کد خبر 561129
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵

در حالی که ۴ هفته تا پایان بازی‌های لیگ پانزدهم بیشتر زمان باقی نمانده است ۵ تیم به طور جدی برای رسیدن به عنوان قهرمانی تلاش می‌کنند.

به گزارش مشرق، در حالی که 4 هفته تا پایان بازی‌های لیگ پانزدهم بیشتر زمان باقی نمانده است 5 تیم به طور جدی برای رسیدن به عنوان قهرمانی تلاش می‌کنند و هرکدام از آنها سعی می‌کنند با کسب امتیازهای کامل 4 بازی باقی مانده در راه قهرمانی در لیگ برتر تلاش کنند. در این بین به نظر می‌رسد شانس پرسپولیس و استقلال خوزستان برای تصاحب جام پانزدهم بیشتر از سایر تیم‌ها است هرچند استقلال، تراکتورسازی و نفت تهران هم برای رسیدن به این عنوان دست از تلاش برنخواهند داشت.

پرسپولیس و روزهای دشوار

اگر به شرایط هفته‌های اخیر پرسپولیس نگاه کنیم بدون تردید باید این تیم را شانس اول قهرمانی بدانیم چرا که پرسپولیس تنها تیمی در لیگ برتر است که در 4 بازی آخر خود برنده شده است و البته تنها تیمی که در تمام بازی‌های این فصل هم گل زده است تا مشخص شود شاگردان برانکو در این روزها در بهترین فرم فصل خود قرار دارند. از همه اینها گذشته شکست 4 بر 2 استقلال در بازی روز جمعه هواداران و بازیکنان این تیم را مصمم تر از گذشته به قهرمانی کرده است اما این تیم در 4 بازی باقی مانده 2 بازی خارج از خانه دارد و البته 2 بازی بسیار سخت را هم پیش رو دارد که این کار شاگردان برانکو را برای قهرمانی بی نهایت سخت می‌کند. این تیم باید با استقلال اهواز و گسترش فولاد تریز در خارج از خانه بازی کند و البته باید در 2 بازی بسیار حساس با گسترش فولاد و نفت تهران مدعی بازی کند، بازی‌هایی که کار این تیم را برای قهرمانی سخت می‌کند. پرسپولیس  در هفته‌های گذشته بهترین عملکرد را داشته است اما آنها بازی‌های سختی برابر گسترش فولاد تبریز و نفت تهران دارند و این شانس سایر تیم‌ها را برای رقابت بیشتر می‌کند.

بررسی چهار بازی باقی مانده پنج تیم مدعی فتح جام
لستر ایران در انتظار لغزش پرسپولیس
پدیده این فصل لیگ برتر برای کامل کردن شگفتی باید 2 بازی خارج از خانه و البته دو بازی بسیار سخت را برگزار کند. استقلال خوزستان با یک امتیاز کمتر از پرسپویلس در رده دوم جدول رده‌بندی قرار گرفته است و باید در ادامه فصل با گسترش فولاد تبریز و پدیده در خارج از خانه بازی کند و البته بازی‌های این تیم برابر گسترش و ذوب آهن هم بسیار دشوار است. اینکه پرسپولیس در ادامه کار امتیاز از دست بدهد چندان دور از دسترس نیست اما اینکه استقلال خوزستان بتواند از تمام بازی‌هایش امتیاز کامل بگیرد محل بحث است. هرچه که هست شاگردان عبدالله ویسی برای تاریخ سازی در لیگ برتر همچنان فرصت دارند و آنها تیمی نیستند که برای رسیدن به موفقیت از تلاش دست بکشند.

بررسی چهار بازی باقی مانده پنج تیم مدعی فتح جام
استقلال به دنبال فرار از بحران
استقلال برای فراموش کردن شکست تلخ دربی هشتاد و دوم 4 بازی سخت را در پیش دارد که البته 3 بازی آن در تهران برگزار خواهد شد. هرچند بعد از شکست 4 بر 2 استقلال برابر پرسپولیس بسیاری از هواداران این تیم دیگر شانسی برای قهرمانی تیم شان قائل نیستند اما شرایط جدول نشان می‌دهد که این تیم تنها 3 امتیاز با صدرجدول فاصله دارد و جبران این فاصله هرگز دور از دسترس نیست. استقلال در ادامه فصل با سایپا، فولاد و تراکتورسازی در تهران بازی می‌کند و در هفته آخر هم باید با صبا در قم بازی کند. استقلال برای قهرمانی باید در بازی‌های پیش رو امتیاز کامل بگیرد و امیدوار به لغزش پرسپولیس و استقلال خوزستان بماند. استقلال بازی‌های بسیار سختی را پیش رو دارد و قهرمانی این تیم کاری در حد معجزه باشد هرچند که این تیم می‌تواند این ماموریت غیر ممکن را در بازی‌های آینده ممکن کند.

بررسی چهار بازی باقی مانده پنج تیم مدعی فتح جام
ژنرال در حسرت امتیاز از دست رفته
هنرچند تراکتورسازی در ادامه فصل با تیم‌های نسبتا ساده‌ای برای رسیدن به قهرمانی بازی می‌کند اما اختلاف 6 امتیازی این تیم با صدرجدول کار شاگردان امیر قلعه‌نویی را برای قهرمانی بی نهایت سخت می‌کند. این تیم در ادامه فصل با تیم‌های ملوان و استقلال اهواز در خانه بازی می‌کند و با سیاه‌جامگان و استقلال تهران باید در خارج از خانه بازی کند. همه اینها نشان می‌دهد که تراکتورسازی به جز بازی با استقلال تهران کار چندان سختی در سایر بازی‌هایش ندارد هرچند که جبران 6 امتیاز اختلاف با پرسپولیس صدرنشین کار بسیار سختی است. البته با توجه بازی‌های پیش رو پرسپولیس جبران این امتیاز کار چندان دور از دسترسی نیست.

بررسی چهار بازی باقی مانده پنج تیم مدعی فتح جام
نفت تهران و 4 بازی خانگی
 چیزی که نفت تهران را همچنان امیدوار به ادامه لیگ و کسب عنوان قهرمانی نگه می‌دارد 4 بازی باقی مانده این تیم است که البته تمام بازی‌ها هم در تهران برگزار می‌شود. این تیم در ادامه راه با سپاهان، پرسپولیس، فولاد و سایپا بازی می‌کند که نتیجه بازی این تیم برابر پرسپولیس می‌تواند تاثیر مهمی در تعیین قهرمان این فصل لیگ برتر داشته باشد. شاگردان منصوریان با تمام مشکلات مالی که در این فصل داشته‌اند نتایج فوق العاده‌ای را کسب کرده‌اند و می‌توانند در هفته‌های باقی مانده این نتایج خوب را تکمیل کنند.

بررسی چهار بازی باقی مانده پنج تیم مدعی فتح جام
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس