نمایندگان مجلس با بازگشت نحوه هزینه‌کرد درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به کمیسیون تلفیق به صورت قیام و قعود موافقت کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (شنبه) پارلمان رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه سال 1395 کل‌کشور را ادامه دادند و بخش هزینه‌ای تبصره 14 مربوط به هدفمندی یارانه‌ها را پس از بحث و بررسی، به دلیل وجود برخی ابهامات و با پیشنهاد رئیس مجلس برای بررسی بیشتر کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

رأی‌گیری درباره این پیشنهاد رئیس مجلس به دلیل خرابی دستگاه‌های اخذ رأی الکترونیکی در صحن علنی، با قیام و قعود وکلای ملت انجام شد.

در بخش هزینه‌ای تبصره 14 آمده بود: در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها مصوب 15 دی 88 به دولت اجازه داده شد در سال 1395 منابع مالی حاصل از اصلاح قیمت کالاها و خدمات موضوع قانون مذکور تا مبلغ 480 هزار میلیارد (480.000.000.000.000) ریال و ردیف‌های یارانه‌ای این قانون با استفاده از انواع روش‌های پرداخت نقدی و غیرنقدی به خانوارهای هدف و نیازمند، توزیع و همچنین برای ارائه خدمات حمایتی و کمک به بخش تولید اقدام نماید.

بند الحاقی 4- منابع حاصل از اجرای این تبصره صرف پرداخت تسهیلات اشتغال با اولویت خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و سازمان بهزیستی و رزمندگان معسر می‌شود.

بند الحاقی 5- خانوارهایی که تعداد فرزندان تحت تکفل آنها 5 نفر و بیشتر باشند از شمول این تبصره خارج بوده و با هر درآمدی با تقاضای آنها از یارانه برخوردار هستند.

دولت موظف است در تشخیص خانوارهای 3 دهک اول درآمدی تعداد جمعیت خانوار را مورد توجه قرار دهد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است هر 3 ماه یکبار گزارش اجرای این تبصره را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس