کد خبر 557022
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳

مسلمانان روستای کوچکی در بلغارستان، با کمک یکدیگر اقدام به بازسازی و مرمت یکی از کلیساهای تاریخی این روستا نمودند.

به گزارش مشرق، مسلمانان روستای کوچک "کوزلتس” واقع در استان جنوبی "هاسکوو" در بلغارستان، با مشاهده آثار خرابی در کلیسای یک صد ساله این روستا، گرد هم آمدند و اقدام به بازسازی و مرمّت آن نمودند.

مسلمانان که فقط یک دهم از جمعیت ۶۰۰ نفری این روستا را تشکیل می دهند، ۸۰۰ پوند(حدود ۴ میلیون تومان) برای بازسازی این بنای تاریخی کمک مالی جمع نمودند.

دهیار مسلمان روستای کوزلتس، در تبیین این اقدام پسندیده ساکنان مسلمان این روستا گفت: ما آثار خرابی را در این کلیسا مشاهده کردیم و این احتمال وجود داشت که این کلیسا به زودی کاملا تخریب شود، در نهایت ما مسلمانان به این نتیجه رسیدیم که برای کمک به ساکنان مسیحی روستای خود و نیز حفظ این اثر تاریخی، مبلغی را برای مرمّت آن اهداء نماییم.

متولی این کلیسا نیز با ابراز خرسندی از این اقدام مسلمانان، وضعیت ساختمان کلیسا را بسیار نگران کننده توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد که به کمک این هدیه مسلمانان، بتوانند آن را به طور کامل بازسازی و مرمّت کنند.

مسلمانان و مسیحیان این روستا از دیرباز با یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی داشتند و علاوه بر آنکه به دین و مقدسات یکدیگر احترام می گذارند، در جشن ها و مراسمات یکدیگر نیز شرکت می کنند که همین امر سبب نزدیکی بیش از پیش پیروان اسلام و مسیحیت در این روستا، به یکدیگر شده است.

دهیار مسلمان این روستا به همراه کشیش و متولی کلیسا

کلیسای روستای "کوزلتس"

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس