کارگردان زن سینما معتقد است: متولیان فرهنگی وظیفه دارند با تولید فیلم هایی در این خصوص، والدین را از وجود خطر اعتیاد به مواد مخدر آگاه كنند.

به گزارش مشرق، پوران درخشنده افزود: گرایش به مصرف مواد مخدر ریشه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی دارد و باید به این سونامی، اساسی و عمیق نگاه كرد.

وی با بیان اینكه مسوولان باید به ریشه های بوجود آمده اعتیاد به مواد مخدر فكر كنند، اظهار داشت : در عصر امروزی متاسفانه والدین بر این باورند كه فقط باید فرزند به دنیا بیاورند و پس از تولد آن را رها می كنندو یا به عبارتی دیگر فرزند آوری را وظیفه دانسته و مهارت های زندگی را به او نمی آموزند.

درخشنده انتقاد كرد كه والدین كمتر به مسایل عاطفی فرزندان اهمیت می دهند و امروزه به نوعی اعتیاد مدرن شده، وجود انواع و اشكال مواد مخدر شیمیایی، باعث شده كه والدین از اعتیاد فرزندانشان بی خبر باشند و این یك تهدید برای جامعه است، در گذشته افراد مواد مخدر سنتی مصرف می كردند و اعتیادشان آشكار بوده در حالیكه زمان باخبر شدن از اعتیاد یك فرد چند سال بعد ظاهر می شود.

کارگردان فیلم‌های «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند»،«بچه‌های ابدی» و «پرنده کوچک خوشبختی» ادامه داد: همچنین در حال حاضر اعضای خانواده فقط حضور فیزیكی در محیط خانه دارند و روابط و گفت و گوی عاطفی بین آنها بسیار كمرنگ است، متولیان فرهنگی وظیفه دارند با تولید فیلم هایی در این جهت، والدین را از وجود خطر اعتیاد به مواد مخدر آگاه كنند.

درخشنده با اشاره به اینكه باید برای مبارزه با مواد مخدر یک دغدغه در جامعه به ویژه میان والدین ایجاد شود، اضافه كرد: خانواده وقتی فیلمی درباره اعتیاد به مواد مخدر مشاهده می كند، باید خود را در درون فیلم ببیند، احساس دغدغه در وی ایجاد شود و سپس به دنبال آموزش به فرزندانش باشد.

به گفته وی، ما نیاز به بازخوانی فرهنگی مجدد داریم، ساخت فیلم هایی با محوریت اعتیاد به ایجاد دغدغه در همه افراد جامعه كمك می كند، البته متولیان فرهنگی نیز نباید به دنبال ساخت فیلم هایی باشند كه فقط هدف سرگرمی باشد، بلكه باید در كنار سرگرمی حرفی نیز برای گفتن داشته باشند،

درخشنده با ابراز نگرانی از اینكه آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد در كشور بیداد می كند، افزود: سینما مهمترین وسیله و ابزاری است كه می تواند نگرانی از این آسیب ها را به مخاطب عرضه كند، سینما زبان مشترك همه ملتهاست، باید امكانات را فراهم كرد، موانع را برداشت تا بدون دغدغه به مسایل و ریشه های بوجود آمدن اعتیاد به مواد مخدر بیردازیم،

وی با  تاکید بر ضرورت توجه به مسائل اعتیاد در مدیوم‌های هنری خاطرنشان کرد:‌ آمار مصرف كنندگان مواد مخدر نشان می‌دهد راهی نداریم جز نهادینه کردن مسائل خانوادگی و اینکه به مباحث فرهنگی رنگ تازه‌ای ببخشیم. از نظر من سینما فقط سرگرمی نیست و محلی است که باید مسائل اجتماعی را در آن مطرح کنیم.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس