کد خبر 557776
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: غربیها رؤیای برجام موشکی را به گور می برند.آنها در این فکر هستند که مانند پرونده هسته‌ای که با فشار بر ایران قدرت هسته‌ای را محدودسازی کردند در باره قدرت نظامی هم این ترفند را اجرایی کنند.

به گزارش مشرق، یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: طرف غربی به گمان اینکه همان طور که در بحث هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران حاضر به دادن امتیاز شده است می‌تواند در بحث قدرت نظامی و توان موشکی هم ایران را تحت فشار قرار دهد رویای برجام موشکی را در سر می‌پروراند که ان‌شاءالله با درایت مسئولین آن را به گور خواهند برد.

 سعدالله زارعی کارشناس مسائل سیاسی در مورد واکنشهای اخیر غرب به مقوله آزمایشهای موشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: طی چند ماه گذشته بحث بر سر قدرت موشکی ایران بالا گرفته و غربی‌ها دائم درباره این موضوع صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند و در زمینه قدرت موشکی ایران اتهاماتی را نیز مطرح کرده‌اند. این موضع آنها نشان دهنده برنامه ریزی دشمنان برای ممانعت از پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در به دست آوردن قدرت هرچه بیشتر نظامی است.

وی افزود: قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران یکی از جنبه‌های مهم قدرت ملی ایران به شمار می‌آید که دشمن تلاش دارد با اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران مانع تجهیز کشور به این قدرت شود. این مسئله پس از امضای برجام توسط ایران از سوی غربی‌ها با شدت بیشتری دنبال می‌شود. طرف غربی به گمان اینکه همان طور که در بحث هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران حاضر به دادن امتیاز شده است می‌تواند در بحث قدرت نظامی و توان موشکی هم ایران را تحت فشار قرار دهد اندیشه برجام موشکی را در سر می‌پروراند.

زارعی خاطرنشان کرد: آنها در این فکر هستند که مانند پرونده هسته‌ای که با فشار بر ایران قدرت هسته‌ای را محدودسازی کردند در باره قدرت نظامی هم این ترفند را اجرایی کنند این در حالی است که ایران با صراحت نسبت به این مسئله واکنش نشان داده و هر گونه گفتگو و مذاکره درباه توان نظامی و تجهیزات موشکی را رد کرده است. غربی‌ها سعی دارند برجام را در زمینه‌های مختلف در کشور ایران پیاده کنند و لازم است مسئولین با هوشیاری از نقشه‌های رنگارنگ آنها جلوگیری کنند.

این استاد دانشگاه در پایان تاکید کرد: مسئولین باید از برجام هسته‌ای درس بیاموزند و از این ماجرا به این باور برسند که هر نوع عقب نشینی ولو کوچک برای دشمن شوق انگیز است و آنها را به طمع می‌اندازد. بنابراین این زمان لازم است مسئولین با درایت و دوراندیشی مانع از ایجاد هر نوع فشار بر جمهوری اسلامی ایران شوند و بدانند که ضعف نشان دادن و عقب نشینی نتیجه‌ای جز اعمال فشار بیشتر از سوی دشمن را در پی نخواهد داشت.


منبع:آدینه تهران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    0 0
    "انرژی هسته ای حق مسلم ماست" شعاری بود که از سال 85 تا 91 سنگ‏بنای سیاست خارجی ایران بود (به درستی هم بود) اما نهایتا کار به بتون ریزی رسید و این شعار کاملا فراموش شد. امروز هم داریم میگیم موشک و بازدارندگی حق مسلم ماست ولی نگرانم که سال 1400 کار به بتن ریزی دوم در صنایع موشکی برسه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس