کد خبر 561377
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۳

منابعی در پلیس مصر اعلام کردند که دانشجویی ایتالیایی کشته شده در این کشور پیش از مرگ، بازداشت و به مقر نیروهای امنیتی منتقل شده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، منابعی در پلیس مصر اعلام کردند که دانشجویی ایتالیایی کشته شده در این کشور پیش از مرگ، بازداشت و به مقر نیروهای امنیتی منتقل شده است.

 این اظهارات با گفته های مقامات مصر در مورد جولیو رجینی دانشجوی ۲۸ ساله دانشگاه کمبریج که می گوید سرویس های امنیتی وی را بازداشت کرده اند، در تناقض است.

دوستان رجینی می گویند که وی در ۲۵ ژانویه مفقود و جسد وی در سوم فوریه در کناره یک بزرگراه پیدا شد، مسئولان به دادستانی و پزشکی قانونی اعلام کردند که آثار شکنجه در جسد وی بوده است.

مسئولان مصری هر گونه دست داشتن در قتل رجینی را تکذیب می کنند. اندکی بعد از پیدا شدن جسد وی پلیس مصر اعلام کرد که وی در حادثه رانندگی جان خود را از دست داده است، چند هفته بعد اعلام شد که ممکن است وی توسط یک گروهکی که عناوین پلیس مصری را جعل کرده است، کشته شده باشد.

اما سه نفر از مسئولان سرویس های امنیتی مصر و سه منبع در پلیس این کشور به خبرگزاری رویترز گفتند که پلیس رجینی را پیش از مرگش بازداشت کرده است.

با این وجود محمد ابراهیم مسئول اداره اطلاع رسانی سرویس های امنیت ملی مصر گفت که هیچ ارتباطی میان رجینی و پلیس، وزارت کشور و نیروهای امنیتی مصر وجود ندارد و او هرگز در هیچکدام از مراکز پلیس یا نیروهای امنیتی بازداشت نشده است.

کشته شدن این دانشجوی ایتالیایی باعث تیره شدن روابط قاهره و رم به عنوان یکی از مهمترین شرکای تجاری مصر شده است.

گفتنی است رجینی دانشجوی ۲۸ ساله دانشگاه کمبریج که بر روی اتحادیه‌های کارگری در مصر تحقیق می‌کرد ۵ بهمن ۹۴ – سالروز انقلاب مصر در سال ۲۰۱۱ -  مفقود شد و جسدش ۹ روز بعد با آثار شکنجه در حومه قاهره پیدا شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس