بخشی از اسناد و آثار مرتبط با شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده فرمانده گردان عمار لشکر فاطمیون برای نگهداری در باغ موزه دفاع مقدس به این مجموعه اهدا شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، یکی از اقداماتی که مجموعه باغ موزه و دفاع مقدس در میان فعالیت‌های خود انجام می‌دهد نگهداری از آثار و اسناد به جامانده از شهدای دفاع مقدس، شهدای انقلاب اسلامی، شهدای ترور، شهدای غواص و... است که نمایندگان مختلفی از سوی باغ موزه دفاع مقدس با برقراری دیدارهای مختلف با خانواده معظم شهدا این اقدام را صورت می‌دهند.

اخیرا با افزایش اقدامات تروریستی در سوریه و شهدای مدافع حرمی که در این منطقه به شهادت می‌رسند شهدای مدافع حرم نیز به این جرگه پیوسته‌اند که آثارشان برای نگهداری به باغ موزه دفاع مقدس تحویل داده شود. تاکنون آثار شهید مهدی نوروزی که به شیر سامرا لقب گرفته است به باغ موزه تحویل داده شده و این شهید اولین شهید مدافع حرمی است که اسناد مربوط به وی در باغ موزه به نمایش گذاشته شده و نگهداری می‌شود.

شهید مصطفی صدرزاده شهید دومی است که آثار مرتبط با ایشان به باغ موزه اهدا شده است. نماینده‌ای از باغ موزه دفاع مقدس به تازگی با خانواده شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده جانشین لشکر فاطمیون و فرمانده گردان عمار دیدار کرده است. طی این دیدار آثار و اسناد ارزشمند به جا مانده از این شهید بزرگوار از سوی خانواده وی برای نگهداری به باغ موزه دفاع مقدس اهدا شد. این وسایل بیشتر شامل اسنادی همچون کارت‌های مختلف شناسایی این شهید، لباس بسیجی وی دست‌نوشته‌ها و وصیت‌نامه شهید صدرزاده است.

شهید «مصطفی صدرزاده» متولد 1365 دانشجوی ترم آخر رشته ادیان و عرفان دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز بود. او فرمانده گردان عمار لشکر فاطمیون بود که در ظهر تاسوعا حین درگیری با نیروهای تروریست توسط تیر تک‌تیرانداز نیروهای تکفیری در حلب سوریه به شهادت رسید. شهید مصطفی صدرزاده به‌مدت دو سال و نیم در درگیری‌های علیه تروریست‌های تکفیری به دفاع از حرم حضرت زینب(س) پرداخته طی این مدت هشت بار مجروح شده بود. از وی دختری هفت‌ساله به‌نام فاطمه و پسری شش‌ماهه به‌نام محمدعلی به یادگار مانده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس