کد خبر 562378
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴

معاون مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت گفت: پوشش بیش از ۵۰ درصد دختران و زنان ایرانی چادر است.

به گزارش مشرق، فرشته جراحی با بیان اینکه نیمی از زنان و دختران ایرانی پوشش چادر دارند، افزود: با توجه به اینکه گرایش بانوان کشورمان به چادر در سطح بالایی قرار دارد باید بتوانیم برای این نیاز روزافزون تولیدات در خورِ زن ایرانی داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد پارچه چادری در کشورمان تولید کارخانجات شرق آسیا به ویژه کره است که این با اصول اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد و باید با حمایت از تولید داخلی سهم کارخانجات کشورمان را در تولید پارچه چادری افزایش دهیم.
 
معاون مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت تاکید کرد: سهم ۵ تا ۱۰ درصدی تولید داخل در پارچه چادری به هیچ وجه شایسته کشورمان نیست و تولیدکنندگان داخلی باید توان رقابت با رقبای خارجی را کسب کنند.
 
جراحی اضافه کرد: تحقیقات نشان داده که پارچه های سنگین که در تولید چادر مورد استفاده قرار می گیرد در بروز آرتروز گردن موثر است و به همین دلیل تولیدکنندگان خارجی به سمت پارچه های سبک وزن رفته اند و تولیدکنندگان داخلی هم گام هایی در این زمینه برداشته اند.
 
وی خاطرنشان کرد: معتقدیم پوشش چادر بهترین نوع پوشش برای بانوان کشورمان است اما باید تولیدات مناسبی برای برآورده کردن سلیقه بانوان داشته باشیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    1 0
    فعلا بیشتر هستند با حجابها و چادری ها و با حیاها اما در نسل بعدی دچار مشکل خواهیم شد. البته اگر نسلی بماند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس