معاون سیاسی سپاه گفت: ما به تقاضای حاکمیت سوریه است که اقدامات مستشاری را در مقابل تکفیری‌ها انجام می‌دهیم.

به گزارش مشرق، سردار رسول سنایی راد معاون سیاسی سپاه در رابطه با بیانیه ضد ایرانی سازمان همکاری اسلامی با بیان این نکته که جنگ نیابتی که پشت سر آن استکبار جهانی و صهیونیسم قرار دارد، امروز در حال توسعه به سایر عرصه هاست اظهار داشت: ما نباید امروز عرصه جنگ نیابتی را صرفا در عرصه نظامی سوریه جست و جو کنیم.

وی افزود: جنگ سوریه با استفاده از نیروی انسانی و توان مادی برخی ها در جهان اسلام صورت می گیرد و عامل اصلی آن عناصر سیاسی وابسته به غرب و استکبار هستند و در حقیقت بیانیه دیروز سازمان همکاری اسلامی را می توان در قالب ادامه جنگ روانی و تسری آن در عرصه سیاسی و دیپلماتیک ارزیابی کرد.

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه ما قبل از آنکه خود آل سعود را ببینیم باید عوامل اصلی پشت ماجرا که صهیونیست ها و آمریکا هستند را متهم ردیف اول بدانیم عنوان کرد: مشکل ما در جهان اسلام، وابستگی محض برخی از سران کشورهای مسلمان به غرب و نظام استکبار است که امروز شاهد هستیم آنها حاضرند علیه منافع جهان اسلام و به نفع مقاصد غربی ها در مجامع بین المللی ایفای نقش کنند.

سردار سنایی راد ادامه داد: آنچه که سعودی ها در بیانیه پایانی سازمان همکاری اسلامی به دنبال آن بودند نوعی فرار به جلو و تلاش برای حل مسائل و مشکلاتی بود که مدت هاست دامن گیر آل سعود شده است.

وی افزود: متاسفانه امروز همگان شاهد هستند کشوری که سابقه تجاوز به یک کشور عربی و مسلمان مثل یمن را دارد، کشوری که حمایت آشکار از تروریسم تکفیری در سوریه و کشتار زنان و کودکان بی گناه سوری را در کارنامه خود دارد و این سال ها همکار اصلی یک نظام سرکوبگر و دیکتاتور در بحرین است، با نقض آشکار حقوق بشر و اقدامات مغایر با اخوت اسلامی، در بیانیه پایانی سازمان همکاری اسلامی به محور مقاومت در برابر صهیونیسم یعنی ایران و حزب الله لبنان حمله می کند.

معاون سیاسی سپاه گفت: این اقدام سعودی ها نزد کشورهای اسلامی آنقدر به دور از منطق و مغایر با منافع جهان اسلام بود که موجب رسوایی مقامات عربستانی در قرائت این بیانیه شد.

سردار سنایی راد همچنین در خصوص مواضع هیئت ایرانی در اجلاس استانبول نیز گفت: اقدامات ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه وی در این این اجلاس اقداماتی کاملا به جا و شایسته بود؛ توجه به فتنه آل سعود و ترک نشست پایانی به عنوان اعتراض و همچنین یادآوری اقدامات صدام در گذشته، از جمله اقدامات شایسته هیئت ایرانی در اجلاس استانبول بود.

وی در ادامه با بیان اینکه دلیل قرائت نشدن بیانیه پایانی سازمان همکاری اسلامی، عدم همراهی همه کشورها بود تاکید کرد: این سازمان باید نمادی از وحدت، همکاری و همدلی کشورهای اسلامی باشد و متاسفانه امروز می بینیم که آل سعود برای ایفای یک نقش نیابتی و کثیف به نفع دشمنان جهان اسلام به دنبال حرکتی مغایر با فلسفه وجودی این نهاد است که البته آنها با همه تلاش های پیدا و پنهانشان نتوانستند به اهداف پلید موردنظر خود دست پیدا کنند.

معاون سیاسی سپاه با اشاره به این نکته سعودی ها با اتکا به دلارهای نفتی خیال می کنند می توانند تمام اهداف خود را برآورده کنند گفت: پس از دیدار مقامات آل سعود با رئیس جمهور مصر، آنها توقع و تصورشان بر این بود که از همکاری و حمایت کامل مصری ها در ماجرای بیانیه پایانی ضد ایرانی اجلاس استانبول برخوردار هستند؛ اما دیدیم که عدم حضور رئیس جمهور مصر در این اجلاس نشان داد که سعودی ها حتی در بکارگیری دلارهای نفتی خود نیز ناکام مانده اند.

سردار سنایی راد در ادامه با رد هرگونه دخالت سپاه در سوریه عنوان کرد: در سوریه ما حاکمیت سوری داریم، یعنی آقای بشار اسد رئیس جمهوری بوده که در انتخاباتی که برگزار شد، مشروعیت و مقبولیت مردمی وی مسجل گردید و باید به این نکته اذعان داشته باشیم که این حاکمیت سوریه است که از جمهوری اسلامی در مقابله با پدیده تروریسم تکفیری تقاضای کمک کرده و ما به تقاضای آنهاست که اقدامات مستشاری را در مقابل تکفیری ها انجامی می دهیم.

وی ادامه داد: همه این ها در حالی است که عربستان به یک کشور مسلمان و عرب حمله نظامی کرده و جالب است که کشور مداخله کننده و مهاجم امروز برای پاک کردن صورت مسئله، متعرض به موضوعی می شود که اصلا به لحاظ حقوق بین الملل هیچ گونه جای طرح ندارد.

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه اقدام سپاه در ارائه کمک های مستشاری به سوریه، دفاع از بشریت آن هم به تقاضای حاکمیت قانونی در سوریه محسوب می شود تاکید کرد: اگر قرار بود کسی در این میان شاکی شود آن کشور سوریه خواهد بود ولی می بینیم که حاکمیت و مردم سوریه بارها و بارها بر قانونی بودن حضور نیروهای مستشاری ایران در این کشور تاکید داشته اند.

سردار سنایی راد در پایان با اشاره به ایراد بهانه های واهی و غیرحقوقی سعودی ها در جهت ردگم کنی، خاطرنشان کرد: همگان می دانند که اگر قرار باشد روزی پدیده تکفیری کالبد شکافی شود ریشه های آن به پشتوانه های لجستیکی آشکار و حمایت های دیپلماتیکی عربستان از این تروریست ها برمی گردد.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس