کد خبر 563222
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰

در حالی شهریور ماه سال ۹۳ وزیر راه و شهرسازی وعده تعطیلی پروازهای شبانه فرودگاه مهرآباد طی ساعت ۲۴ تا ۵ صبح را داده بود که ساکنان این منطقه با انتقاد از خلف وعده‌های مکرر همچنان نسبت به برقراری پروازهای شبانه گلایه دارند.

به گزارش مشرق، «در راستای افزایش رفاه ساکنان حوالی مهرآباد دستور داده‌ام تا دو ماه آینده پروازهای شبانه این فرودگاه از ساعت 24 تا 5 صبح کلاً متوقف شود.»
 
شهریور ماه سال 93 بود که عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم افتتاح پارکینگ شرقی هواپیما در فرودگاه مهرآباد با تحکم هر چه تمام این جمله را بیان کرد.
 
چند روز بعد ابراهیم شوشتری معاون وقت عملیات هوانوردی شرکت فوردگاه‌ها از حذف پروازهای شبانه مهرآباد همزمان با آغاز پرواز زمستانی ایرلاین‌ها خبر داده و گفته بود: در راستای احترام به حقوق شهروندی و فراهم کردن آسایش برای همسایگان فرودگاه مهرآباد و پیرو دستور وزیر راه‌و شهرسازی پروازهای این فرودگاه از ساعت 24 شب تا 5 صبح به ساعات دیگر روز منتقل می‌شوند.
 
وی افزود: در حال حاضر تعداد اندکی از پروازها در این ساعت انجام می‌شود که با آغاز برنامه پروازی زمستانی از اوایل آبان ماه، این پروازها حذف می‌شوند.
 
حدود یکماه بعد نوبت به معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری رسید تا در این‌باره اظهارنظر کند: « پیرو دستور وزیر راه و شهرسازی، شرکت فرودگاه‌های کشور طی نامه‌ای به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد تا شرکت‌های هواپیمایی از برنامه‌ریزی برای پرواز در ساعات 24 تا 5 صبح در فرودگاه مهرآباد زمانی خودداری کنند.
 
خداکرمی با بیان این‌که با برنامه ریزی شرکت‌های هواپیمایی تعداد پروازها در ساعات 24 تا 5 صبح به تدریج به حداقل می‌رسد گفت: با ادامه این روند به تدریج زمینه برای محدودیت بیشتر پروازی در این ساعات فراهم می‌شود اما در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی موظف شدند در این ساعات برای پرواز برنامه‌ریزی نکنند.
 
اوایل آذرماه سال 93 مدیرکل فرودگاه مهرآباد گفته بود: در دو ماه اخیر با هماهنگی شرکتهای هواپیمایی پروازهای ساعت 24 شب تا 5 صبح به ساعات‌ دیگر انتقال یافت و هم‌اکنون در فرودگاه مهرآباد از ساعت 24 شب تا 5صبح هیچ پرواز خروجی و همچنین از ساعت 00:30 تا 5 صبح هیچ پرواز ورودی انجام نمی‌شود.
 
رستمی افزود: فرودگاه در مدت تعطیلی پروازهای شبانه تعطیل نیست و به‌روند فعالیت‌های عملیاتی خود نظیر پروازهایVIP، آمبولانس پروازهای امداد و نجات، پروازهای آتش‌نشانی و حامل مواد دارویی، پروازهای برنامه‌ ای تأخیری و پروازهایی که به طور اضطراری در مهرآباد نشست و برخاست دارد ، خدمات رسانی می کند. با اقدامات صورت گرفته در این خصوص برابر اطلاعیه هوانوردی از 23 آذر ، محدودیت پذیرش پروازهای برنامه ای از ساعت 24 شب تا 5صبح به‌طور کامل اجرایی می‌شود.
 
رستمی گفت: اجرای طرح تعطیلی شبانه به‌منظور به حداقل رساندن تبعات و مشکلات شبانه پروازهاست که این طرح تقریباً در 241 فرودگاه داخلی و 161 فرودگاه بین‌المللی در تمام دنیا اجرا می‌شود و در مهرآباد نیز به عنوان اولین فرودگاه کشور در حال اجراست.
 
این در حالی است که با وجود وعده وزیر وعده‌ها و بر خلاف ادعای مسئولان مربوطه پروازهای شبانه فرودگاه مهرآباد در زمستان 93، تمام روزهای سال 94 و یک ماه و چند روز سپری شده از سال جدید همچنان انجام می‌شود. مسئله‌ای که رفاه و آسایش را از ساکنان این منطقه سلب کرده و با توجه به بی توجهی مسئولان مربوطه تعدادی از این افراد  برای رساندن صدای اعتراض خود به گوش وزیر راه از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند که نمونه‌هایی از آن در ادامه می‌آید؛
 
«باز هم امشب راس ساعت 1:40 یک پرواز با هواپیمای لگن از مهرآباد بلند شد، هر شب هم تکرار می‌شود... کسی نظری داره چطور اعتراض کنیم»،
 
«آخرین پرواز را با بدترین هواپیما بلند می‌کنند، الان این هواپیما رد شد دزدگیر ماشین ها همه به کار افتادند.»
 
«خیلی جالب است که در ظاهر پرواز بعد از ساعت 12 نیمه شب تا 5 صبح ممنوع است، ولی ظاهرا می‌گذارند مردم حاشیه فرودگاه بخوابند و بعد ....»
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس