کد خبر 557772
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه لازمه اعزام حجاج ایرانی به عربستان تأمین امنیت جانی و امنیت حیثیتی آنهاست، از عدم جدیت دولت در پیگیری پرونده فاجعه منا انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به کارشکنی های عربستان سعودی در مسیر پذیرش حجاج ایرانی به ویژه در یک سال اخیر، اظهارداشت: برای اعزام حجاج دو مشکل اساسی وجود دارد که اولین آنها، امنیت جانی حجاج است.

وی تصریح کرد: در این رابطه، تا سعودی ها تضمین کافی نداده اند، نباید برویم. ما نمی توانیم حجاج خود را اعزام کنیم و در آنجا قتل عام شوند و یکباره حدود ۵۰۰ نفر از آنها در منا به شهادت برسند.

 دومین لازمه اعزام حجاج ایرانی به عربستان را تامین امنیت حیثیتی و احترام به آنها از سوی سعودی ها عنوان کرد و گفت: معتقدم تا زمانی که دولت ما ضمانت های کافی را برای حفظ این دو امنیت برای حجاج نگرفته، نباید اعزام به حج صورت گیرد.

نقوی حسینی با تاکید بر اینکه بیان این مسئله صرفاً از باب مسائل دولتی و اداره کشور است و حکم و فتوا نیست، اظهارداشت: دولت به عنوان متولی کار، موظف است برای حفظ جان و احترام حجاج، این دو ضمانت را از برگزار کنندگان حج مطالبه کند.

وی با اشاره به اعزام هیئت حج و زیارت کشورمان به عربستان برای بررسی آینده حج، گفت: امیدواریم بتوانند این دو ضمانت را از سعودی ها بگیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین درباره روند پیگیری حقوقی فاجعه منا از سوی دولت ایران اظهارداشت: ما گزارشی از روند پیگیری کار از وزارت امور خارجه نداریم، هم در رابطه با حادثه فرودگاه جده و هتک حیثیت دو نوجوان عمره گزار و هم در رابطه با فاجعه منا، هیچ گزارش قابل توجهی به مجلس داده نشده و معلوم نیست تکلیف کار به کجا رسیده است.

نقوی حسینی با بیان اینکه جدیتی در پیگیری پرونده فاجعه منا از سوی دولت دیده نمی شود، گفت: به نظر می رسد وزارت امور خارجه فاجعه منا را یک اتفاق طبیعی تلقی می کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    میشه بفرمایند در صورت جدیت اصلا چکار میشود کرد!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس