کد خبر 560110
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱

انتشار تصاویر «عبد العزیز بوتفلیقه»، منجر به افزایش جنجال بر سر سلامتی و صلاحیت وی در انجام وظایف ریاست جمهوری در میان افکار عمومی الجزائر شده است.

به گزارش مشرق، انتشار تصویر «بوتفلیقه» رئیس جمهور الجزائر به همراه میهمانان فرانسوی خود، منجر به افزایش نگرانی‌ها در سلامتی وی شد.

به گزارش وبگاه خبری «الخبر» الجزائر، انتشار این تصویر دوباره به افزایش نگرانی‌ها و حرف و حدیث‌ها در مورد وضعیت جسمانی و میزان توانایی بوتفلیقه در تصمیم‌گیری‌ها دامن زده است.

بوتلفیقه دو سال پیش برای چهارمین بار رئیس جمهور الجزائر انتخاب شد.

با انتشار این تصویر، موافقان و مخالفان طبق عادتشان اقدام به اظهار نظر درباره این تصویر کرده‌اند.

موافقان معتقدند که این تصاویر جعلی با هدف توهین به رئیس جمهور منتشر می‌شود و در مقابل، معارضان معتقدند که وضعیت بحرانی در ریاست جمهوری امروز اثبات شده است.

شبکه‌های ارتباط جمعی نیز به دنبال این مسأله مملوء از تصاویر ثابت و متحرکی شده است که رسانه‌های فرانسوی از بوتفلیقه در دیدار با نخست وزیر فرانسه منتشر کرده‌اند.

غیبت طولانی و متوالی رئیس جمهور الجزائر از انظار عمومی و ظهور وی در تلویزیون آن هم لحظاتی کوتاه به هنگام استقبال از میهمانان خارجی گمانه زنی‌ها بر سر وخامت وضعیت سلامتی بوتفلیقه را بیشتر کرده است.

مخالفان بوتفلیقه با استناد به این تصاویر و نظرات افکار عمومی الجزائر در شبکه‌های ارتباط جمعی معتقدند، وی دیگر قادر به انجام وظایف خود نبوده و دیگران به جای وی بر الجرایر حکومت می‌کنند.

«جیلالی سفیان» رئیس حزب «نسل جدید» و از معارضان بوتفلیقه اعلام کرد که اجرای ماده 88 قانون اساسی که بر اثبات مانع سلامت رئیس جمهوری تاکید دارد، امروز برای همه واجب است.

در مقابل، «حسین خلدون» سخنگوی رسمی «جبهه آزادی ملی» می‌گوید: گفته‌های معارضان از نظر اخلاقی و حتی سیاسی شایسته آن‌ها و الجزائر نیست؛ چرا که پشت این قضیه رسانه‌های فرانسوی قرار دارند.

خلدون همچنین افزود: نیت نخست وزیر فرانسه از انتشار این تصاویر در توئیتر، «خبیثانه» و توهین به رئیس جمهور الجزائر بوده است و هدف از این اقدام، فشار بر الجزائر است تا از مواضع خود عقب نشینی کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس