وزیر خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه گفت که ایران پس از توافق هسته‌ای تنها به 3 میلیارد دلار از دارایی‌هایش دست یافته است.

کری: ایران به 3 میلیارد دلار از دارایی‌هایش دست یافتهبه گزارش مشرق،  وزیر خارجه آمریکا در نشست سالیانه جی‌استریت، یکی از لابی‌های یهودی واشنگتن، با اشاره به اینکه دارایی‌های مسدود شده ایران ۵۵ میلیارد دلار بود، گفت از زمان اجرای برجام در ژانویه تهران تنها ۳ میلیارد دلار دریافت کرده است.

جان کری در ادامه گفت: «آیا مباحث درباره اینکه ایران قرار است چه میزان پول بگیرد را به خاطر دارید؟ برخی اوقات از بعضی کاندیداهای ریاست‌جمهوری رقم نادرست 155 میلیارد دلار را می‌شنوید. ما هیچگاه معتقد نبودیم که چنین مبلغی باشند. برخی دیگر فکر می‌کردند که این رقم 100 میلیارد دلار است. برآوردهای ما پس از بررسی دقیق به اقتصاد [ایران] و آنچه اتفاق می‌افتاد، نشان می‌داد که این رقم 55 میلیارد دلار است.»

وی در ادامه به حامیان لابی جی‌استریت که پس از دستیابی ایران و گروه 1+5 به توافق هسته‌ای برای عبور آن از کنگره به لابی‌گری پرداختند گفت که ایران در حدود سه میلیارد دلار از این مبلغ را دریافت کرده است.

کری بار دیگر بر موضع خودش تأکید کرد که «برنامه جامع اقدام مشترک» بهترین راه برای «دور نگه داشتن ایران از بمب هسته‌ای است.»

وزیر خارجه آمریکا محدودیت‌های اعمالی بر توان غنی‌سازی ایران و نیز توانایی آمریکا در ردیابی هر گونه غنی‌سازی را یادآور شد. وی همچنین گفت که ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران از 12 هزار کیلوگرم به 300 کیلوگرم کاهش یافته است، «[ایران] پیش از توافق دو ماه با گریز هسته‌ای بالقوه فاصله داشت» و اکنون «یک سال فاصله داشته و مانیز این قابلیت را داریم که متوجه شویم چه کاری انجام می‌دهند.»

کری در ادامه تأکید کرد: «علی‌رغم بدترین پیش‌بینی‌ها بدبینان ما اکنون در جایگاهی هستیم که برخی معتقد بودند غیرقابل تصور است.»


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    خجالت آور و تحقیر کننده است دولت ما با سرعتی باور نکردنی دارد فعالیتهای هسته ای را تعطیل میکند آنها تنها گذاشته اند سه میلیارد دلار از چند ده میلیارد دلار خودمان آزاد شود وا ویلا با عزت بیشتری می شد در مذاکرات حاضر شد و بعد از مذاکرات عمل کرد من معتقدم روحانی و تیمش افراد مناسبی برای مذاکره با جونوری مثل آمریکا نبودند و نیستند
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    این مبلغ که به زور هزینه یه اختلاس رو تامین میکنه.مسئولین رسیدگی کنند لطفا"!
  • ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    این است معامله برد برد از نظر دولت راستگویان!
  • علي ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    آقاي ناشناس! كجاي كاري؟ مدتي است كه فعاليت هاي هسته‌اي كشور تعليق و تعطيل شده‌اسن آن‌وقت شما مي‌فرماييد «دولت ما با سرعتی باور نکردنی دارد فعالیتهای هسته ای را تعطیل میکند»
  • ناشناس ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    دولت تدبیر وامید..مگر بیکارنند اروپایی ها که وقتشان را می گیرند می آیند ایران هتل اجاره می کنند. می خواهند سرمایه گذاری کنند.خبر ساعت 14امروز گفته خود روحانی..واقعا ما در زمان جنگ این همه مشکل نداشتیم آن هم شرایط جنگ تحریم..چطور..آلان کشور ما این همه بی کاری فقر .مجرد بودن جوانان از نداشتن .کار و مکان ..خوب این همه مسکن درست کرده اید .جوان با کدام پول برود خانه بخرد...خدایا عاقبت جوانان مسلمان کشور ما را ختم به خیر کن.آقایان چهل هزار تومان یارانه می دهند...واقعا خیلی هزینه می کند این دولت..تحلیل کنید.
  • محمد ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    حالا حرف های رهبری را باید توجه کرد که باز هم خیلی ها نمیخوان متوجه بشن که مذاکره باآمریکا یعنی خسارت محض چندین بار گفتن درد مملکت تولیدات داخل ورسیدگی به کارگرانه اما کسی از این آقایان مسئول انگار نمیخوان گوش بدن و تمام فکرشان درگیر خارج از مرزها است چندین بار گفتن که مذاکره با شیطان بزرگ کار را درست نمیکنه و کلید مشکلات در لوزان و ژنو نیست اما بعضی ها گوش هاشان را گرفتن و سرشان را انداختن پایین و تا اونجا که تانستن نگاهشان را به غرب متوجه کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس