معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش گفت: تانک "تیام" نمونه ارتقاء یافته تانک ام 47 است که با اقداماتی که بر روی آن صورت گرفته بر قابلیت‌های رزمی و تدافعی آن در حوزه دفاع زمینی افزوده شده است.

ارتقای تانک‌های تیام نزاجا با سامانه‌های رزمی-ارتباطی نوینبه گزارش مشرق، امیر علی آراسته، معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش با اشاره به تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت ارتقای توان رزمی با توجه به ظرفیت‌های موجود اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش در همین رابطه اقدام به نوسازی تجهیزات قدیمی خود در حوزه دفاع زمینی و مقابله با تهدیدات پیشرو کرده است.

وی در این رابطه افزود: تانک "تیام" تانک اصلی میدان نبرد است؛ که با همت سازمان جهاد خودکفایی نزاجا متناسب با نوع تهدیدات منطقه‌ای ساخته و پرداخته شده است.

امیر آراسته با بیان اینکه در ساخت این تانک از شاسی و عراده‌های تانک ام 47 و برجک تانک‌های سری تی استفاده شده است، گفت: با اقدامات صورت گرفته بر قابلیت‌های رزمی و تدافعی این تانک در صحنه نبرد افزوده شده است.

وی همچنین عنوان کرد: سامانه‌های پیشران، و سامانه‌های ارتباطی و اپتیکی این تانک ارتقا یافته و با نصب پوشش زره واکنشی بر روی آن بر قابلیت‌های تدافعی و ماندگاری آن در صحنه رزم افزوده شده است.

معاون هماهنگ‌کننده نزاجا افزود: همچنین این تانک به مسافت‌یاب لیزری، توپ 105 میلیمتری و یک قبضه مسلسل دوشکا با کالیبر 12.7 تجهیز شده است.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    0 0
    هر چقدر هم که ارتقا بدن دیگه دورانش تموم شده نمیتونه تو جنگ واقعی مقاومت کنه
  • مسعود ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    0 0
    تانك كرار كووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو؟
  • ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    0 0
    شتر گاو پلنگ!اونم از نوع پیرش.
  • ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    دراین ارتقا فقط ار بدنه تانک قبلی استفاده شده همین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس