کد خبر 561860
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹

گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا نشان می دهد آمار خودکشی در ایالات متحده به بالاترین حد خود در ۳۰ سال گذشته رسیده است.

 به گزارش مشرق به نقل از بی بی سی، نرخ خودکشی در آمریکا در سه دهه گذشته به ویژه در میان سفیدپوستان میانسال افزایش چشمگیری داشته است. با توجه به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، این قشر از سفیدپوستان آمریکا یک سوم از کل تعداد خودکشی ها در این کشور را به خود اختصاص می دهند.

البته در گزارش ارائه شده از سوی این مرکز، دلیل مشخصی برای سیر صعودی آمار خودکشی ارائه نشده است حال آنکه به گفته کارشناسان، افزایش استعمال داروهای مخدر تجویزی و تبعات رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸ از دلایل اصلی گرایش سفیدپوستان به خودکشی عنوان می شود.

در بازه زمانی ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۴، نرخ کلی خودکشی در آمریکا ۲۴ درصد افزایش داشته است. با این وجود، رقم افزایشی برای مردان سفید پوست با میانگین سنی ۴۵ تا ۶۴ سال ۴۳ درصد بوده است حال آنکه این رقم برای زنان سفید پوست با همین میانگین سنی ۶۳ درصد است. دختران ۱۰ تا ۱۴ ساله آمریکایی نیز از دیگر قربانیان همه گیر شدن معضل خودکشی هستند.

از هر یکصد هزار شهروند آمریکایی ۱۳ نفر اقدام به خودکشی می کنند و تنها در سال ۲۰۱۴، بیش از ۱۴ هزار شهروند سفید پوست آمریکایی میانسال جان خود را بر اثر خودکشی از دست دادند. این رقم دو برابر مجموع رقم اعلام شده برای شهروندان سیاه پوست، هیسپانیک، آسیایی، سرخپوست و مهاجران جزایر اقیانوس آرام است.

در گزارش اخیر، هیچ اشاره ای به رابطه میان خودکشی و یا سطح تحصیلات نشده است حال آنکه مطالعات پیشین حاکی از افزایش نرخ خودکشی میان آن دسته از سفید پوستانی است که فاقد مدرک تحصیلی هستند.

از سوی دیگر، گفته می شود که در آمریکا نرخ مرگ و میر ناشی از قتل و بیماری های سخت نظیر سرطان و مشکلات قلبی کاهش یافته است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس