در بخش سینمای سعادت سه فیلم «اروند»، «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» و «نفس» در کنار ۱۲ فیلم خارجی به رقابت خواهند پرداخت. از این سه فیلم، «اروند» به کارگردانی پوریا آذربایجانی در جشنواره جهانی فیلم فجر رونمایی می‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، در بخش سینمای سعادت سه فیلم «اروند» به کارگردانی پوریا آذربایجانی، «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» به کارگردانی حمیدرضا قربانی و «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار در کنار 12 فیلم خارجی به رقابت خواهند پرداخت.

از میان، سه فیلم ایرانی در بخش سینمای سعادت، «اروند» برای اولین بار در  در جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش در می‌آید. فیلمهای سینمایی «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» و «نفس» بهمن ماه سال گذشته در بخش ملی جشنواره فیلم فجر رونمایی شده بودند.

«اروند» داستان یونس جانباز اعصاب و روان دفاع مقدس را روایت می کند که بیست و هفت سال پس از پایان جنگ هنوز هم با خاطره هم رزمانش روزگار می گذراند و ناگهان در همراهی با یک گروه تفحص اتفاقات تازه ای در جریان سیال ذهنش وارد می شود.

این نخستین بار است که پوریا آذربایجانی به عنوان کارگردان و مهدی داوری در مقام تهیه کننده فیلمی با محوریت هشت سال دفاع مقدس می سازند و برای دومین سال متوالی سعید آقاخانی در نقشی کاملا جدی و غیرکمدی مقابل دوربین قرار گرفته است.

پوریا آذربایجانی متولد 1360 تهران و دارای مدرک لیسانس است. از جمله فعالیت او می توان به: دوردست، آب و آینه، روایت های ناتمام، ابراهیم، عاشقانه ای برای سرباز وظیفه رحمت و مستندهایی با نام عاشقانه های تجریش، آتش و جومونگ نامه اشاره کرد. او موفق به کسب جایزه ویژه هیأت داوران از جشنواره ورشو برای روایت ناتمام  شده است و و دیپلم افتخار جایزه اول جشنواره بمبئی برای همین فیلم از آن خود کرده است.

عوامل «اروند» عبارتند از نویسنده و کارگردان: پوریا آذربایجانى، مدیرفیلمبردارى: مرتضى غفورى، تدوین: امیر ادیب پرور، صدابردار: محمود خرسند، طراح صحنه و لباس: مهدى موسوى، آهنگساز: کارن همایونفر، طراح گریم: کامران خلج، جلوه هاى ویژه میدانى: محمدرضاشرف الدین، جلوه هاى ویژه کامپیوترى: امیرسحرخیز، منشى صحنه: جمشید خندان، گروه کارگردانی: پانته آ حسینى، مهدى سلیمانى منصور، سعیدروشن، مدیرتدارکات: سهراب دادگستر، عکس: مونا سرتوه، مدیر تبلیغات: میثم میرزایى، روابط عمومى: محمدصادق شایسته، مجرى طرح و مدیرتولید: پیمان جعفرى، جانشین تهیه کننده: على باذل، مهدی معزی، تهیه کننده: مهدی داوری.

از جمله بازیگران این فیلم می توان به سعیدآقاخانى، طنازطباطبایى، پانته آ پناهى ها، مهرداد صدیقیان، امید روحانى، حسین سلیمانى، کاظم سیاحى، امیرحسین قدسى على شادمان، مالک سراج، سینا کرمى، سپهراد فرزامى و ستایش مرادى اشاره کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس