کد خبر 557167
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹

'عقیله صالح' رئیس پارلمان لیبی مورد قبول جامعه جهانی از نماینده سازمان ملل در امور لیبی به دلیل شروع به کار دولت وفاق ملی بدون گرفتن رای اعتماد از پارلمان این کشور انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری الیوم السابع امروز پنجشنبه گزارش داد: صالح گفته که اقدام دولت وفاق ملی برای شروع به کار و انتقال به طرابلس بر خلاف توافق 'صخیرات' که با نظارت سازمان ملل بین طرف های لیبی به امضا رسیده است، می باشد.

رئیس پارلمان لیبی اظهار داشت: 'مارتن کوپلر' نقش حاکم در لیبی را بازی کرده و زمینه را برای تشکیل دولت وفاق ملی و شروع به کار آنان در طرابلس قبل از آن که پارلمان به دولت وفاق ملی رای اعتماد دهد، فراهم کرد.

برپایه این گزارش، انتظار می رود پارلمان لیبی 18 آوریل (30 فروردین) به دولت وفاق ملی این کشور رای اعتماد دهد.

کشورهای غربی امیدوارند که دولت لیبی بتواند با حمایت سازمان ملل و به ریاست 'فایز السراج' کشور لیبی را یکپارچه کرده و با تروریست های داعش مقابله کند.

دولت وفاق ملی لیبی بر اساس بندی از توافقنامه صخیرات که در مغرب و بین طرف های درگیر در لیبی به امضا رسید، تشکیل شد و فایز السراج رئیس شورای ریاستی لیبی که تشکیل دولت این کشور را برعهده دارد، دو بار اعضای کابینه و وزیران را به پارلمان لیبی معرفی کرد که در هر بار پارلمان این کشور به دولت وفاق رای اعتماد نداد. السراج با حمایت سازمان ملل اعلام کرد که با تایید 198 نماینده پارلمان مورد قبول جامعه جهانی کار دولت وفاق ملی را در طرابلس که تحت کنترل شبه نظامیان بود، آغاز می کند.

اعضای کابینه دولت وفاق با هماهنگی سازمان ملل وارد طرابلس شده و در یک پایگاه دریایی مستقر شدند و کار خود را عملا آغاز کردند. با ورود اعضای کابینه دولت وفاق ملی، دولت موازی که توسط شبه نظامیان اداره می شد، اعلام کرد از حکومت دست می کشد و امور را به دولت جدید واگذار می کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس