کد خبر 558012
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷

فرستاده ویژه سابق سازمان ملل متحد به سوریه، با اشاره به لشکرکشی‌های آمریکا به منطقه، داعش را فرزند نامشروع آمریکا خوانده است.

به گزارش مشرق، «الاخضر الابراهیمی» فرستاده ویژه سابق سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه، که یک دیپلمات الجزایری است، در مصاحبه شبکه ماهواره‌ای «النهار الیوم» گفت: القاعده در عراق فرزند قانونی آمریکا است؛ زیرا زمانی‌که تجاوز آمریکا به عراق اتفاق افتاد، القاعده در عراق به‌وجود آمد. ولی داعش فرزند غیرقانونی آمریکا است؛ چرا که آمریکا با مداخله در این کشور، آن را محل درگیری‌های طایفه‌ای کرد.

الابراهیمی تصریح کرد، مذاکراتی در ریاض بین برخی گروه‌های معارض شده است. ولی این روند به مثابه نوری در تونلی است که این تونل، طولانی است.

وی تأکید کرد، سوریه باید کشوری متحد و یکپارچه بماند.

الابراهیمی، که در سال 2014 به عنوان فرستاده ویژه سازمان ملل برای سوریه استعفا کرد، متذکر شد، سوریه به خاطر منافع دیگران متحمل دردهای زیادی شده است، بخشی از جنگ در سوریه «جنگ دیگران است.»

فرستاده سابق سازمان ملل به سوریه مداخله غرب در لیبی و همچنین تجاوز به عراق را فاجعه‌بار خواند.

الاخضر الابراهیمی در ادامه گفت: «لبنانی‌ها اذعان می‌کنند که نظام متبوع‌شان طایفه‌ای است ولی سوری‌ها معتقد نیستند که دارای نظامی طایفه‌ای هستند. لذا راه‌حل بحران در سوریه مانند آنچه که در لبنان اتفاق می‌افتد، نیست. سوری‌ها راه‌حلی، که مشابه راه‌حلی برای لبنان باشد، نیستند.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس