کد خبر 561846
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵

عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس با تأکید بر اینکه غارت اموال ایران نتیجه کدخدا دانستن آمریکا است گفت: اینکه دولت کج‌دار و مریز با زورگویی‌های آمریکا برخورد کند، نتیجه‌اش جسارت آمریکا در غارت اموال ما می شود.

به گزارش مشرق، محمدحسین یادگاری عضو بسیج اساتید دانشگاه تربیت مدرس در واکنش به حکم دادگاه عالی آمریکا مبنی بر پرداخت 2 میلیارد دلار غرامت به خانواده‌های آمریکاییان کشته شده در حملات سال 1983 از دارایی‌های بلوکه شده ایران، اظهار داشت: در ابتدا دولت باید بخاطر این اقدام غیرقانونی آمریکا به دادگاه‌های بین‌المللی شکایت کند.
 
وی افزود: البته اینکه سیاست منفعلانه دولت آمریکا را به این نتیجه رسانده که می‌تواند این زورگویی را انجام دهد، بی‌تأثیر نبوده است. در حقیقت انفعال دولت در مواجهه با آمریکا، این کشور را برای دست‌اندازی به حقوق ملت ایران جسورتر کرده است.
 
عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: آمریکا بخاطر روحیه استکباری‌اش به دنبال چپاول و غارت اموال دیگر ملت‌ها است و امروز درخصوص اموال ملت ایران نیز با بهانه‌ای واهی اقدام به سرقت آنان کرده است. ما شاهد بودیم که آمریکا در قضیه کشور آرژانتین نیز ایران را مقصر جلوه داده بود اما خود مسئولان آرژانتینی این موضوع را رد کردند.
 
رئیس سابق جهاد دانشگاهی با تأکید بر اینکه غارت اموال ایران نتیجه کدخدا دانستن آمریکا است، خاطرنشان کرد: اینکه دولت بخواهد کج‌دار و مریز با زورگویی‌های آمریکا برخورد کند، نتیجه اش همینی می‌شود که امروز مشاهده می کنید و آن سرقت اموال بلوکه شده مردم ایران است.
 
یادگاری با بیان اینکه دولت باید قویاً از حقوق ملت دفاع کند، گفت: دولت باید درخصوص این اقدام غیرقانونی آمریکا به دادگاه‌های بین‌المللی شکایت کند و آمریکا را به پای میز محاکمه بکشاند. درحقیقت امروز تحفه‌ای بدتر از تحریم نصیب ایران شده است.
 
وی اضافه کرد: آمریکا در گذشته تنها ملت ایران را تحریم‌ می‌کرد اما امروز این جسارت را پیدا کرده که اموال ما را نیز غارت کند. امیدواریم دولت در نوع نگاهش به آمریکا تجدید نظر کند و بجای سرپوش گذاشتن بر بدعهدی‌های آمریکا به دفاع از حقوق ملت بپردازد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس