کد خبر 557501
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰

هفته بیست و ششم لیگ برتر با برگزاری 6 دیدار آغاز شد. اظهارات سرمربیان تیمها را در پایان دیدارهای امروز می توانید بخوانید.

به گزارش مشرق، امروز 6 دیدار در هفته بیست و ششم لیگ برتر انجام شد که سرمربیان پس از پایان بازی ها صحبت های خود را انجام دادند که در زیر میتوانید آن ها را بخوانید.

سپاهان 1 - 1 استقلال اهواز:

استیماچ:‌ برایم مهم نیست که اعضای کمیته فنی چه کسانی هستند و چه تصمیماتی می‌گیرند

ایگور استیماچ پس از تساوی یک بر یک سپاهان مقابل استقلال اهواز اظهار داشت: قبل از بازی هم می‌دانستیم که دیدار سختی داریم و توجهی به موقعیت استقلال اهواز در جدول نداشتیم. متأسفانه بازیکنان پس از دیدار با استقلال از لحاظ بدنی تخلیه شده بودند و در یک هفته گذشته اتفاقات بدی در تیم ما رخ داد و تأثیرش را روی تیم گذاشت.

وی گفت: با تمام این مسائل به بازیکنانم تبریک می‌گویم که تمام توانایی خود را در این مسابقه گذاشتند و موقعیت‌های زیادی هم ایجاد کردند.

سرمربی سپاهان در مورد عملکرد داوران گفت: دیگر دوست ندارم در مورد داوری صحبت کنم و تقریبا به این موضوع عادت کرده‌ایم که یک پنالتی برای ما نگیرند اما چیزی که بیش از همه مرا اذیت می‌کند این است که متأسفانه افرادی که انتظار داریم عشق خود را به باشگاه نشان دهند به بازیکنان ما توهین می‌کنند.

استیماچ تأکید کرد:‌این موضوع برایم نامفهوم است. تنها کسی که مسئولیت نتایج را بر عهده دارد من هستم و به بازیکنان ارتباطی ندارد اما متأسفانه تعدادی از تماشاگران به بازیکنانی که برای تیم عرق می‌ریزند توهین می‌کنند. آیا فکر می‌کنند با این کار به تیم کمک می‌کنند؟ لازم است که در 90 دقیقه تیم خود را تشویق کنید اگر در 90 دقیقه بازیکنان خیس عرق نشدند و تلاش نکردند آن موقع حق دارند توهین کنند.

وی گفت: این یک توصیه ساده است که تیم خود را دوست داشته باشند. عشق واقعی به باشگاه را باید در سختی‌ها نشان دهد.

سرمربی سپاهان در مورد شایعات پیرامون این تیم گفت: نمی‌توانم در مورد شایعات نظر بدهم. چیزهایی که از این و آن می‌شنوید برای من مهم نیست. من با باشگاه قرارداد دارم و وظیفه‌ام این است که تا آخرین لحظه تمام تلاشم را بکنم. هیچ گاه دست‌هایم را برای تسلیم شدن بالا نمی‌برم. مخصوصا الان که برخی بر علیه تیم خود مبارزه می‌کنند، تأکید دارم که تا آخر باشم. اینکه باشگاه چه تصمیمی بگیرد به خودشان ارتباط دارد. من به هیچ وجه انگیزه‌ام را از دست نداده‌ام و هر دقیقه‌ای که در اصفهان باشم برای بهتر شدن کیفیت تیم تلاش می‌کنم.

استیماچ تأکید کرد: من به تصمیمات باشگاه احترام می‌گذارم و در خدمت آنها هستم اما تنها کسی که تصمیم می‌گیرد چه کسی در زمین بازی کند من هستم.

وی در پاسخ به این سوال که بازیکنی که پیش از دیدار با استقلال با شما دعوا می‌کند و چند روز بعد عضو کمیته فنی می‌شود که می‌تواند در مورد آینده شما تصمیم بگیرد،‌گفت: من نمی‌دانم شما چه کسی را می‌گویید.

خبرنگاران به او گفتند که منظور ما محرم نویدکیا است،‌عنوان کرد: برای من مهم نیست که اعضای کمیته فنی چه کسانی هستند و چه تصمیمی می‌گیرند. این نظر باشگاه است که چه کسی در کمیته فنی باشد و من مشکلی با این موضوع ندارم. اگر کسی مرا خراب کند، موقعیت مرا زیر سوال ببرد و خوب تمرین نکند در همه حال نظم و انضباط تیم را حفظ خواهم کرد.

بختیاری زاده: برخی به اشتباه صحبت‌های مرا به محرم نویدکیا ارتباط دادند و انتقادها را به سوی او بردند

سیاوش بختیاری‌زاده پس از تساوی یک بر یک استقلال اهواز مقابل سپاهان اظهار داشت: محرم نویدکیا هر دو بازیکنان بزرگی هستند و من سال‌هاست که با آنها دوستی دارم و مشکلی نداریم. اینکه عده‌ای طرف حساب صحبت‌های مرا نویدکیا قرار دادند و انتقادها را سمت او بردند درست نبود.

وی در مورد بازی گفت: مقابل تیم باشخصیت سپاهان بازی کردیم. آنها در عمق خوب کار می‌کردند و ما آن را بستیم و مجبور شدند امین منوچهری را بیاورند و به کناره‌ها بروند.

سرمربی استقلال اهواز گفت: می‌توانستیم قوی‌تر باشیم اما 5 بازیکن دو کارته داشتیم که به دلیل حساسیت بازی با پرسپولیس در نبردهای تن به تن قدرتمند ظاهر نشدیم. بازی بعدی با پرسپولیس می‌تواند سرنوشت قهرمانی را مشخص کند و به همین دلیل تمام توان‌مان را برای آن بازی می‌گذاریم.

بختیاری‌زاده عنوان کرد: اگر مقابل تیم‌های اصفهانی خوب نتیجه گرفتیم به این دلیل بود که داوران شجاعانه و عادلانه سوت زدند. در چهار بازی گذشته هم که نتایج قابل قبولی گرفتیم به همین خاطر بود که داوران خوب سوت زدند.

وی تأکید کرد: دوست داشتیم برنده باشیم و این برد را به روح محمود بقال‌زاده از بازیکنان اسبق تیم تقدیم کنیم اما همین مساوی هم روح او را شاد خواهد کرد.


راه آهن 1 - 1 ذوب آهن:

گل محمدی: ما میل زیادی به پیروزی داشتیم

یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان بعد از تساوی تیمش مقابل تیم راه‌آهن افزود: تیم حریف پرفشار دفاع می‌کرد و ما نتوانستیم از مالکیت بالای توپمان که در اکثریت دقایق بازی داشتیم استفاده کنیم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در خصوص عملکرد شاگردانش در این دیدار خاطر نشان کرد: در این نوع بازی‌ها که حریف با 10 نفر دفاع می‌کند باید از تک موقعیت‌ها به خوبی استفاده کنیم ولی ما متاسفانه این کار را انجام ندادیم. 

گل‌محمدی درخصوص وضعیت چمن ورزشگاه شهر قدس گفت: بارندگی دو روز اخیر به نظر من کمی شرایط این زمین را بد کرده بود اما باز هم فکر می‌کنم زمین ورزشگاه شهدای شهر قدس از بسیاری چمن‌های دیگر بهتر است.

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن در خصوص ادامه روند این تیم در لیگ برتر تصریح کرد: ما در حال حاضر در سه جبهه یعنی جام حذفی، لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا بازی می‌کنیم و باید بگویم نمی‌توان در هر سه جام مدعی بود. چرا که بضاعت ذوب‌آهن همین است و بازی کردن در سه جام انگیزه‌های ذوب‌آهن را کم کرده است اما از بازیکنانم می‌خواهم مثل همیشه تمام تلاش‌شان را بکار ببندند تا به آن هدفی که داریم نزدیک شویم. البته در این بین نباید از اتفاقات فوتبالی غافل شد، چرا که در روزهای حساس و سرنوشت‌ساز پایانی لیگ هر اتفاقی ممکن است رقم بخورد.

توپالیدیس: عملکرد خوبی داریم اما حیف که نمی‌توانیم امتیازات لازم را بدست آوریم

توپالیدیس بعد از توقف تیمش مقابل ذوب‌آهن اظهار داشت: ما در بازی گذشته سه گل به ثمر رساندیم اما قبل از این دو بازی این تیم در اکثر دیدارهایش هیچ گلی را به ثمر نمی‌رساند و از طرفی هم باید بگویم وقتی تیم در انتهای جدول حضور دارد شرایط کمی برای بازیکنان و کادر فنی دشوارتر می‌شود و به همین دلیل هم ما نتوانستیم در دو دیدار گذشته‌مان که باید 6 امتیاز می‌گرفتیم امتیازات کامل را بگیریم و درنهایت آن 6امتیاز را با یک امتیاز عوض کردیم.

سرمربی تیم راه‌آهن درخصوص عملکرد شاگردانش در این دیدار خاطر نشان کرد: بازیکنان من مثل شیر جنگیدند و تلاش خود را به اندازه خودشان انجام دادند. اما باید بگویم ما در تعطیلات نوروزی 17 روز تمرین نکردیم و با این وجود طبیعی است که شرایط برای ما سخت‌تر شود و در دقایق پایانی تمرکز بازیکنان هم کم شود.

توپالیدیس در خصوص صحبت‌های یحیی گل‌محمدی مبنی بر اینکه راه اهن 10 نفره دفاع می‌کرد خاطر نشان کرد: درست است ما 10 نفره دفاع می‌کردیم چرا که از نظر بدنی آماده نبودیم و طبیعی است که وقتی از لحاظ فیزیکی آماده نیستیم باید عقب بنشینیم اما معتقدم استراتژی ما در این دیدار و همه دیدارها حمله است و فکر می‌کنم حالا دیگر سرنوشت راه‌آهن دست خود بازیکنان این تیم است. البته باید این راه هم بگویم که بقای ما در لیگ برتر به نتایج تیم‌های دیگر هم بستگی دارد اما ما باید با قدرت زیاد در 4 دیدار آینده خود عمل کنیم تا در لیگ باقی بمانیم.


استقلال خوزستان 0 - 0 نفت تهران:

ویسی: نتایج بالای جدول بازی باعث شده استرس بالا برود و بازی‌ زیبا نبینیم

عبدالله ویسی بعد از تساوی بدون گل تیمش مقابل نفت تهران در هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال ایران گفت: نتایج بالای جدول بازی باعث شده استرس بالا برود و بازی‌ زیبا نبینیم. هر دو تیم به 3 امتیاز نیاز داشتند. به 3 امتیاز نیاز داشتیم و در شرایطی که بد بازی کردیم یک امتیاز هم خوب است و به دیدارهای آینده نگاه مثبت داریم.

وی افزود: روی ضربات ایستگاهی حساب باز کرده بودیم و چند موقعیت داشتیم که متاسفانه نتوانستیم از این مسئله استفاده کنیم. در این بازی‌ها باید از تک موقعیت‌ها هم بهره برد که متاسفانه در بازی ما این اتفاق نیفتاد. نفتی‌ها شاید چون دیدارهای قبلی ما را آنالیز کرده بودند گفتند که امروز زیاد موقعیت نداشتیم.

سرمربی استقلال خوزستان در مورد اینکه ایا خطا روی روح الله سیف اللهی پنالتی نبود، تصریح کرد: فکر نکنم پنالتی اتفاق افتاده باشد.

ویسی مورد حساسیت بالای جدول اظهار داشت: مسلما وقتی امتیازات نزدیک به یکدیگر است این حساسیت به وجود می‌آید. ما از وضعیت تیم راضی هستیم و در دیدارهای آینده تمام تلاشمان را می‌کنیم.

منصوریان: امروز یک درس به فوتبال می‌دهیم که آبرویمان از همه چیز مهمتر است

علیرضا منصوریان بعد از تساوی بدون گل تیمش مقابل استقلال خوزستان در نشست خبری گفت: به لحاظ فنی همین توقع را از نفت داشتیم. در نیمه اول مالکانه بازی کردیم و در نیمه دوم استقلال خوزستان پشت دفاع ما را ندید. جوان‌های ما در همه جای زمین می‌توانستند بازی را نگه دارند به همین خاطر آنها رو به بازی مستقیم آوردند.

وی افزود: از جوان‌ها و با تجربه‌های تیم رضایت دارم. خدا را شکر به حاشیه توجه نداریم. امروز یک درس به فوتبال می‌دهیم که آبرویمان از همه چیز مهمتر است. در طول 90 دقیقه صحنه‌ای ندیدم که خیلی دروازه ما با خطر روبرو شود. خیلی تلاش کردیم. در تمرینات بازیکنان آی‌کیو به خرج می‌گذارند و ما هم ایده می‌دهیم و آنها به بهترین شکل عمل می‌کنند.

وی در پایان گفت: در 10 دقیقه آخر باید توپ را به کنار محوطه جریمه استقلال خوزستان می‌بردیم این کار را به خوبی انجام دادیم. باید به خوبی از حداقل امتیازمان در خانه حریف دفاع می‌کردیم و منتظر فرصتی می‌شدیم تا بتوانیم از اشتباه حریف استفاده کنیم و گل بزنیم. البته آنها خیلی در دفاع خوب عمل کردند و موقعیتی به ما ندادند.

پدیده 2 - 1 گسترش فولاد:

مهاجری: یکی از بهترین بازی های پدیده بود

رضا مهاجری پس از پیروزی دو بر یک تیمش گفت: بازی خوبی مقابل گسترش فولاد ارائه کردیم، این یکی از بهترین بازی‌های پدیده بود و می‌توانستیم گل‌های بیشتری به ثمر برسانیم. به کسب 3 امتیاز نیاز داشتیم هرچند که با قبول شکست هم خیلی شرایط ما در جدول سخت نمی‌شد.

وی افزود: برای نشان دادن فوتبالمان و ارائه یک کیفیت قابل قبول از سوی نماینده خراسان و اینکه نشان دهیم حق فوتبال استانمان بیش از این حرف‌هاست به دنبال کسب پیروزی بودیم و با تلاش بازیکنانمان به این هدف رسیدیم.

سرمربی پدیده در ادامه راجع به داوری تاکید کرد: در برخی مسابقات نیاز است که از داوران با تجربه‌تری بهره‌ببریم داور امروز بسیار جوان بود و در برخی از صحنه‌ها در حالیکه بازیکن حریف می‌توانست کارت بگیرد این کارت را نشان نداد.

مهاجری در رابطه با وقفه‌ای که در نیمه اول اتفاق افتاد تصریح کرد: طوفان شدیدی در ورزشگاه به راه افتاد و داور به خاطر بارش تگرگ مجبور شد بازی را قطع کند. زمین پر از آب بود و خوشحالیم که بازیکنان آسیب ندیدند.

سرمربی پدیده در مورد اعتراض فراز کمالوند به بلند بودن چمن ورزشگاه تصریح کرد: یک فصل کامل است که در این چمن بازی می‌کنیم. نه تنها ما بلکه حریفانمان از این بابت با مشکل روبرو نشدند شاید کمالوند و تیمش در چمن کوتاه‌تر از این بازی می‌کنند که بازی امروز برایشان دشوارتر بوده است ولی ما مشکلی نداشتیم.

سرمربی پدیده در رابطه با مصدومیتش بعد از گل دوم این تیم عنوان کرد: بعد از گل دوم همه خوشحالی کردند و در یک لحظه پسرم که یکی از اعضای کادر فنی تیم است نتوانست خودش را کنترل کند و به من برخورد کرد به همین خاطر روی زمین افتادم و مصدوم شدم. به نظر می‌رسید پسرم می‌خواهد زیرابم را بزند (با خنده).

وی در پایان عنوان کرد: از هواداران که در این باران شدید از تیم حمایت کردند و به ورزشگاه آمدند تشکر می‌کنم، واقعاً فکر نمی‌کردم هواداران با آن تگرگ در استادیوم بمانند و به خاطر اینکه تیم خودشان را مورد حمایت قرار دادند از آنها ممنونم.

کمالوند: گزارشگر بازی چه مشکلی با من داشت؟

فراز کمالوند بعد از شکست دو بر یک تیمش مقابل پدیده در حالی که بسیار عصبانی بود و به دلیل صحبت‌هایی که گزارشگر بازی در مورد او انجام داده بود نمی‌خواست در نشست خبری حاضر شود، گفت: نمی‌خواستم در کنفرانس شرکت کنم باید این گزارشگر را ببینم تا بفهمم مشکلش چیست آیا او کارشناس است و یا اینکه در حد کار مربیگری است که دائم نقد می‌کند. متاسفانه این مشکلات از سوی گزارشگر مشهدی همیشه وجود داشته است و یک بار دیگر هم چنین اتفاقی افتاده است. باید از مدیران این گزارشگران بپرسند که آنها چه حدی دارند که اینطور درمورد افراد صحبت می‌کنند.

وی که با درخواست خبرنگاران در رابطه با صحبت درمورد بازی روبرو شده بود، تصریح کرد: خوشحالم بازی خوبی را هواداران مشاهده کردند در وضعیتی که هوا بارانی و طوفانی بود موقعیت‌های خوبی بدست آوردیم. بازیکنان ما فرصت‌های بسیار خوبی داشتند که بهره نبردند اما پدیده از آنها استفاده کرد.

کمالوند در رابطه با عملکرد داور خاطر نشان کرد: داور بسیار جوان بود ولی مشکل خاصی نبود به نظر می‌رسید قبل از گل دوم پدیده خطایی از سوی بازیکنان این تیم اتفاق افتاده است.


تراکتورسازی 1 - 1 صبای قم:

قلعه نویی: خسته بودیم/ هیچ گاه فرافکنی نکرده‌ام

امیر قلعه‌نویی پس از تساوی یک بر یک تراکتورسازی مقابل صبا اظهار داشت: طبیعی بود چرا که بازیکنان ما خسته بودند. در نیمه اول دو سه بار شانس آوردیم که تیم حریف نتوانست به گل برسد اما در نیمه دوم فضاهایی را به وجود آوردیم و می‌توانستیم به گل برسیم اما در 50 متر دروازه حریف توپ را لو دادیم و همین موضوع باعث شد که روی دروازه ما فشار بیاید.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی گفت: آقای کفاشیان، آقای تاج این رفتارها با لیگ ایران درست نیست. برای گوام و هند لیگ را یک ماه تعطیل می‌کنند اما با آقای خاکپور چه رفتاری کردند؟! ما در این بازی مقابل تیمی قرار گرفتیم که بیشتر از ما استراحت کرده بود. واقعا برای اینگونه رفتارها متأسف باید بود. حرف هم بزنیم آقایان کمیته انضباطی واکنش نشان می‌دهند. مگر ما نماینده نیستیم؟ شرایط ما که سخت‌تر است. اگر یک هفته اجازه می‌دادند ریکاوری کنیم چه می شد؟

وی ادامه داد: هم‌اکنون با روحیه خسته مقابل حریف قرار گرفتیم. ما از سازمان لیگ خواستیم تا یک هفته بازی ما را با تأخیر بیندازند اما این کار را نکردند در حالیکه برای بازی هند و گوام یک ماه بازی را به  تعویق می‌اندازند. اگر حرف نزنیم بهتر است.

قلعه‌نویی در مورد اینکه چرا تعویض نکرده، گفت: اگر تعویض می‌کردیم شاید حریف به گل می‌رسید و بعد می‌گفتند تیم را دفاعی کرده‌ای. واقعا بازیکنان ما خسته بودند.از نظر بدنی تحلیل رفته بودند و استراحت‌مان هم نسبت به حریف کمتر بود. به هر حال این موضوع طبیعی است. اگر دفاع می‌کردیم احتمال گل خوردن‌مان وجود داشت.

سرمربی تراکتورسازی در خصوص تشویق هواداران این تیم و فحاشی‌هایی که علی دایی معتقد بوده علیه تیم صبا صورت گرفته، تأکید کرد: یکسری رفتارها باعث شد که تیم حریف تحریک شود. خیلی نمی‌خواهم به این مسئله ورود کنم. هواداران تلاش خود را کردند و انرژی‌شان را هم برای تیم گذاشتند.

سرمربی تراکتورسازی در خصوص صحنه‌ای که بازیکنان صبا بازی جوانمردانه را رعایت نکردند، یادآور شد: مردم آذربایجان و هواداران تراکتورسازی بیشتر از نتیجه این مسائل را دوست دارند. به نظرم بختیار رحمانی کار خوبی انجام داد که توپ را به بیرون زد هر چند که بازیکن حریف پس از آن از زمین بلند شد. کار فرهنگی خوبی از سوی بازیکنان انجام شد و از او تشکر می‌کنم.

قلعه‌نویی در مورد عملکرد سزار یادآور شد: او عملکرد خوبی داشت. از تمام بازیکنان هم تشکر می‌کنم که دوندگی خوبی از خود به نمایش گذاشتند. صبا در نیمه دوم فقط یک موقعیت داشت. ما فضاها را بسته بودیم و اگر بازیکنان ما در 50 متر رو به جلو باهوش‌تر بودند می‌توانستیم به گل برسیم و نتیجه را حفظ کنیم اما به هر حال این هم جزئی از فوتبال است.

وی در مورد بیانیه بخش رسانه‌ای تیم ملی مبنی بر اینکه سرمربی تراکتورسازی فرافکنی می‌کند، یادآور شد: من هیچ گاه فرافکنی نکرده‌ام مگر آنها یک ماه لیگ را تعطیل نکردند؟!

وی در مورد شرایط تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا گفت: ما از هم‌اکنون باید به فکر بازی با الهلال عربستان باشیم و بازی به بازی پیش برویم اما متأسفانه نگاه به تیم ما خوب نبوده است. حالا شانس آوردیم که امتیازها را جمع کرده‌ایم اما واقعا بازیکنانم از لحاظ بدنی تحلیل رفته‌اند. امکاناتی که رقبایمان در آسیا دارند ما نداریم.برای یک پرواز ببینید چگونه رفتار می‌کنند و چند بار باید جابه‌جا شویم. اما رقبای ما مستقیم به کشورمان می‌آیند.

قلعه‌نویی تأکید کرد: چه ایرادی داشت که بازی ما یک هفته به تعویق می‌افتاد. مشکلی پیش می‌آمد؟ شما سه تیم ایران در لیگ قهرمانان آسیا را ببینید. همه آنها افت کرده‌اند. این هم به خاطر رفتارهایی است که آقایان می‌کنند. دائم شعار می‌دهند که این کار را بکنید و آن کار را نکنید اما عملا هیچ کمکی به ما نمی‌کنند. کمکی نه به شأن و شخصیت ایرانی می‌کنند و توجهی هم به تیم‌ها ندارند. آن از رفتاری که با تیم امید کردند و این هم با رفتاری که با نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا می‌کنند.فقط حرف می‌زنند. با اینگونه رفتارها ما را یاد قانون کاپیتولاسیون می‌اندازند.

قلعه‌نویی در مورد اینکه چرا در این دیدار از نان استفاده نکرده،‌ تأکید کرد: ما در دیدار مقابل ذوب آهن از او استفاده کردیم. اتفاقا او بسیار آماده است و سیستم ما در این وضعیت جواب داده است.قبل از اینکه به گل برسیم قصد داشتیم که او را به زمین بیاوریم اما وقتی به گل رسیدیم تصمیم‌مان عوض شد. هم‌اکنون علی حمودی هم آماده است. به هر حال ما تنها 11 بازیکن را می‌توانیم به زمین بفرستیم که هم‌اکنون با هم هماهنگ شدند.

دایی: تیم برتر میدان بودیم

علی دایی پس از تساوی یک بر یک صبا مقابل تراکتورسازی اظهار داشت: با بازیکنان صحبت کردم اما روی غافلگیری و یک پرتاب اوت گل خوردیم. نیمه دوم تراکتورسازی کاری نکرد و از دقیقه یک تا 90 تیم برتر میدان بودیم. می‌توانستیم گل را زودتر به ثمر برسانیم.

وی افزود: ما برای برد به تبریز آمده بودیم و این تساوی تلخ‌ترین خاطره من در صبا بود چرا که مستحق پیروزی بودیم و تراکتورسازی به جز پرتاب اوتی که به گل رسید و ارسال‌های بلند برنامه دیگری نداشت. دیدید که ما یک جوان 19-18 ساله را به میدان آوردیم و او توانست که گل تساوی‌بخش ما را به ثمر برساند.

سرمربی صبا خاطر نشان کرد: تراکتورسازی در بازی‌های خارج از خانه خود هم روی دروازه حریف فشار می‌آورد اما دیدید که ما امروز اجازه ندادیم آنها چنین کاری را بکنند و اول تراکتورسازی را کنترل کردیم و سپس بازی را به زمین آنها بردیم.

دایی خاطر نشان کرد: مطمئن هستم که اگر یکی از توپ‌هایمان درنیمه نخست به گل تبدیل می‌شد می‌توانستیم راحت پیروز میدان شویم اما به هر حال فوتبال همین است وقتی که گل نمی‌زنیم نتیجه را از دست می دهیم شما دیدید که میلاد فراهانی امروز هیچ کاری نکرد، همانطور که گفتم مساوی به درد ما نمی‌خورد و برای پیروزی به میدان آمده بودیم.

سرمربی صبا درمورد فحاشی تماشاگران و برخورد صادقی با توپ جمع‌کن اظهار داشت: جو بسیار بدی در ورزشگاه حاکم بود، مردم آذربایجان با فرهنگ و عقبه بسیار زیاد خود نباید چنین کارهایی انجام دهند. این شهر آدم‌های بزرگی را به کشورمان ایران معرفی کرده است و نباید چنین حرکاتی را انجام بدهند، کانون هواداران تراکتورسازی کار بزرگی را دارد و باید فرهنگ‌سازی کند. از امیرحسین صادقی هم پرسیدم و او گفت که توپ جمع‌کن به او فحاشی کرده است.

وی درمورد اینکه حامد لک پس از گل‌زنی صبا خوشحالی عجیب و غریبی داشت و همین موضوع باعث شد تا حساسیت بازی زیاد شود گفت: چرا اینگونه سوال می‌پرسی، بازی حساس بود و ما شرافتمندانه بازی کردیم، ما باید فوتبال پاک را ارائه بدهیم، کسی که از اول بازی فحش و ناسزا شنیده باید چه کاری انجام بدهد. شما ببینید که در استادیوم چه جوی راه انداختند در بین دو نیمه مسئول ورزشگاه اجازه نمی‌داد که دوربین ما وارد رختکن شود مگر آنها مامور حراست هستند؟!

دایی در مورد درگیری لک با سینا عشوری در بین دو نیمه گفت: سینا عشوری بازیکن بزرگ و خوبی است اما شما نگاه کنید که چرا هر وقت در تراکتورسازی حاشیه‌ای بوجود می‌آید سینا نفر اول است به نظرم اگر او  حواشی را کنار بگذارد فوتبالیست خوبی خواهد شد، او در همه چیز دخالت می‌کند چرا وقتی تماشاگران به حامد لک فحاشی می‌کنند او در بین دو نیمه یقه دروازه‌بان ما را می‌گیرد. شما باید منصف باشید که مملکت درست شود در غیر این صورت اگر بخواهیم یکطرفه به مسائل نگاه کنیم چیزی حل نمی‌شود.

سرمربی صبا خاطر نشان کرد: متاسفانه در بین دو نیمه بازیکن تراکتورسازی هر چیز که لایق خود و خانواده‌اش بود نصیب ما کرد. فوتبال اینگونه نیست که ما بیاییم راحت 3 امتیاز را به تراکتورسازی بدهیم. به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم آنها مردانه دویدند و در حالی که می‌توانستیم زودتر هم به گل برسیم در دقایق پایانی گل زدیم.

دایی درمورد اینکه بازیکنان تراکتورسازی  خسته بودند و علت فحاشی تماشاگران را چه چیزی می‌داند، گفت: من درمورد این موضوع نمی‌توانم صحبت کنم همه می‌دانند که همه ما عاشق آذربایجان شرقی هستیم مگر می‌شود من وطنم را فراموش کنم اگر صحبتی می‌کنم به خاطر این است که دوست دارم هموطنانم با فرهنگ باشند وطن من آدم‌های بزرگی را به ایران معرفی کرده است در هر صورت ما تراکتورسازی را خوب آنالیز کرده‌ایم و با یک کارگروهی توانسته‌ایم پیروز میدان شویم. می‌دانستیم دقیقا آنها چه کارهایی انجام می‌دهند. چنین فحاشی‌هایی از هواداران پرآوازه چون تراکتورسازی بعید است.

سرمربی صبا درمورد علت حضور دیرهنگامش در نیمه دوم گفت: من به داخل زمین آمده بودم، فقط به خاطر اینکه به سرویس بهداشتی رفته بودم کمی دیرتر وارد زمین شدم.


سایپا 1 - 1 سیاه جامگان:

جلالی: قدر موقعیت هایمان را ندانستیم

مجید جلالی سرمربی تیم فوتبال سایپا در نشست خبری بعد از بازی اظهارداشت: وقتی ما نمی‌توانیم از موقعیت‌های بیشمار گلزنی خود استفاده کنیم و حریف بدون موقعیت به ما گل می‌زند نشان از وجود بار روانی و استرس زیادی است که در تیم ما حکم‌فرما شده است و تیم ما نتوانسته این استرس را تحمل کند. ما در بازی امروز 4 بازیکن از تیم‌های پایه خود را در ترکیب اصلی قرار دادیم و خوب هم بازی کردیم اما نتوانستیم از برتری خود بهره ببریم.

وی ادامه داد: سعی می‌کنم به تیم آرامش بدهم و به بازیکنان آرامش را تزریق کنم تا بتوانیم از توانایی‌های خودمان استفاده کنیم.

وی در مورد اینکه فرهاد کاظمی معتقد بود داوری به ضرر تیمش بوده و پیروزی را از این تیم گرفته، گفت: اگر داور کمی می‌خواست جانب‌دارانه قضاوت کند آن پنالتی را نمی‌گرفت و اگر منصف نبود می‌توانست آن پنالتی را نگیرد. داور مشکلی در قضاوت نداشت، ممکن است یکی دو اوت دستی این طرف و آن طرف شده باشد اما وقتی داور در دقیقه 88 پنالتی می‌گیرد یعنی آنکه داور منصفی بوده است.به هر حال ما هم زیر فشار هستیم.

وی در مورد اینکه چرا از بازیکنان اصلی خود استفاده نکرده؟ گفت: آندرانیک تیموریان مصدوم است، اسماعیل بیگی مصدوم بود، مهدی ترابی هم مصدوم بود که با ریسک 25 دقیقه به او بازی دادند. او در تمام طول هفته با ما تمرین نکرد اما بازیکنان جوان ما خوب کار کردند. سلطانی، قلی‌زاده، شجاعی خوب بودند؛ علی شجاعی هم امروز اولین بازی‌اش را برای ما انجام داد.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در مورد اینکه از 20 به کیفیت این بازی چه نمره‌ای می‌دهید؟ گفت: من نمره نمی‌دهم اما از سطح تلاش و فداکاری بازیکنان راضی هستم. آنها خوب و عالی بودند. اگر غلامرضا رضایی یا مهدی ترابی آن دو موقعیت خوب را گل می‌کردند شرایط ما بهتر می‌شد. سطح فداکاری و خالص بودن بازیکنان برای تیم ما بسیار خوب است و من به آن افتخار می‌کنم. با این حال چندین بازی است که نمی‌توانیم گل بزنیم که این معنایش این است که شانس بردن را به حریف می‌دهیم.

جلالی در مورد اینکه فرهاد کاظمی معتقد است بازی را برای سایپا در آوردند، گفت: این نظر فرهاد کاظمی است و من نمی‌توانم در مورد این نظر صحبت کنم.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در مورد اعتراض فرهاد کاظمی به زمان بازی و اینکه چرا این مسابقه ساعت 19 برگزار می‌شود، گفت: ساعت بازی ما را تغییر ندادند البته من هم از اینکه چرا بازی ساعت 19 بود تعجب کردم چون بعد عید بازی‌ها ساعت 17 برگزار شد. ولی این برنامه یک ماه پیش اعلام شده بود.

کاظمی: ما لابی بلد نیستیم و هیچکس از تیم ما دفاع نمی‌کند

فرهاد کاظمی سرمربی تیم سیاه‌جامگان در نشست خبری اظهارداشت: چه بگویم؟ هفته گذشته 4 پنالتی ما را نگرفتند، بارها گفتم که کمیته داوران، فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ حواستان به داوری باشد، ما لابی بلد نیستیم، امروز بازی ما را ساعت 19 انداختند که نماینده یوفا آمده است. تیم هم رده ما شنبه بازی دارد.

وی ادامه داد: ما از صبا و راه‌آهن شکایت کرده‌ایم اما این شکایت‌ها پیگیری نمی‌شود، حداقل سازمان لیگ شهامت داشته باشد و بگوید اشتباه کرده‌ایم، ما هم می‌گوییم از حق خود گذشتیم. راجع به بازی چه بگویم؟ در فوتبال ایران همه چیز لابی بازی است. امروز و فردا می‌فهمید که من در 7 سال گذشته چه حرف‌هایی زده‌ام. 7 سال با من چه کردند و من را زیر زمین نگه داشتند. فوتبال ما همین است.

وی تصریح کرد: ما به فدراسیون و سازمان لیگ نامه دادیم که مراقب داوری‌ها باشید. من در مورد بحث فنی چه حرفی بزنم؟ به داور امروز کاری ندارم، رضا عادل جوان است اما هفته گذشته شاهین حاج بابایی 4 پنالتی ما را نگرفت، کارشناسان که نمی‌گویند حداقل شما بنویسید. در بازی بارسا و اتلتیکو پنالتی بود، فاصله آن پنالتی 10 سانت بود اما در بازی هفته گذشته‌مان مدافع تمرین دروازه‌بانی کرد و شیرجه زد و پنالتی را نگرفتند، گفتند دروازه‌بانی هم جزئی از بازی است. حق ما چه می‌شود؟ داور وقتی اشتباه می‌کند به یک استان ضربه می‌زند. من اگر اشتباه کنم فقط در مورد ارنج خودم اشتباه کرده‌ام، به تائید کارشناسان پنالتی ما گرفته نمی‌شود ولی با همه این شرایط من می‌گویم سیاه‌جامگان 100 درصد در لیگ برتر می‌ماند.

کاظمی با اشاره به اشتباهات داوری علیه تیم خودش گفت: 3 امتیاز در بازی با صبا، 2 امتیاز در بازی با راه‌آهن از دست دادیم. اگر اشتباهات داوری نبود شاید الان 38 امتیاز داشتیم و سیاه‌جامگان روی کاغذ شانس قهرمانی بود. هیچکس نیست که به داد فوتبال برسد.

وی افزود: 3 هفته است که به من می‌گویند استقلال و پرسپولیس چه می‌شود. تیم من خودش بازی دارد. استقلال و پرسپولیس هم یک بازی است و بازی ما هم یک بازی است. این بازی‌ها را در می‌آورند تا پشت سنگر قایم شوند و کارهایشان را انجام دهند. اینها سناریوست، بازیست. سازمان لیگ اشتباه کرد که کارت فرید کریمی را صادر کرده حداقل شهامت داشته باشد و بگوید که اشتباه کرده است.

سرمربی تیم فوتبال سیاه‌جامگان تصریح کرد: ما زور نداریم، ما در فدراسیون فوتبال زور نداریم. 7 سال خیلی کارها با من کردند. اکنون خدا را شکر که دست همه‌شان رو شده است، مدام به من می‌گویند تیم در لیگ می‌ماند؟ بهتر است نمایندگان استان از سهمیه استان دفاع کنند، از حق استان دفاع کنند. با برنامه 90 هدایت ممبینی را به عنوان کارشناس می‌آورند که راجع به داور خوزستانی صحبت کند آن هم سهوی یا به دلیل عدم آگاهی می‌گوید صحنه پنالتی نبوده است. من در مورد بازی چه بگویم؟

 فرهاد کاظمی قبل از ورود به نشست هم با خبرنگاران درد و دل کرد و گفت: ما نماینده نداریم، اوت دستی ما را به حریف می‌دهند و همان توپ تبدیل به گل می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس