کد خبر 561413
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴

روسیه برای ازسرگیری مذاکره با ناتو درباره اعتمادسازی و نظارت بر فعالیت های تسلیحاتی شروطی را پیشنهاد کرد.

شرط روسیه برای مذاکره با ناتو
به گزارش مشرق، الکساندر گروشکو نماینده روسیه در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد : ناتو اگر می خواهد به مذاکرات خود با روسیه درباره تقویت اعتماد متقابل و نظارت بر فعالیت های تسلیحاتی در اروپا ادامه دهد ، باید از مستقر کردن نیروها و تجهیزاتش در نزدیکی مرزهای روسیه خودداری کند.

گروشکو روز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه 24 گفت : اگر ناتو واقعاً درپی ازسرگیری مذاکرات درباره نظارت بر فعالیت های تسلیحاتی و افزایش امنیت و آرامش در اروپا است ، باید از اعزام نیروها و تجهیزاتش به نزدیکی مرزهای روسیه امتناع کند و همه نیروهایی را که قبلاً در مرزهای ما مستقر کرده بود ، به پادگان هایشان بازگرداند.

این دیپلمات روس افزود: اگر ناتو چنین کارهایی بکند ، زمینه برای بررسی مسائلی که برای مقامات اروپایی مهم است ، فراهم خواهد شد.

گروشکو گفت: عملکرد کنونی ناتو نشان می دهد که درپی مشروعیت بخشیدن به فعالیت هایش در مرزهای شرقی اروپا و نزدیک مرزهای روسیه است.

یانس استولتِنبِرگ دبیر کل ناتو روز 20 آوریل در پایان نشست نمایندگان کشورهای عضو این سازمان گفته بود: شفاف سازی درباره فعالیت های تسلیحاتی باید از طریق بازبینی در سند " تدابیر اعتمادساز " وین و دیگر اسنادِ مصوبِ سازمان امنیت و همکاری اروپا بیشتر شود و امید می رود که پیشرفتی در زمینه شفاف سازی تا اواخر سال 2016 حاصل شود.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس