کد خبر 557482
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: بارندگی استان همدان در 72 ساعت اخیر بی‌نظیر بود و در مجموع از ابتدای مهر سال گذشته تا امروز 421 میلیمتر بارندگی رخ داده در حالیکه بارندگی مدت مشابه سال گذشته 290 میلیمتر بوده است.

به گزارش مشرق، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: بارندگی استان همدان در 72 ساعت اخیر بی‌نظیر بود و در مجموع از ابتدای مهر سال گذشته تا امروز 421 میلیمتر بارندگی رخ داده در حالیکه بارندگی مدت مشابه سال گذشته 290 میلیمتر بوده است.

"مرتضی عزالدین" پنج‌‍شنبه 26 فروردین در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، اظهار کرد: براساس آمار بلندمدت 288 میلیمتر بارش در استان ثبت شده است که 45 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ورودی سد اکباتان 20 هزار لیتر در ثانیه است و اواسط اردیبهشت به بعد احتمالا سرریز خواهد داشت. همچنین حجم فعلی سد کلان ملایر 33.6 میلیون مترمکعب و ورودی آن 3200 لیتر در ثانیه است. در سد سرابی تویسرکان نیز حجم آب به 8.6 میلیون مترمکعب رسیده و ورودی آن 200 لیتر در ثانیه گزارش شده است.

عزالدین با بیان اینکه سد شنجور رزن 800 هزار مترمکعب حجم دارد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته دریچه‌های سد شنجور رزن را بسته بودیم و در خصوص آبگیری آن نگرانی داشتیم اما خوشبختانه در حال حاضر ورودی سد به 600 هزار لیتر در ثانیه رسیده است و در شهریور امسال افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به تخصیص 65 درصدی اعتبارات آب منطقه‌ای در سال گذشته، بیان کرد: اعتبارات عمرانی سال 92، 96 میلیارد تومان بوده که در سال 93 به 105 میلیارد تومان و در سال گذشته به 181 میلیارد تومان رسیده است. بخشی از این اعتبارات از محل اوراق مشارکت و منابع داخلی وزارت نیرو تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات این بخش در قالب 29 طرح و 47 پروژه تخصیص یافته است، از آغاز به کار تصفیه خانه ملایر خبر داد و گفت: در حال حاضر آب تصفیه خانه به میزان 3 میلیارد تومان پیش‌خرید تضمینی شده است.

عزالدین اظهار کرد: 31 میلیارد تومان برای سد تالوار، 2.5 میلیارد تومان برای سد سرابی و 2.5 میلیارد تومان اعتبار برای سد نعمت آباد گرفته شده است و براساس قولی که از وزارتخانه گرفته‌ایم تا پایان اردیبهشت 10میلیارد تومان برای پروژه آبرسانی از سد تالوار اختصاص داده می‌شود.

وی از انسداد هزار و 359 حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان خبر داد و گفت: از دوسال اخیر تاکنون هزار و 359 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است که باعث شده 139 میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان یادآور شد: در خصوص خط انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب همدان به نیروگاه برق شهید مفتح تاکنون 86 میلیارد تومان هزینه شده است و پروژه انتقال آب از دره مرادبیگ نیز با موفقیت انجام شد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس