کد خبر 561659
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۴

وزیر خارجه آمریکا قبل از دیدار با همتای ایرانی‌اش، در واکنش به گزارش‌های مکرر پیشین مبنی بر اینکه بانک‌ها از بیم جریمه‌های واشنگتن از تعامل با تهران امتناع می‌کنند مدعی شد کشورش تجارت قانونی با ایران را سد نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، جان کری، وزیر خارجه آمریکا پیش از انجام دومین رایزنی با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در نیویورک ادعا کرده که کشورش در مسیر تجارت قانونی با ایران مانع‌تراشی نخواهد کرد. 

خبرگزاری رویترز، اظهارات کری را بامداد شنبه اینطور گزارش داد: «ایالات متحده، از زمان اجرایی شدن (توافق هسته‌ای) سد راه تجارت قانونی با ایران نشده و نخواهد شد.»

اظهارات کری در حالی مطرح شده که شرکت‌های اروپایی و همچنین رسانه‌ها و مقامات غربی در ماه‌های گذشته اذعان کرده‌اند بانک‌های بین‌المللی از بیم نقض تحریم‌های رفع‌نشده آمریکا، از انجام تراکنش‌های بانکی مربوط به قراردادهای تجاری ایران امتناع می‌کنند.

در همین راستا، «ولادیمیر وارونکوف»، نماینده دائم روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز جمعه، بعد از پایان سومین نشست کمیسیون مشترک بررسی «برجام» گفت که موضوع رفع تحریم‌ها علیه ایران یکی از مهم‌ترین محورهای بحث در این نشست را تشکیل داده است. 

سومین نشست کمیسیون مشترک بررسی برجام روز حمعه با حضور هیات‌های ایران و ١+٥ در هتل «پله کوبورگ» در شهر وین، پایتخت اتریش برگزار شد. 

دیپلمات روسیه مدعی شد در پایان این نشست، پیشرفت‌هایی در موضوع رفع تحریم‌ها علیه ایران حاصل شده است، هر چند که حل و فصل آن زمان‌بر خواهد بود.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس