کد خبر 559882
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۴

محمود عباس رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیدار و دو طرف در خصوص راههای خروج مذاكرات فلسطین- رژیم صهیونیستی از بن بست، مذاكره و تبادل نظر كردند.

به گزارش مشرق، این دیدار شامگاه دوشنبه در كاخ كرملین برگزار شد و پوتین و محمود عباس در باره دورنمای حل و فصل مسائل فلسطین و تشكیل حكومت مستقل در این كشور به پایتختی بیت المقدس گفت وگو كردند.

بر اساس اطلاعات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه، پوتین در ابتدای دیدار با اشاره به تلاش های تشكیلات خودگردان فلسطین برای ازسرگیری مذاكرات با اسرائیل و حل وفصل مسائل و اختلافات، خاطرنشان كرد كه روسیه از این تلاش ها برای فعال كردن روند مذاكرات و خارج سازی آن از بن بست و آغاز گفت وگوهای سازنده حمایت و پشتیبانی می كند.

رئیس جمهوری روسیه همچنین برای گفت وگو با محمود عباس درباره مسائل منطقه ای و نیز همكاری های اقتصادی روسیه و فلسطین در ادامه دیدار ابراز علاقه مندی كرد.

محمود عباس رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین نیز در این دیدار گفت كه این تشكیلات، تمام تلاش خود را برای ازسرگیری مذاكرات با اسرائیل و حل و فصل اختلافات با آن بر اساس اصل دو حكومت مستقل بكار می گیرد تا حكومت مستقل فلسطین در مرزهای سال 1967 به پایتختی بیت المقدس تأسیس شود.

وی با بیان این كه مذاكرات با اسرائیل از مدتها پیش متوقف شده، به تماس های محدود با مقامهای این رژیم برای تأمین امنیت مناطق اشغالی اشاره كرد.

محمود عباس گفت: مهم ترین مسأله ای كه امروز می خواهم درباره آن با شما گفت وگو كنم پیشنهاد فرانسه برای برگزاری كنفرانس بین المللی حل مسائل خاورمیانه است. این مساله برای رهبری فلسطین بسیار مهم است.

وی با یادآوری این كه چند سال پیش كنفرانس بین المللی خاورمیانه در آناپولیس آمریكا برگزار شد، اظهار كرد: قرار بود پس از آن كنفرانس بین المللی برای حل مسائل خاورمیانه در مسكو برگزار شود اما این كنفرانس برگزار نشد و به همین دلیل برگزاری چنین كنفرانس بین المللی در دستور كار قرار دارد.

به گزارش رسانه های روسی، مسائل خاورمیانه به ویژه اوضاع فلسطین و مذاكرات سازش با رژیم صهیونیستی محور مذاكرات محمود عباس رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین دو طرف درباره همكاری های روسیه و فلسطین و اقدام های مشترك برای توسعه این روابط بویژه اقتصادی، بازرگانی و انساندوستانه مذاكره كردند.

سفر كنونی محمود عباس به مسكو پانزدهمین دیدار وی از روسیه محسوب می شود.

پوتین نوامبر سال گذشته در روز همبستگی بین المللی با ملت فلسطین اعلام كرد؛ روسیه از منافع قانونی و آرمان های مردم فلسطین برای تأسیس حكومت مستقل بر اساس معیارهای بین المللی حمایت می كند.
سفارت فلسطین در مسكو سال 1989 در دوره شوروی سابق دایر شد كه همچنان فعالیت می كند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس