کد خبر 558168
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳

نمایندگان مجلس عراق در اعتراض به تعویق جلسه رسیدگی به ترمیم کابینه این کشور دست به تحصن زدند.

به گزارش مشرق، شبکه اسکای نیوز گزارش داد که سلیم الجبوری روز شنبه به دلایل اوضاع امنیتی جلسه مجلس عراق را به تعویق انداخت.

در این گزارش آمده است که نمایندگان عراقی ضمن تحصن در ساختمان مجلس این کشور، خواستار برگزاری جلسه رسیدگی به ترمیم کابینه دولت عراق شده اند.

پیشتر حیدر العبادی نخست وزیر عراق در خصوص استمرار اختلافات در پارلمان این کشور هشدار داده و گفته این موضوع فعالیت دولت را متوقف کرده است.

العبادی همچنین هشدار داده است اختلافات کنونی می تواند نبرد علیه گروه تروریستی داعش را با اختلال مواجه سازد.

وی در پی درگیری در پارلمان عراق بر سر فهرست نامزدهای پیشنهادی برای تصدی مناصب دولتی در بیانیه ای که روز پنجشنبه منتشر شد آورده است که دولت همچنان تا زمان به وجود آمدن فرصتی دوباره در پارلمان به منظور رأی گیری در خصوص وزرای پیشنهادی، به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

العبادی همچنین تاکید کرده است اسامی وزرای پیشنهادی را که در مورد آنها اختلاف نظر وجود دارد، تغییر و اسامی دیگری را به پارلمان را ارائه خواهد داد.

نخست وزیر عراق در ادامه افزود: در شرایط کنونی که کشور با چالش‌های امنیتی روبروست، اختلافات سیاسی و تعطیلی دولت، ائتلاف و وحدت ملی را به مخاطره خواهد انداخت.

العبادی با بیان اینکه اصلاحات کابینه تنها حلقه کوچکی از اصلاحات بزرگی است که عراق در پیش گرفته است، گفت: «اختلافات و واگرایی‌های پیش آمده مخالف با روح اصلاحات است.

نخست وزیر عراق همچنین طیف‌ های سیاسی عراق را به خویشتنداری، صبر و استفاده از فرصت‌ها برای گفتگوهای جاری دعوت و از آنها خواست مانع از به تعطیلی کشاندن فعالیت دولت و اصلاحات مد نظر شوند.

اظهارات العبادی در حالی مطرح شده است که در پی ارائه فهرست نامزدهای پیشنهادی به پارلمان، درگیری هایی در پارلمان عراق روی داده است و حتی 171 نماینده از مجموع 328 نماینده پارلمان عراق رای به برکناری سلیم الجبوری رئیس پارلمان دادند.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    0 0
    عراق یه کشور از هم باشیده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس