کد خبر 563378
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱

عناصر گروه تروریستی تکفیری داعش، برای فرار از میادین جنگ، دست به دامن نسخه های تقلبی شده و از پزشکان حاضر در این میادین می خواهند تا برای آنان مجوز خروج از میدان جنگ صادر کنند.

 به گزارش مشرق گزارش ها حاکی از این است که تروریست های داعشی، اکنون پس از تحمل شکست های پیاپی میدانی در جبهه "سوریه" و "عراق"، به هر راهی برای فرار از میدان جنگ متوسل می شوند.

در آخرین ترفند، تروریست های داعشی، به دنبال پزشکانی هستند تا با صدور نسخه های تقلبی و ارائه مجوز خروج، از میادین نبرد فرار کنند. این درحالی است که سران این گروه تروریستی سعی در حفظ عناصر خود در میادین جنگ دارند.

پیش از این تعدادی از عناصر نظامی این گروه تروریستی قصد فرار از میادین نبرد را داشتند که دستگیر شده و همه به اعدام محکوم شدند.

در گزارشی که در این باره منتشر شده است، به دلایل مختلفی برای این اقدام عناصر گروه تروریستی داعش اشاره شده است.

یکی از این دلایل، آگاهی برخی تروریست ها، از ماهیت اصلی و خوی وحشی گیری این گروه تروریستی، عنوان شده است.

طبق این گزارش، یکی دیگر از دلایل فرار عناصر گروه تروریستی داعش از میادین جنگ، پایین آمدن حقوق ماهیانه آنان است.

در این گزارش آمده است که در حال حاضر، هر یک از جنگجوهای داعش، ماهانه فقط ۱۰۰ دلار دریافت می کند که نسبت به مقدار مشابه آن در سال گذشته، کاهش چشمگیری داشته است.

دلیل کاهش حقوق ماهیانه عناصر داعش، شکست های میدانی و از دست دادن پشتوانه های مالی بسیار در آن مناطق است. علاوه بر این، اکنون و در پی حملات هوایی به کاروان های قاچاق نفت، صادرات نفت داعش، به شدت کاهش یافته است و از سوی دیگر، چندی پیش یکی از اماکن نگهداری ارز و پول داعش در موصل، هدف حملات هوایی قرار گرفت و میلیون ها دلار نابود شد که در ضعف مالی این گروه تروریستی تاثیر بسیار داشت.

ضعف مالی داعش، سبب ضعف انگیزه جنگجویان این گروه تروریستی شده است و در نتیجه، آنان را به فکر فرار از میادین جنگ انداخته است.

به نظر می رسد، با ادامه وضع موجود، گروه تروریستی تکفیری داعش، در آینده ای نزدیک با بحران های شدیدی در میادین نبرد روبرو خواهد شد که مهم ترین آنها، نبود نیروی نظامی خواهد بود.
منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    0 0
    وای وای داعش چقدر ترسو است وای وای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس