کد خبر 559961
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵

فرنگیس حیدرپور زن قهرمان و سلحشور گیلانغربی است که در مواجهه با دو نفر از نیروهای دشمن با ابتدایی ترین سلاح دفاعی توانست یکی را به هلاکت رسانده و دیگری را اسیر کند و به مقر ارتش تحویل دهد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، به منظور تقدیر از "فرنگیس حیدرپور" زن قهرمان و سلحشور گیلانغرب، بنای یادبودی در ورودی پارک شیرین در جنوب شهر کرمانشاه و در خیابان امیرکبیر و جنب مرکز فرهنگی دفاع مقدس ساخته شده است.

فرنگیس حیدرپور که ساکن روستای اوازین از توابع گیلانغرب است، در جریان حمله نظامیان عراقی به روستای محل سکونتش در سال 1359 و شهادت 8 نفر از اعضای خانواده‌اش در حالی که هجده سال بیشتر نداشت با یک تبر که تنها وسیله دفاعی او بود با رشادت و شجاعت خود حماسه‌ای را آفرید که لقب شیرزن ایران را برازنده خود نمود.

او در مواجهه با دو نفر از نیروهای دشمن با ابتدایی‌ترین سلاح دفاعی توانست یکی را به هلاکت رسانده و دیگری را اسیر کند و به مقر ارتش تحویل دهد.

پس از جنگ در راستای پاسداشت فرنگیس حیدرپور، مجسمه ایشان در حالی که تبری در دست گرفته و کودکی به او چسبیده است، به عنوان نماد مقاومت مردمی استان کرمانشاه ساخته شده است. استان کرمانشاه در طول انقلاب و جنگ 945 بانوی شهیده تقدیم میهن اسلامی نمود.

لازم به ذکر است، خاطرات این زن قهرمان در کتاب فرنگیس به قلم مهناز فتاحی و توسط انتشارات سوره مهر به انتشار رسیده است.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس