کد خبر 560839
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵

سعید چاری گفت: «سالهای حادثه» فیلمی با موضوع انقلاب است که به یک کودک ۹ ساله به اسم احمد علی می پردازد که نامه ای به امام خمینی(ره) می نویسد.

به گزارش مشرق، سعید چاری، کارگردان سینما و تلویزیون درباره فیلم سینمایی "سال های حادثه" گفت: "سالهای حادثه" فیلمی با موضوع انقلاب است  که به یک کودک ۹ ساله به اسم احمد علی می پردازد که پدرش در درگیری‌های اوایل انقلاب، قبل از به دنیا آمدنش گم شده است و او با مادرش به دنبال پدرش می گردند.

فیلمی که انقلابی است اما سیاسی نیست +عکس
وی افزود: احمد علی عاشق امام خمینی(ره) است و اعتقاد دارد که امام می تواند پدرش را پیدا کند. به همین علت نامه ای برای امام می‌نویسد و شرح ماجرا می کند . این نامه نگاری احمد علی با امام مورد تمسخر همه قرار می گیرد؛ چون اعتقاد دارند رهبر یک کشور وقت خواندن نامه های اینچنینی را ندارد. اما بر خلاف ادعای همه امام، جواب نامه احمد علی را می دهند و می فرمایند که همه فرزندان ایران زمین را دوست دارد و او اگر می تواند به جماران بیاید تا همدیگر را ملاقات کنند . احمد علی می خواهد به تهران و به دیدار امام بیاید که گرفتار مردی ضد انقلابی می شود و بین احمد علی و آن مرد، مبارزه انقلابی سختی رخ می دهد.

فیلمی که انقلابی است اما سیاسی نیست +عکس
چاری تصریح کرد: ما در این فیلم سعی کردیم بیشتر به چهره عرفانی امام خمینی (ره) بپردازیم اما باید بگویم که این فیلم اصلا سیاسی نیست . فیلم یک فضای لطیف و به قولی شاعرانه دارد و با توجه به اینکه که کار را در ژانر کودک و نوجوان دیده بودیم، سعی کردیم از زاویه دیگری به خصوصیات اخلاقی بنیانگذار جمهوری اسلام ایران حضرت امام خمینی(ره) بپردازیم که شاید کمتر دیده شده و به آن  پرداخته اند.

فیلمی که انقلابی است اما سیاسی نیست +عکس
این کارگردان ادامه داد: این فیلم قبلا در بخش مسابقه جشنواره کودک اصفهان و همینطور جشنواره مقاومت به نمایش در آمده بود و اکنون قصد داریم در گروه هنر و تجربه در اردیبهشت ماه آن را اکران عمومی کنیم . این را هم باید بگویم بخشهایی از داستان فیلم که در واقع مربوط به نامه یک کودک به حضرت امام خمینی (ره) است واقعیت دارد؛ اما اتفاقات درون فیلم تخیلی و زاده ذهن نویسنده فیلمنامه  "ثنا صادقی"  است .

فیلمی که انقلابی است اما سیاسی نیست +عکس
وی خاطرنشان کرد :بازیگران "سال های حادثه" میرطاهر مظلومی . ثنا صادقی . شراره رخام . امیرزریوند  . مجید شهریاری . سیاووش قاسمی . محمد ازادی محمدرضا رهبری . بازیگر کودک علیرضا مظفری  و دیگر عوامل آن محمد ازادی مهربانی . سعید چاری . فیلمنامه ثنا صادقی . طراح گریم جنان صدفی . مدیر تصویربرداری امید رخ افروز . طراح صحنه . احمد سعادت . عبدالرضا منتظری هستند.

فیلمی که انقلابی است اما سیاسی نیست +عکس
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس