کد خبر 557554
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۴

اسکای نیوز اظهارات اوباما در مورد لزوم تمرکز بر مبارزه با داعش در لیبی را نشان دهنده افزایش احتمال مداخله نظامی غرب در این کشور دانست.

به گزارش مشرق و به نقل از اسکای نیوز عربی، زمانی که از اوباما در مورد بدترین اشتباه دوران ریاست جمهوری اش سوال شد، گفت: شاید شکست در برنامه ریزی برای بعد از مداخله در لیبی باشد.

از سوی دیگر «پائولو جنتلونی» وزیر امور خارجه ایتالیا در سفر اخیر خود به لیبی به حمایت گسترده بین المللی از دولت جدید این کشور متعهد شد.

همچنین اخیرا یک فرمانده نظامی عالی رتبه لیبی اعلام کرد که دو مستشار نظامی فرانسوی در هماهنگی نبرد نیروهای لیبی علیه گروه تروریستی داعش در شهر بنغازی واقع در شرق این کشور مشارکت دارند.

رونامه لوموند فرانسه نیز نوشت: یگان هایی از نیروهای ویژه و اطلاعات فرانسه در جنگ سری علیه تروریست های داعش در لیبی با هماهنگی آمریکا و انگلیس شرکت می کنند.

در انگلیس نیز نمایندگان پارلمان این کشور نسبت به احتمال مداخله نظامی کشورشان در لیبی ابراز نگرانی کردند.

اعضای کمیته امور خارجه مجلس عوام انگلیس گفتند: در سفری که مارس گذشته به تونس و مصر داشتیم، به ما ابلاغ شد که انگلیس در قالب نیروهای بین المللی و برای حمایت از دولت وحدت ملی لیبی هزار نظامی به این کشور اعزام خواهد کرد.

از سوی دیگر صلاح الدین الجمالی سفیر سابق تونس در لیبی گفت: در پی تشدید تهدید ناشی از گروه های تروریستی به ویژه گروه داعش، اروپا در حال آماده شدن برای مداخله نظامی در لیبی در ماه مارس است.

این اظهارات الجمالی با اظهارات یک مقام سابق ارتش تونس همخوانی دارد که گفته است: مداخله نظامی در لیبی مسئله روز است و یگان های نظامی و امنیتی تونس آماده تعامل با شرایط هستند.

 ژنرال دیوید رودریگز فرمانده نیروهای نظامی امریکا در افریقا، در گزارشی نیز در مورد پیشروی داعش در داخل لیبی، گفت: شمار تروریست های داعش در لیبی از 6 هزار نفر عبور کرده است و هر روز بر تعداد آنها افزوده می شود.

همچنین مشاور امنیتی هیئت سازمان ملل در لیبی نیز گفت: شمار تروریست های داعش در لیبی مدام در حال افزایش است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس