کد خبر 557350
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶

رئیس مجلس درباره نحوه رسیدگی مجلس به اوضاع فرهنگ و هنر کشور و سازمان صداوسیما، گفت: امسال تا جایی که امکان داشت به صداوسیما در بودجه ۹۵ کمک کردیم.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته در پایان اکران خصوصی فیلم محمد رسول‌الله(ص) در سخنانی، گفت: من تصور می‌کنم در زمان سه ساعتی که فیلم را می دیدیم گویی در محراب عبادت نشسته بودیم و انسان یک رابطه واقعی با حقیقت پیدا می‌کرد.

وی افزود: این فیلم شاید جزء آثار هنری نادر است که هم ساختار داستانی جذاب دارد و هم جلوه‌های هنری ارزنده‌ای در آن مشاهده می‌شود، همچنین جلوه‌های ویژه بسیار ارزشمند، فیلمبرداری خوب و موسیقی جذاب از نکاتی است که جزء ویژگی‌های کارهای آقای مجیدی است.

رئیس مجلس در ادامه با ابراز امیدواری از اینکه این عقل در سیستم امور دیوانی کشور کاملا جریان پیدا کند که همت خود را برای خلق آثار هنری جذاب به کار ببندند، یادآور شد: این فیلم‌ها جدا از اثری که در یک محیط جغرافیایی می‌گذارد، فهم دینی ارزشمندی را در کل دنیا به وجود می‌آورد که همه باید همت کنند تا این کار صورت گیرد؛ من امیدوارم این فیلم هرچه بیشتر نشر پیدا کند و ما نیز به ایشان کمک می‌کنیم.

لاریجانی ادامه داد: فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» مسیر خیلی درخشنده‌ای را به روی هنرمندان باز می‌کند، لذا اگر کسی می‌خواهد اثر یک فیلم فاخر هنری را ببیند که چقدر می‌تواند تحول ایجاد کند باید به آن به عنوان مدلی از یک فیلم جذاب نگریسته و به آن اقتدا کند.

وی اضافه کرد: در طول زمان تماشای فیلم به هیچ چیزی جز فیلم نمی‌اندیشیدم، چرا که این فیلم آنقدر انسان را درگیر خود می‌کرد که می‌خواستم لحظه‌ها قطع نشود، لذا این فیلم حقیقتا ارزشمند است و از صمیم قلب گفتم زمان تماشای آن گویی در محراب عبادت هستم.

رئیس مجلس در ادامه با بیان اینکه عنوان این فیلم در یک کلمه می‌تواند خصوصیت «رحمة للعالمین» پیامبر(ص) باشد، اظهار داشت: اصراری در دنیا وجود دارد که چهره اسلام را به گونه دیگری نشان بدهند، لذا این فیلم جدا از جنبه‌های معرفتی، تأثیر سیاسی دارد که در مقابل هجومی که به اسلام وارد می‌شود، کاری فاخر و ارزشمند با زبان هنری جذاب است.

لاریجانی ادامه داد: امیدوارم جناب مجیدی که از استوانه‌های هنری کشور هستند بخش‌های دیگر این سلسله را ادامه داده و تمام زندگی پیامبر(ص) را در قالب هنر سینما در بیاورند و ما نیز حتما در این زمینه کمک می‌کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی پیرامون نحوه رسیدگی مجلس به اوضاع فرهنگ و هنر کشور و سازمان صداوسیما، تصریح کرد: امسال تا جایی که امکان داشت به صداوسیما کمک قابل توجهی شد البته آنها تماس داشتند و کمک بیشتر می‌خواستند و ما تا جایی که توانستیم در اصلاح لایحه کمک کردیم که در بخش هزینه‌ها در روزهای آینده بررسی شده و امیدواریم تصویب شود اما بخش‌های فرهنگی کشور نیازمند کمک هستند، البته برخی کارهای معمولی دارند که باید در وزارت ارشاد و رادیو تلویزیون دنبال شود اما باید بخشی را برای ساخت آثار فاخر مثل همین فیلم مشخص کرد.

رئیس مجلس در پایان با اشاره به اینکه زمانی هنر در کشورمان صرفا محدود به خط و معماری بوده که اکنون به آن افتخار می‌کنیم، خاطرنشان کرد: امروز بخشی از زبان هنر در سینماست و آثار فاخر و برجسته است که ماندگار می‌شود از این رو چنانچه در گذشته در رادیو و تلویزیون مسیر و میدانی باز شده بود که در مسیر حرکت کنیم امیدوارم امروز نیز آنهایی که مسئولیت دارند این راه را دنبال کرده و فعال باشند، همچنین هنرمندانی که ذائقه اینگونه دارند مورد حمایت قرار گیرند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس