کد خبر 560557
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر از رکورد تازه خبر داد و گفت : مجموع تناژ کالاهای حمل شده در فروردین به 208 هزار و 452 تن افزایش یافت.

به گزارش مشرق، علی اکبر غنجی گفت : کشتیرانی دریای خزر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 29.8 درصد افزایش تناژ داشت.

وی افزود: برغم اینکه درفروردین تعمیرات ادواری یکی از کشتی ها با تناژ 2650 تن این کشتی را از فرم عملیاتی خارج کرد اما میزان تناژ حمل شده و سفرهای وارداتی، صادراتی و چارترینگ در فروردین ماه نسبت به ماه مشابه در سال 1394 افزایش یافته است.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر گفت: مجموع تناژ کالاهای حمل شده با ناوگان ملکی کشتیرانی دریای خزر در فروردین پارسال 160 هزارو 571 تن بود که با افزایش بی سابقه در تاریخ این شرکت این میزان حمل به 208 هزار و 452 تن رسید .

وی ادامه داد: در بخش کانتینری میزان واگذاری کانتینرهای ملکی تقریباهشت برابر شده که در سایه بازاریابی و توسعه حمل کانتینری در منطقه توسط کشتیرانی دریای خزر انجام پذیرفته است.

غنجی با اشاره به مشتری مداری کشتیرانی دریای خزر خاطر نشان کرد: در جلسات متعدد با صاحبان کالا، تجار و بازرگانان در جهت تسهیل امر صادرات این شرکت تمام تمرکز و توان خود را معطوف کرده است.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با توجه به اهداف ملی و با عنایت به تفکر اقتصاد مقاومتی بر پایه اقدام و عمل و تاکیدات داهیانه مدیریت ارشد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: برای همسویی با این اهداف کشتیرانی دریای خزر در نظر دارد با تثبیت و بهینه سازی نرخ های کرایه حمل دریایی به منظور کاهش قیمت تمام شده کالا و ایجاد رقابت پذیری برای مشتریان صادراتی در بازارهای هدف، کشتیرانی دریای خزر از هیچ کوششی فروگذار نبوده است.

غنجی با اشاره به سیاست های راهبردی برای افزایش تناژ حمل این شرکت گفت : یکی از تکنیک های متداول در شرکت های بزرگ حمل و نقل دریایی استفاده از کشتی های استیجاری است به نحوی که این شرکت های معتبر در حدود 40 درصد از حمل خود را به ناوگان استیجاری اختصاص می دهند.

وی ادامه داد: کشتیرانی دریای خزر نیز یکی از سیاست های راهبردی خود برای افزایش تناژ حمل را استفاده از کشتی های استیجاری در بخش چارترینگ قرار داده است و این مهم افزایش 98 برابری (حدود 9800 درصد) را در فروردین 1395 نسبت به مدت مشابه گذشته به همراه داشته است.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر تاکید کرد: افزایش تناژ حمل بی شک سهم این شرکت از بازار حوزه خزر را افزایش داده است.

وی درباره ترانزیت کالا افزود : در بخش ترانزیت نیز کشتیرانی دریای خزر معتقد است در حوزه حمل و نقل دریایی ضمن تامین نیاز بازار داخلی سهم واقعی را از بازار بین الملل در حوزه کشورهای CIS و دریای سیاه براورد کند لذا در این خصوص تمام توان را در جهت تثبیت جایگاه خود در مسیر ترانزیت کالا از محل خرید تا فروش به کار می گیرد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس