تیم های استقلال و پرسپولیس ساعت 17 روز جمعه حساس ترین بازی هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال کشور را در ورزشگاه آزادی برگزار خواهند کرد و همه نگاه ها در این روز به این ورزشگاه دوخته خواهد شد تا سرنوشت دربی هشتاد و دوم پایتخت را بدانند.

به گزارش مشرق،‌ انتظارها به پایان رسید و جمعه این هفته ورزشگاه آزادی بار دیگر میزبان یک دربی حساس دیگر بین دو تیم پرسپولیس و استقلال خواهد بود.نبرد سنتی استقلال و پرسپولیس از روز شانزده فروردین سال 1347 کلید خورد و از قضا این دیدار با تساوی بدون گل دو تیم همراه بود تا بنای این دیدار حساس فوتبال ایران با تساوی گذاشته شود.

آمار نتایج دو تیم در تاریخ دربی

در تاریخ این دربی نتیجه مساوی بیشترین سهم را در نتایج داشته و دو تیم تا کنون در هشتاد و یک  مصاف خود 37 بار به نتیجه تساوی رضایت داده اند. استقلال با کسب 24 پیروزی چهار مرتبه بیشتر از پرسپولیس فاتح دربی بوده و از آنسو سرخ پوشان پایتخت با به ثمر رساندن 76 گل در دربی با اختلاف یک گل از حریف آبی پوش خود پیش هستند.

هر آنچه که باید پیش از دربی شماره هشتاد و دو بدانید

نبرد دو سرمربی دربی باز

در دهه اخیر هر گاه صحبت از دربی می شود، استقلالی ها سریعا خاطره چهار برد پیاپی تیم محبوبشان مقابل پرسپولیس را به خاطر می آورند که خالق این خاطره شیرین برای آنها کسی نیست جز پرویز مظلومی سرمربی فعلی تیم استقلال که تا کنون در شش بازی رسمی به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم استقلال در دربی حضور داشته که چهار برد و یک شکست و یک تساوی حاصل آن می باشد، البته مظلومی در این دربی دوستانه نیز سرمربی استقلال بود که این دیدار با نتیجه مساوی به پایان رسید. اگر آمار مظلومی در دربی را بخواهیم با درصد بیان کنیم، وی در 67 درصد دربی هایی که سرمربی استقلال بوده پیروز شده است. در آنسوی میدان برانکو ایوانکوویچی قرار دارد که تنها سابقه حضور در دو  دربی را دارد که آن دو  دربی نیز با یک پیروزی و یک تساوی همراه بوده است. مرد کروات خونسرد پرسپولیسی ها گرچه تنها دو بار تجربه دربی را دارد اما همین دو  تجربه موفق هواداران این تیم را امیداوار کرده تا تیم شان با هدایت این سرمربی بر حریف سنتی اش غلبه کند.

بهار، فصلی خوش یمن برای استقلال در تاریخ دربی

دو تیم تا کنون در تاریخ بازی های خود17 بار  در فصل بهار به مصاف هم رفته اند که در این بازی ها استقلالی ها موفق به کسب هفت  برد و پرسپولیسی ها صاحب چهار پیروزی شده اند و نبردهای بهاری دو تیم شش بار با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. آخرین باری که دو تیم در فصل بهار  به مصاف هم رفته اند مربوط به فصل گذشته و روز ببیست و پنجم اردیبهشت می شود که پرسپولیسی ها موفق شدند با نتیجه یک بر صفر  از سد رقیب سنتی خود بگذرند.

استقلال و چالشی به نام شکستن طلسم پیروزی در دربی!

از آخرین پیروزی استقلال در دربی تهران دقیقا چهارسال و چهار ماه و نه روزمی گذرد و این تیم به شدت از سوی هواداران متعصبش برای شکستن طلسم پیروزی در دربی تحت فشار است. آبی های شهر تهران برای آخرین بار در دربی شماره 73 موفق به شکست دادن رقیبت سنتی خود شدند؛ این دیدار که در روز 18 آذر سال 1390 در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی برگزار شد با برتری قاطعانه سه بر صفر آبی پوشان همراه بود. حال باید دید استقلالی ها می توانند در دربی شماره هشتاد ودوم  و پس از هفت دربی بدون کسب برد، فاتح دربی شوند یا خیر؟

هر آنچه که باید پیش از دربی شماره هشتاد و دو بدانید

محسن بنگر، برگ برنده پرسپولیسی ها در دربی

محسن بنگر مدافع باتجربه پرسپولیس که تا کنون شش دربی را با پیراهن این تیم تجربه کرده لقب شکست ناپذیرترین بازیکن دربی هشتاد و دوم را با خود یدک می کشد. بنگر در شش  دربی حضور داشته و پرسپولیس در این بازی ها متحمل شکست نشده است. حال باید دید این رکورد بنگر روز جمعه پابرجا خواهد ماند یا خیر؟

هر آنچه که باید پیش از دربی شماره هشتاد و دو بدانید

امید استقلالی ها با توجه به خط حمله پرسپولیس: مهدی رحمتی

خط حمله آتشین پرسپولیس که در فصل جاری تمامی خطوط دفاعی لیگ را مغلوب خود ساخته یکی از نقاط قوت اصلی این تیم به شمار می رود اما در سمت مقابل استقلالی با داشتن سید مهدی رحمتی که فصلی رویایی را با این تیم سپری می کند امیدوارند که در بازی روز جمعه دروازه خود را بسته نگه دارند. رحمتی در بازی رفت نیز ستاره بی چون و چرای بازی بود و پس از پایان دیدار تمامی پرسپولیسی متفق القول سنگربان آبی پوشان را ستاره دربی دانسته و وی را عامل اصلی نبردن تیم شان معرفی کرده بودند.

هر آنچه که باید پیش از دربی شماره هشتاد و دو بدانید

امید پرسپولیسی ها: طارمی

آقای گل فعلی لیگ برتر، یکی از آماده ترین بازیکنان تیمش می باشد و برانکو ایوانکوویچ در بازی حساس روز جمعه حساب ویژه ای روی گلزنی وی باز کرده است. بدون شک طارمی را می توانیم امید اول سرخ پوشان در این دیدار حساس بدانیم چرا که این بازیکن برای کامل کردن فصل رویایی خود فقط یک گل در دربی کم دارد.

هر آنچه که باید پیش از دربی شماره هشتاد و دو بدانید

خط حمله آتشین پرسپولیس بلای جان آبی ها

پرسپولیس تا اینجای کار در تمامی بازی های خود در لیگ پانزدهم گلزنی کرده و در هیچ دیداری حسرت گلزنی بر دل مهاجمان این تیم نمانده است. بدون شک این مساله مهمترین دغدغه استقلالی ها در بازی روز جمعه خواهد بود چرا که بسته نگه داشتن دروازه شان در مقابل این خط حمله آتشین کار بسیار دشواری خواهد بود.

این پرسپولیسِ شکست ناپذیر

از آخرین باخت پرسپولیس در لیگ برتر ماه ها می گذرد. این تیم از هفته ششم به بعد هیچ باختی را در لیگ برتر تجربه نکرده و از این حیث یک رکوردار به شمار می رود. سرخ پوشان برای حفظ این روند شکست ناپذیری شان روز سختی را در بازی این هفته مقابل استقلالی خواهند داشت که به تازگی صدر را از دست داده است.

آبی ها به دنبال تداوم هفته های بدون شکست خود

استقلال نیز از نظر شکست ناپذیری در وضعیت نسبتا خوبی قرار دارد. این تیم تا پیش از دربی پنج هفته پیاپی است که طعم باخت را نچشیده و برای تداوم روند شکست ناپذیری اش این هفته تیم پرسپولیس را پیش رو خواهد داشت.

هر آنچه که باید پیش از دربی شماره هشتاد و دو بدانید

اختلاف هفت امتیازی که به صفر رسید!

نکته جالب در مورد دربی برگشت دو تیم این است که در نیم فصل اول و پیش از انجام دربی رفت فاصله امتیازی دو تیم هفت بود ولی با گذشت یک نیم فصل و فرا رسیدن بازی برگشت سرخ پوشان با این فاصله امتیازی، شمار امتیازات خود را با تیم استقلال برابر کرده اند.

داور دربی 82

محسن ترکی، داور  با سابقه کشورمان به عنوان قاضی دربی هشتاد و دوم پایتخت بین دو تیم پرسپولیس و استقلال برگزیده شد. ترکی چندین بار سابقه قضاوت دربی را داشته است.

دربی انسانیت...

دربی انسانیت، نامی است که برای این دربی در نظر گرفته شده و شاهد این مساله بودیم که وحید طالب لو و مهدی طارمی دو بازیکن محبوب دو تیم نیز در بیانه ای مشترک با اشاره به این مساله خواستار برگزاری یک دربی دوستانه و فارغ از هر گونه حاشیه بودند. همه ما امیدواریم هر چه از حواشی بازی های قبلی دو تیم بوده به بار فنی این بازی افزوده شود و هر چقدر که بار فنی بازی های قبلی کم بوده همان اندازه نیز حواشی این دیدار کم باشد...

هر آنچه که باید پیش از دربی شماره هشتاد و دو بدانید
منبع: طرفداری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس