2 سونوگرافی جهت تأیید ناهنجاری جنین به پزشکی قانونی ارائه شود، لذا افراد باید توجه داشته باشند که تنها قبل از چهارماهگی سن جنین می‌توانند نسبت به سقط آن اقدام کنند، چرا که پس از آن عروج روح در جنین انجام گرفته و سقط آن خلاف قانون است.  
 
رئیس اداره ارزیابی و عملکرد رسیدگی به شکایات در پزشکی قانونی ادامه داد: اگر نقص در جنین باشد، این موضوع باعث هرج مادر خواهد شد، لذا اجازه داده می‌شود سقط انجام گیرد، البته این مسئله با رضایت مادر، تأیید پزشک متخصص مربوطه و صدور مجوز پزشکی قانونی انجام می‌شود.
 
سالاری افزود: همچنین آمادگی داریم که هرگونه پرونده مربوط به شکایات و اعتراضات از پزشکی قانونی را بررسی کنیم، این شکایات شامل موضوع تشریح، کالبدشکافی، نتیجه کمیسیون و... است، بنابراین همه معترضین می‌توانند در این زمینه با شماره تلفن 77503158 تماس گرفته و موضوع شکایت خود را اداره ارزیابی و عملکرد در میان بگذارند.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین معترضین می‌توانند جهت این مسئله به سایت مربوطه در پزشکی قانونی مراجعه کرده و پرونده خود را جهت ارزیابی مورد بررسی مسئولان مربوطه قرار دهند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس