فیلم اصغر فرهادی از همان ابتدا قرار نبود در جشنواره فیلم فجر به نمایش در بیاید و برنامه ریزی گروه برای آماده سازی فیلم برای حضور در شصت و نهمین جشنواره فیلم کن بود.

گروه فرهنگی مشرق -  فیلم تازه اصغر فرهادی  آخرین مراحل فنی را پشت سر می گذارد در یک قدمی جشنواره کن 2016 قرار دارد. ششم اسفند و با پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «فروشنده» مراحل فنی فیلم سرعت گرفت و همزمان با انجام مراحل پایانی تدوین،طراحی صدای فیلم توسط محمدرضا دلپاک آغاز شد. تدوین فیلم سینمایی فروشنده که همزمان با فیلمبرداری آغاز شده بود به تازگی به پایان رسیده ، این روزها محمدرضا دلپاک در حال انجام صداگذاری این فیلم است. فرهادی فیلمش را با طمانینه و بدون حاشیه در طول سه ماه ،فیلمبرداری کرد و فوت یدالله نجفی صدابردار فیلم و توقف یک هفته ای فیلمبرداری به این دلیلف تنها حاشیه مربوط به تولید این فیلم است.


شمارش معکوس فروشنده فرهادی آغاز شد

در یک قدمی جشنواره کن
 

فیلم اصغر فرهادی از همان ابتدا قرار نبود در جشنواره فیلم فجر به نمایش در بیاید و برنامه ریزی گروه برای آماده سازی فیلم برای حضور در شصت و نهمین جشنواره فیلم کن بود. نسخه اولیه فیلم فروشنده یکشنبه برای جشنواره کن فرستاده شده و یکشنبه باز بینی نهایی فیلم اصغر فرهادی برای این حضور در این جشنواره انجام شد و بایددید روز پنج شنبه و با اعلام فیلم های بخش‌های مختلف جشنواره کن، این فیلم در کدام بخش پذیرفته خواهد شد. اصغر فرهادی در کلکسیون جوایزش تنها نخل طلای جشنواره کن را کم دارد و باید دید آغاز حضور جهانی «فروشنده» چه نتیجه ای برای او به دنبال دارد. بعد از نمایش در جشنواره کن، اکران جهانی و  همزمان  فیلم در ایران آغاز می شود و فیلمیران قرار است که فیلم تازه اصغر فرهادی را در ایران اکران کند.


شمارش معکوس فروشنده فرهادی آغاز شد


از ترانه علیدوستی تا مینا ساداتی


فیلم فروشنده درباره یک کارگردان تئاتر با بازی ترانه علیدوستی است که همراه همسرش با بازی شهاب حسنی به خانه تازه ای نقل مکان می کنند. خانه ای که پیش از این زنی به نام آهو با بازی مینا ساداتی ساکنش بوده است. این کارگردان تئاتر در حال اجرای نمایشنامه‌ای از «آرتور میلر» است و زندگی زوج اصلی هم شبیه به این نمایش نامه می شود.

شمارش معکوس فروشنده فرهادی آغاز شد

زندگی آهو و گذشته اش و صحبت هایی که در مورد او وجود دارد دست از سر این زوج برنمی‌دارد و آرام آرام زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد و اولین کسی که سراغ آهو می‌آید مشکلاتی را برای این زوج به وجود می آورد و تحت تاثیر این اتفاقات، زندگی این زوج خشونت آمیز می شود. روزنامه سینما در ادامه گزارش خود درباره روند داستانی فیلم فرهادی اشاره می کند این روند داستانی چیزی شبیه ماجراهای سپیده و الی در فیلم «درباره الی» و شخصیت الی است که زندگی اش زوج اصلی را تحت تاثیر  قرار می‌ دهد.در فروشنده با وجود غیبت آهو در اکثر سکانس های فیلم، زندگی شخصیت اصلی تحت تاثیر این شخصیت است. فرهادی در فروشنده سراغ درامی رفته که به سیاق آثار گذشته اش تنش را در قلمرو آرامش، یعنی کانون خانواده به تصویر می کشد. هر چند مروری بر کارنامه فرهادی نشان دهنده این نکته است که او همیشه مخاطبانش را غافلگیر می کند. فیلمسازی که با پرداختن به دغدغه‌های طبقه متوسط جریان تازه‌ای را در سینمای ایران به راه انداخت و حالا انبوهی دنباله رو به خصوص در میان فیلمسازان جوان، دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس