تولیت آستان قدس رضوی بر فراهم آوری شرایط تشرف قشر جوان به زیارت مضجع منور حضرت رضا(ع) تاکید کرد و گفت: هیچ‌کس نباید به خاطر بی‌پولی از زیارت حضرت رضا(ع) و ابراز دلدادگی و محبت به خاندان عصمت و طهارت(ع) محروم شود.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی طی سخنانی در دیدارهای جداگانه با رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به تبیین نقش مقوله زیارت در ارتقای باورهای دینی و مصون سازی جوانان پرداخت و با بیان اینکه در آموزه‌های دینی ما بر ارتباط مستمر با ائمه اطهار(ع) تاکید بسیاری شده است، اظهار داشت: تشرف به مضجع منور ائمه اطهار(ع) و زیارت مشاهد مشرفه ایشان، یکی از نمودهای عینی حفظ ارتباط با خاندان عصمت و طهارت در عصر حاضر است.

وی سپس نقش پررنگ و موثر جوانان در عرصه‌های اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید داشته‌اند، اگر یک جوان متحول شود، خانواده‌ای را به حرکت وا می‌دارد، بر این اساس، باید برای جوانان و به طور ویژه دانشجویان و طلاب برنامه‌های فرهنگی ویژه ای مد نظر باشد.

رئیسی در ادامه بر فراهم آوری شرایط تشرف قشر جوان به زیارت مضجع منور حضرت رضا(ع) تاکید و عنوان کرد: هیچ کس نباید به خاطر بی‌پولی از زیارت حضرت رضا(ع) و ابراز دلدادگی و محبت به خاندان عصمت و طهارت(ع) محروم شود.

تولیت آستان قدس رضوی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری در زمینه تسهیل زیارت دانشجویان و طلاب، افزود: هزینه‎هایی که برای تشرف این اقشار به زیارت صورت می‌گیرد، در واقع یک سرمایه‌گذاری برای ارتقای باورهای دینی و مصون سازی جوانان است.

وی هم چنین با بیان اینکه بر اساس مفاد حکم مقام معظم رهبری برای انتصاب تولیت آستان قدس رضوی، تسهیل زیارت را یکی از ماموریت های اصلی خودمان می‌دانیم، گفت: این موضوع از نظر ما تنها به محدوده حرم مطهر محدود نمی‌شود و تمام نهادهای مسئول باید در راستای تسهیل تشرف زائران حضرت رضا(ع) برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی، رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه و  سید ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز به ارائه گزارشی از فعالیت های مراکر متبوعشان پرداختند و بر ضرورت تعامل با آستان قدس رضوی در راستای افزایش کمی و کیفی تشرف دانشجویان و طلاب به زیارت حضرت رضا(ع) تاکید کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس