کد خبر 562251
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۱

هیات 38 نفره تجار و کارفرمایان صهیونیست در راستای پروژه احداث مناطق صنعتی طی سفری بی سابقه طی 10 سال گذشته وارد قاهره ـ پایتخت مصر ـ شدند.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین منابع قدس اشغالی  اعلام کردند ، این هیات صهیونیستی در جریان سفر خود به قاهره تلاش خواهد کرد زمینه گسترش همکاری های اقتصادی میان اسرائیل و مصر و تقویت مناسبات میان دو طرف را فراهم آورد.

در مراسم استقبال از این هیات صهیونیستی جمعی از تجار و کارفرمایان مصری حضور داشتند و ضمن خوش آمدگویی به آنها از گسترش روابط تجاری میان دو طرف استقبال کردند. انتظار می رود در همین راستا هیات مشابهی از بازرگانان و اصحاب صنایع مصری اواخر سال جاری میلادی (2016) به فلسطین اشغالی سفر کنند.

حجم صادرات کالاهای صهیونیستی به مصر در سال 2015 به 113.1 میلیون دلار رسید و این در حالی است که در سال قبل از آن؛ یعنی 2014 147.1 میلیون دلار بود. اما در مقابل، حجم واردات این رژیم از مصر در سال 2015 تنها 54.6 میلیون دلار بود و این در حالی است که در سال قبل از آن 583 میلیون دلار برآورد شده بود.

سال 2011 بهترین دوره مبادله تجاری میان طرفین مصری و صهیونیستی بود و ارزش صادرات رژیم صهیونیستی به مصر به 236 میلیون دلار و صادرات مصر به این رژیم به 178.5 میلیون دلار رسید. اما پس از آن و در اثر وقوع انقلاب مصر که در راستای انقلاب های بهار عربی صورت گرفت، حجم مبادلات تجاری میان طرفین تا حد زیادی کاهش یافت.

گفتنی است که عبد الفتاح سیسی رئیس جمهور مصر در راستای سیاست های خود برای گسترش و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مجوز انجام مبادلات میان طرفین با شیکل؛ پول رایج این رژیم را صادر کرد که این مساله در تاریخ روابط میان طرفین بی سابقه بود و خشم و اعتراض گسترده احزاب مخالف و در راس آنها جماعت اخوان المسلمین را به دنبال داشت.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس