کد خبر 561048
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۶

تعیین تکلیف افزایش ۲۰هزار تومانی حق مسکن کارگران، اختصاص ۱۸۰۰میلیارد برای پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد، اعزام ۱۰هزار نیروی کار به خارج در سال۹۵ و و تعهد وزارت کار برای تک رقمی شدن بیکاری تا پایان دولت یازدهم مهمترین اخبار این هفته تعاون و اشتغال بود.

به گزارش مشرق، تعاون و اشتغال در هفته ای که گذشت اخبار متعددی را داشت، یکی از مهمترین‌ خبرها تعیین تکلیف افزایش 20هزار تومانی حق مسکن بود. 30 دی ماه سال 93 بود که  نمایندگان کارگران و کارفرمایان در جلسه‌ای که در شورای عالی کار تشکیل شده بود موافقت کردند حق مسکن کارگران از سال 94 از 20 هزار تومان به 40 هزار تومان افزایش یابد اما مقرر شد این مصوبه برای تأیید نهایی به هیئت وزیران ارسال و از سال 94 پرداخت شود.

با این حال، به‌دلیل اینکه طبق قانون افزایش حق مسکن کارگران پس از توافق کارگران و کارفرمایان باید راهی دولت می‌شد و از سوی هیئت وزیران نیز به تأیید نهایی می‌رسید، این کار در واپسین روزهای سال با نامه ربیعی به جهانگیری به دولت رفت.اماعملیاتی نشد. تا اینکه در جلسه شورای عالی کار ربیعی وعده کرد تا افزایش حق مسکن در 95 عملیاتی شود. روز گذشته کمیته تخصصی سه جانبه با حضور شرکای اجتماعی برگزار شد ویکی از موارد بررسی افزایش حق مسکن 20هزار تومانی حق مسکن کارگران در ماه بود که به جمع‌بندی رسید و مقرر شد شنبه هفته آینده نامه‌ای از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به معاون اول رئیس جمهور (هیأت وزیران) ارسال شود.

*1800 میلیارد برای پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد اختصاص یافت

 قسطی شدن پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد از جمله مواردی بود که باعث تجمع جمع کثیری از بازنشستگان مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی شده بود. براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی 1800میلیارد تومان برای پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد اختصاص یافت.

*اعزام 10هزار نیروی کار به خارج در سال 95

محمداکبرنیا،مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار به واگذاری امور غیرحاکمیتی وزارت کار به کاریابی‌های سراسر کشور اشاره کرد و گفت: این کار از اردیبهشت ماه اجرایی می‌شود. هدف‌گذاری اعزام 10 هزار نیروی کار ایرانی به خارج از کشور در سال 95 را داریم.

*وزارت کار متعهد شد بیکاری را تا پایان دولت یازدهم تک‌رقمی کند

عیسی منصوری، معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت کار از تعهد این وزارتخانه برای تک رقمی شدن نرخ بیکاری تا پایان دولت یازدهم خبر داد و گفت: نیازمند ایجاد 800 هزار شغل تا پایان سال هستیم.در راستای دستور رئیس جمهور برای تک رقمی شدن نرخ بیکاری متعهد هستیم که با استفاده از بسته اشتغال زایی "حرکت " تا پایان دولت یازدهم به این نرخ دست یابیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس