کد خبر 560908
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷

اتحادیه اروپا اعلام کرد که ترکیه اگر می‌خواهد برای شهروندان خود سفر بدون ویزا را تا پیش از جولای به دست آورد، باید طی دو هفته شرایط لازم را فراهم آورد.

به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتدپرس، دیمیتریس آوراموپولوس کمیسر مهاجرت اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه تاکید کرد: ترکیه باید شرایطی را طی 2 هفته فراهم آورد اگر می خواهد سفر بدون ویزا را برای شهروندان خود در اروپا پیش از جولای، تضمین کند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: اگر به همین روال به تلاش و همکاری ادامه دهیم، اکثر شرایط لازم فراهم خواهد شد.
 
پیشنهاد سفر بدون ویزا تا پایان ژوئن، یکی از چندین موارد انگیزشی است که اتحادیه اروپا به ترکیه پیشنهاد داده است تا جلوی ورود مهاجران خارجی به اروپا را بگیرد.
 
مقام های ترکیه نیز هشدار داده اند که اگر اتحادیه اروپا به قول های خود در زمینه سفر بدون ویزای شهروندان ترک تبار به اروپا عمل نکند، کل توافقنامه مربوط به مهاجران لغو خواهد شد.
 
بر اساس توافق ترکیه و اتحادیه اروپا، آنکارا همه مهاجران خارجی به اروپا را که از دریای اژه به طور غیر قانونی وارد یونان شده اند، باز خواهد گرداند. در مقابل، اروپا نیز هزاران مهاجر سوری را که مستقیم از ترکیه آمده اند، قبول خواهد کرد و مذاکرات بر سر سفر به اروپا بدون نیاز به ویزا و عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، پیشرفت خواهد داشت.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس