کد خبر 560437
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴

وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد که کشورش قصد ندارد نیروی رزمی به لیبی اعزام کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، "فیلیپ هاموند" وزیر امور خارجه انگلیس روز سه شنبه در واکنش به گزارش های منتشر شده در خصوص حضور عملی نیروهای ویژه این کشور در خاک لیبی گفت کشورش قصد ندارد نیروهای رزمی به لیبی اعزام کند.

هاموند پس از بازگشت از سفر به لیبی که طی آن با اعضای دولت آشتی ملی این کشور در طرابلس دیدار کرد به نمایندگان پارلمان انگلیس گفت: «به روشنی می بینم که تمایلی در لیبی برای حضور نیروهای رزمی خارجی در خاک این کشور وجود ندارد».

وی افزود: «پیش بینی نمی کنیم دولت آشتی ملی لیبی اعزام نیروهای رزمی زمینی برای مقابله با گروه داعش یا هر گروه مسلح دیگری را خواستار شود و ما هم قصد نداریم نیروهایی را برای ایفای چنین نقشی به لیبی اعزام کنیم».

هاموند در خلال سفر به لیبی از ارائه «کمک های فنی» به ارزش ده میلیون پوند (14.4 میلیون دلار) به دولت جدید این کشور خبر داد که 1.4 میلیون پوند صرف مبارزه با مهاجرت غیرقانونی و قاچاق و جنایات سازمان یافته و 1.8 میلیون پوند نیز صرف مبارزه با تروریسم خواهد شد.

فائز السراج نخست وزیر جدید لیبی روز دوشنبه از اروپا برای مبارزه با قاچاقچیان انسان درخواست کمک کرد ولی این درخواست تا سطح ارسال دعوت رسمی پیش نرفت. اتحادیه اروپا ارسال چنین دعوتی را برای حرکت دادن یگان های دریایی اتحادیه اروپا مستقر در دریای مدیترانه به سوی قلمرو دریایی لیبی با هدف متوقف کردن موج جدید مهاجران، ضروری می داند.

برنامه کشورهای آمریکا، ترکیه، ایتالیا و انگلیس برای آموزش دادن نیروهای امنیتی و پلیس لیبی که هدف آن تشکیل نیرویی متشکل از هشت هزار نفر بود به علت درگیری بین گروه های مسلح و کشمکش سیاسی بین طرف های مختلف در لیبی، متوقف شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس