آغاز نهضت رفاقت با شهدا در مراسم پرفیض اعتکاف با شعار" رفاقت مقدمه شباهت " همزمان با روز ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر، طرح رفاقت با شهدا، این پدران آسمانی در مراسم اعتکاف دانشگاهها و مساجد تهران برگزار می شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، به همت گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی همزمان با روز ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر، طرح رفاقت با شهدا این پدران آسمانی با شعار " رفاقت مقدمه شباهت "، با سخنرانی حجه الاسلام و المسلمین پناهیان در مراسم اعتکاف دانشگاههای اصلی و تعدادی از مساجد تهران و برخی استانهای کشور برگزار می شود.

سهراب شهیدی مدیر اجرایی این طرح با اعلام این خبر اظهار داشت: روز ولادت حضرت علی (ع)، روز پدر و ایام اعتکاف جوانان فرهیحته کشور در مساجد، بهترین فرصت برای معرفی رشادت ها و ایثارگری های پدران آسمانی آنان و جوانان عاشورایی میهن اسلامی است.

وی افزود: زنده نگه داشتن یاد شهدا؛ یکی از موثرترین راه های مقابله با خود باختگی در مقابل هجوم فرهنگ بیگانه است و معرفی آنان به عنوان اسطوره های واقعی برای جوانان عصر حاضر و دوستی و رفاقت دو سویه دائمی جوانان با شهدا بهترین راه مقابله با قهرمانان خیالی و افسانه ای غرب است. بی شک همه شهدای گرانقدر می توانند سرمشق های عملی و چراغ راه هدایت جوانان قرار گیرند، لذا در این طرح ضمن بیان خاطرات کوتاهی از سیره عملی،اخلاص و رشادت شهدا، کتابهای زیبا و جذاب و پر مخاطب زندگینامه و خاطرات شهیدان، به معتکفین اهدا و مقدمه آشنایی، تمسک و تشبه معتکفین به صدها نوجوان عاشورایی دفاع مقدس آغاز خواهد شد.

شهیدی اضافه کرد: پیمان بستن با شهیدان برای داشتن زندگی زیبا و با رنگ و بوی خدایی، مشابه زندگی شهدا و ؛آمادگی برای سربازی امام زمان عج ، از دیگر اهداف این طرح است؛ لذا برای اجرای این طرح علاوه بر اهدای کارت پستال های زیبا از شهیدان؛ عهدنامه هایی در قالب سند، تحت عنوان "سند عاشقی" به مخاطبین اهدا می شود که مقدمه آشنایی، رفاقت و ورود شهدا به عرصه زندگی روزمره جوانان فراهم می شود. این سندها شامل تصویر یک شهید و مختصری از زندگی نامه ایشان به همراه خاطره ای جذاب است و انتهای آن محلی برای نوشتن عهدهای مخاطبین می باشد.

وی افزود: یکی از شهدایی که در این طرح به جوانان معرفی می گردد ، شهید ابراهیم هادی است. شهیدی که مقام معظم رهبری هم ضمن تمجید شخصیت این شهید، معرفی ایشان به نسل جدید را توصیه و فرموده بودند با وجود اینکه مطالعه کتاب این شهید را به اتمام رسانده‌ام ، اما هنوز کتاب را کنار نگذاشته‌ام. او پهلوانی با اخلاق، فرمانده ای دلاور، مداحی دلسوخته، شهیدی گمنام علمدار کانال کمیل، آخرین شهیدی است که در عملیات والفجرمقدماتی پس از شهادت فرمانده گردانها، فرماندهی را به عهده گرفته و پس از پنج روز محاصره در کانال کمیل و شهادت تمامی یارانش، با لبهای تشنه به ملاقات خدا می رود.

شهیدی اضافه کرد: این شهید با مجموعه خاطرات و زندگینامه خود در کتاب "سلام بر ابراهیم" که قریب یک صد بار تجدید چاپ شده است، طی سالهای اخیر توانسته به قلب صد ها هزار جوان عاشق این مرز و بوم راه یافته، به عنوان اسوه ای عملی، در زندگی آنان نقش آفرینی کند و ما در این یادواره تلاش خواهیم کرد، جمع بیشتری از جوانان را، با این شهید بزرگوار آشنا نموده تا در تمسک و توسل به این قهرمانان همیشه زنده، در پیچ و خم های زندگی، راه را گم نکرده و مسیر زندگی را با گامهای استوار تری بردارند.

گفتنی است گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی، با برگزاری صدها یادواره برای شهدا و به چاپ رساندن پنجاه عنوان کتاب در خصوص زندگینامه و خاطرات شهدای گرانقدر انقلاب و دفاع مقدس، توانسته است نقش موثری در زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایفا نماید و کتابهای این گروه از پرفروش ترین آثار دفاع مقدس می باشد.

دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها، بسیج دانشجویی، جهاد دانشگاهی واحد خواجه نصیر، از حامیان اصلی برگزاری این طرح در دانشگاهها و مساجد کشور می باشند.
دریافت روزانه زندگینامه ، خاطرات، تصاویر و کلیپ شهدا و گاهمهای اجرایی برای تحکیم رفاقت با شهدا در کانالی به نام سند عاشقی برای عموم جوانان امکان پذیر شده است . آدرس این کانال تلگرامی https://telegram.me/Sanade_Asheghi می باشد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس