هسترت که در زمان جورج بوش، رییس مجلس نمایندگان و دومین جانشین بالقوه رییس جمهور محسوب می‌شد، «راز» شرم‌آوری را برای دهه‌ها پنهان کرده بود.

گروه بین‌الملل مشرق -رییس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا، زمانی که در دهه های 1960 تا 1980به عنوان مربی کشتی دبیرستانی در شیکاگو فعالیت می کرد، 4 دانش آموز را مورد تعرض قرار داده بود.

«راز تاریک» رییس اسبق مجلس نمایندگان افشاء شد

«جان دنیس هَسترت» (معروف به دِنی هسترت)، سیاستمدار جمهوری خواه و لابی گر 74 ساله اهل ایالت ایلی نوی، از سال 1999 تا 2007 رییس مجلس نمایندگان ایالات متحده بود.

هسترت قصد داشت که به یکی از قربانیان خود، که در زمان تعرض 14 سال داشت، 3.5 میلیون دلار به عنوان حق السکوت بپردازد، که بر سر همین مساله راز چند دهه‌ای او برملا شد.


«راز تاریک» رییس اسبق مجلس نمایندگان افشاء شد

دنیس هسترت قرار نیست که بابت آزار جنسی خود محکوم شود، چرا که این موارد مشمول مرور زمان شده‌اند، بلکه دادستان ها به جرم تلاش برای فریب ماموران دولتی در جریان پرداخت حق السکوت علیه او اعلام جرم کرده اند. انتشار اسناد دادگاه، برای عموم آشکار کرد که جرم اصلی این سیاستمدار جمهوری خواه چه بوده است. قرار است حکم او در 27 آپریل توسط دادگاه اعلام شود.

طبق کیفرخواست منتشر شده، 4 دانش آموز اسبق دبیرستان «یورکویل»Yorkville ادعا کرده اند که آقای هسترت زمانی که مربی کشتی این دبیرستان بوده، آن ها را مورد سوء استفاده قرار داده است. هسترت که دارای همسر و دو فرزند است و اکنون در ایالت ایلی نوی زندگی می کند، از 1968 تا 1980 هم معلم تاریخ و هم مربی فوتبال و کشتی این دبیرستان بود و حتی یک سال به عنوان «مربی برتر» کل ایالت برگزیده شده بود.

هسترت از 1980 به عنوان نماینده مجلس نمایندگان ایالت ایلی نوی وارد سیاست شد. در 1987 او به عنوان نماینده ناحیه 14 ایالت ایلی نوی به مجلس نمایندگان امریکا راه یافت و در سال های 1995 تا 1999 معاون رهبر حزب اقلیت(جمهوری خواه) در کنگره بود. او در 1999 به ریاست مجلس نمایندگان رسید و طولانی ترین دوره ریاست یک جمهوری خواه بر مجلس نمایندگان را در کارنامه دارد.


«راز تاریک» رییس اسبق مجلس نمایندگان افشاء شد

«راز تاریک» رییس اسبق مجلس نمایندگان افشاء شد

آقای هسترت که در ابتدای ورود به مجلس نمایندگان حدود 270.000 دلار ثروت خالص داشت، در سال های بعد از نمایندگی به عنوان یک لابی گر و مشاور ارشد یک شرکت لابی گری معروف (دیکستین شاپیرو) درآمد کلانی به دست آورد که برخی منابع ثروت او را 17 میلیون دلار برآورد کرده اند. افشای سوابق سوء استفاده جنسی باعث شد که از سمتش در این شرکت لابی گری استعفاء بدهد. به علاوه تصاویر او را از دیوارهای کنگره جمع آوری کرده اند.


«راز تاریک» رییس اسبق مجلس نمایندگان افشاء شد
هسترت در اوایل دهه 1990، یکی از سرسخت ترین فعالان تصویب قانون ضدکودک آزاری بود!

او در می 2015 به جرم فریب بازرسان FBI، درباره برداشت حدود 1 میلیون دلار از حساب خود برای پرداخت «حق السکوت» به کسی که از او به عنوان «فرد اِی»Individual A نام برده می شد، بابت «یک سوء رفتار در گذشته» تحت محاکمه قرار گرفت. در آن زمان، به درخواست وکلای هسترت، نام فرد مورد نظر و سوءرفتار آقای هسترت به دستور دادستان انتشار عمومی نیافت. در واقع اتهام آقای هسترت این بود که او درباره چرایی برداشت مبالغ قابل توجه پول از حساب خود به ماموران FBI دروغ گفت. اما حالا راز بزرگ آقای سیاستمدار آشکار شده است.

بر اساس کیفرخواست منتشر شده دادستان ها، هسترت پیش از سوء استفاده از قربانیان، به آن ها پیشنهاد ماساژ می داد" تا پسرها احساس تنهایی، شرمندگی، تقصیر و پستی کنند."

«فرد اِی» در 14 سالگی، در زمان بازگشت از باشگاه کشتی، در اتاق یک متل توسط هسترت مورد آزار قرار گرفت. هسترت به این نوجوان گفته بود که می خواهد یک زخم را در ناحیه بین شکم و ران او «بررسی» کند. او به پسربچه اصرار کرد که عریان شود تا ماساژ داده شود و بعد او را مورد آزار قرار داد.


«راز تاریک» رییس اسبق مجلس نمایندگان افشاء شد
هسترت در زمانی که مربی کشتی بود (وسط)

دو نفر دیگر از دانش آموزان هم در 14 و 17 سالگی، در رختکن سالن ورزش دبیرستان یورکویل مورد سوءاستفاده قرار گرفتند. نفر چهارم، دانش اموزی به نام «استفن رینبولت» بود که در 1995، در 42 سالگی بر اثر ایدز مرد. اما خواهر او به ماموران گفت که برادرش داستان آزار جنسی خود را توسط مربی کشتی دبیرستان در سال 1979، به تفصیل برای او گفته بود.


«راز تاریک» رییس اسبق مجلس نمایندگان افشاء شد
استفن رینبولت(پایین) شاگرد هسترت(بالا) در دبیرستان بود

«راز تاریک» رییس اسبق مجلس نمایندگان افشاء شد

اکنون دعوای جدیدی که دادستان ها بر علیه هسترت اقامه کرده اند، نه مربوط به سوءرفتار جنسی او، که بابت تلاش برای دادن حق السکوت به یک قربانی است. گفته می شود که احتمالا برای این جرم او به 6 ماه زندان محکوم خواهد شد.

یکی از دانش آموزان اسبق آن دبیرستان که در زمان حضور هسترت در آن جا حضور داشت، در یک برنامه تلویزیونی گفت که آقای هسترت معمولا روی یک صندلی رو به روی محل دوش های رختکن به حالت «یله» می نشست و دانش آموزان پسر را در حال دوش گرفتن تماشا می‌کرد.

«راز تاریک» رییس اسبق مجلس نمایندگان افشاء شد

دنیس هسترت، در زمان ریاست جمهوری «جرج دابلیو بوش» طبق قانون اساسی آمریکا، دومین مقامی بود که در صورت خالی شدن پست ریاست جمهوری (استیضاح، مرگ، استعفاء) می توانست جای رییس جمهور را بگیرد.


«راز تاریک» رییس اسبق مجلس نمایندگان افشاء شد

در بخشی از کیفرخواست دادستان‌ها آمده است:

«در حالی که متهم به موفقیت بزرگی در زندگی‌اش رسید و همه منافع این موفقیت را درو کرد، این پسران(قربانیان) هنوز هم با تبعات کاری که متهم با آن ها کرد، مبارزه می‌کنند، برخی بهتر از دیگران (کنار آمده‌اند)، ولی همگی زخم‌هایی را که متهم بر آنان وارد کرده، با خود دارند.»

نکته این جاست که گذشته «رازآلود» این نماینده سابق، به واسطه همان قانونی افشاء شده است که خود او در زمان ریاست مجلس، نقش اساسی در تصویب آن داشت: قانون میهن پرستی آمریکا US Patriot Act.

طبق این قانون، مقامات بانکی در صورت مواجهه با تراکنش‌های بانکی بالای 10000 دلار، باید مقامات دولتی را آگاه سازند. هسترت در فاصله 2010 تا 2012، 15 بار مبلغ 50000 دلار از حساب خود برداشت کرد. بعد از آن، از آن جا که بابت قانون میهن پرستی نگران شده بود، در دوسال بعد هر بار 9000 دلار از حساب بر می‌داشت (تا زیر 10000 باشد و مشمول قانون نشود).

وقتی ماموران FBI به این برداشت‌ها مشکوک شدند و به سراغ هسترت رفتند، او در توجیه این که چرا این تراکنش‌ها را خود گزارش نکرده است، مدعی شد که «از قانون آگاه بوده است، ولی فکر می کرد که قانون میهن پرستی مربوط به تروریست هاست و او هم تروریست نبود.»

تا اواخر 2014، او در مجموع 1.7 میلیون دلار از 3 حساب خود برداشت کرده بود. در برابر سماجت ماموران FBI درباره برداشت نقدی این میزان پول، او در نهایت گفت که از سوی یکی از دانش آموزان سابق خود در دبیرستان تهدید شده است که او را با اتهام آزار جنسی مواجه خواهد کرد. ماموران به او گفتند که می‌خواهند مکالماتش را با فرد تهدید کننده ضبط کنند. در بررسی این مکالمات، ماموران خیلی زود دریافتند که این فرد («فرد اِی») در واقع توسط هسترت مورد آزار قرار گرفته بود و قصه تهدید شدن هسترت واقعیت ندارد.

این مساله آشکار شد که «فرد ای»، بعد از دهه ها تلاش برای کنار آمدن با آن چه در نوجوانی به سرش آمده بود، از هسترت خواست که 3.5 میلیون دلار بابت آزار جنسی به او بپردازد تا درباره این موضوع حرفی نزند و هسترت هم پذیرفته بود.

وکلای هسترت گفته اند که این سیاستمدار و لابی گر باسابقه از ان چه که اتفاق افتاده، "عمیقا متاسف" است و از دادگاه خواسته اند که در صدور حکم در 27 آپریل، "شرمندگی عمومی که موکلشان تحمل کننده، کار او در عرصه عمومی و وضعیت نامساعد سلامتی او را در نظر بگیرند."

با این حال، دادستان ها می گویند که صعود هسترت در عرصه سیاست تنها به واسطه توانایی او برای سرپوش گذاشتن بر رازش در همه این سال ها ممکن بود، و " میراث سوء استفاده جنسی او و تبعات واقعی آن هم بخشی از سوابق و ویزگی های شخصیتی او محسوب می شود."

نکته کنایه آمیز این است که در 1998، او از مهم ترین طرفداران استیضاح بیل کلینتون، رییس جمهور اسبق امریکا در مجلس نمایندگان بر سر پرونده رابطه او با «مونیکا لوینسکی» بود. او در سخنرانی خود در کنگره گفته بود:

«کلینتون از قدرت جایگاه خود برای سرپوش گذاشتن بر سوءرفتار خود سوء استفاده کرده است. او اعتماد عمومی را نقض و از آن سوءاستفاده کرده است.»

منابع:


http://www.independent.co.uk/news/world/americas/former-us-house-speaker-dennis-hastert-abused-at-least-four-boys-prosecutors-say-a6976171.html

https://www.rt.com/usa/339081-dennis-hastert-sex-abuse/

http://www.theguardian.com/us-news/2016/apr/09/former-us-house-speaker-dennis-hastert-accused-of-molesting-four-boys

http://news.sky.com/story/1497036/former-house-speaker-accused-of-molesting-boy


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • میم ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
    0 0
    مرگ بر آمریکا لیاقتشونه....
  • میم ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
    0 0
    مشرق لازم بود جزئیات کثافت کاریاشم بگی؟؟؟؟؟؟
  • ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
    0 0
    شما چرا ویدئو و صحبت های خانم Kay Griggs را در این صفحه نمی گذارید که پرده از تجاوزات میلیتاری و سیاستمداران به نو جوانان برداشته است. این خانم توضیح داده است که بیشتر "رهبران" سیاست در کابینه و میلیتاری همجنس گرا هستند و "رهبران" کشورهای عربی و جهان سومی که در سنین جوانی برای آموزش به مدارس و دانشگاههای آمریکا می روند را در پارتی های شبانه مست کرده و به آنان تجاوز می کنند و آنان را هم به روابط هم جنس بازی تشویق می کنند تا با اینکار آنان را برای همیشه - بخصوص کشورهای مسلمان عربی مثل عربستان سعود- شرمسار کرده و بصورت مهره و نوکر از آنان برای بسط مقاصد پلید خود در منطقه و غارت سرمایه انسانی ، طبیعی آنان مورد استفاده قرار دهند. این خانم که شوهرش یک ژنرال ارتش بود می گوید که هنری کیسینجر یک هم جنس گرا است که جوانان زیادی را حتی در چادر های آفریقا مورد تجاوز قرار داده است. کیسنجر علاوه بر یک جنایتکار جنگی متجاوز جنسی هم است که راست راست مثل تونی بلر، بوش، کلینتون ها و اوباما آزاد می چرخد و دادگاه لاهه که از مشتی .... تشکیل شده است کاری به او ندارد اما همین دادگاه به دنبال طمعه برای بسط سلطه غرب به دنبال رهبران مردم جهان در حال توسعه در آفریقا و آسیا و گاهی هم در منطقه اذروپای شرقی می دود. تا زمانی که این مراکز بطور کامل بمباران نشده اند و جنایتکاران اعدام نشده اند صلحی صورت نخواهد گرفت. حالا دارند برای دکتر بشار اسد که کشورش مورد حمله تروریستهای غرب و صهیونیست ها قرار گرفته است پرونده سازی می کنند. مرگشان باد
  • ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
    0 0
    سیاستمداران هم جنس گرا همیشه به لوایح حامی هم جنسگرا رای منفی می دهند و سرسختانه خود را مخالف نشان می دهند تا رازشان همچنان مخفی بماند و بکار خود ادامه دهند. کیسنجر طبق گفته خانم Kay همسر یک هم جنسگرا ارتش آمریکا - جوانان را مورد تعرض قرار می داد بخصوص در چادرهای برافراشته در آفریقا.
  • ایرانی ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
    0 0
    اینا دیگه کین ؟!!! مطمئنم چند سال دیگه کثافت کاریهای همشون (در زمینه مسائل اخلاقی) رو میشه . واقعاً مرگ بر آمریکا (دولت و نظام آمریکا) لایقشونه
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
    0 0
    چه پولهای حرام وکثیفی در این دنیا بدست میاد وخرج میشه کاش یک طرح نو در افکنده میشد
  • روس نژاد ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
    0 0
    مرگ بر غرب و آمریکای مزدور
  • قل مراد ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
    0 0
    مشرق چرا منتشر نکردی ؟ نه حرف بی ادبی داشتم نه سیاسی بود یک تحلیل بود!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس