به گزارش مشرق به نقل از فارس، سيد جعفر تشكريهاشمي معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در اينباره گفت: در حال حاضر توسعه خطوط تندرو به يك مطالبه عمومي شهروندان در مناطق مختلف شهر تبديل شده و استقبال مسافران از خط 10 تندرو قبل از افتتاح رسمي اين خط گواه اين مطلب است.
وي ادامه داد: خود را موظف به تكميل اتوبوسهاي مورد نياز خط 10 تندرو ميدانيم و علاوه بر اتوبوسهايي كه تدارك ديدهايم، اتوبوسهاي دوكابين جديد اين خط را نيز تا قبل از مهر ماه سال جاري به كار ميگيريم.
بر اساس اين گزارش با بهرهبرداري از اين خط و از به هم پيوستن خطوط BRT و مترو در برخي نقاط، شبكه به هم پيوسته حمل و نقل شهري در تهران در حال شكلگيري است.
مدير عامل شركت واحد اتوبوسراني تهران مدت زمان در نظر گرفته شده براي طي كردن مسير 12 كيلومتري خط10 BRT را 45 دقيقه اعلام كرد و گفت: با توجه به 13 ايستگاهي كه در طول اين مسير قرار دارد، مدت زمان توقف اتوبوسها در هر ايستگاه يك دقيقه در نظر گرفته شده است.
پيمان سنندجي افزود: در حال حاضر با توجه به 35 دستگاه اتوبوسي كه در اين خط مشغول به فعاليت هستند، يك دستگاه اتوبوس وارد ايستگاه ميشود اما با افزايش ناوگان دو يا سه دستگاه اتوبوس به صورت همزمان وارد ايستگاهها ميشوند.
گفتني است در حال حاضر ميزان جابهجايي مسافران در خطوط اتوبوسهاي تندرو روزانه يك ميليون و 800 هزار نفر است كه با بهرهبرداري كامل از خط BRT و ادامه خط 4 BRT پيشبيني ميشود اين رقم به زودي به 2 ميليون نفر افزايش پيدا كند.