عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: در این چند روز بداخلاقی‌های متنوعی از سوی دولت در چارچوب بررسی لایحه بودجه ۹۵ در مجلس شاهد بودیم زیرا در کمیسیون تلفیق موضوعی را پیگیری اما در تریبون با آن مخالفت می‌کردند.

به گزارش مشرق، محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رئیسه خانه ملت بعد از ظهر امروز سه‌شنبه 24 فروردین در نشست خبری که در جایگاه خبرنگاران مجلس برگزار شد، درباره مصوبه امروز نمایندگان در چارچوب بررسی بودجه سال 1395 کل کشور درباره حذف یارانه بگیران با درآمد بالای 3 میلیون تومان در ماه، گفت: اخباری که در برخی رسانه‌ها در این زمینه منعکس شده، اشتباه است.

وی در توضیح اظهارداشت: خانوارهایی که تنها سرپرست آنها بالای ماهی 3 میلیون درآمد دارند از فهرست یارانه‌بگیران حذف شده‌اند و نه خانواده‌هایی که جمع درآمد ماهیانه کل افرادشان بالای 3 میلیون تومان است.

فرهنگی با اشاره به اینکه مجلس مقرر کرد همه کسانی که به هر علتی نتوانستند برای دریافت یارانه ثبت نام کنند به فرمانداری‌ها مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند، گفت: امروز اخبار و حاشیه‌هایی درباره مصوبه مجلس درمورد حذف یارانه بگیران با درآمد بالای 3 میلیون تومان منعکس شد که هیچ انطباقی با اصل مصوبه ندارد و برخی رسانه‌ها آن را به انتخابات مجلس مرتبط کردند که کاملاً بی اخلاقی بود.

وی با تاکید بر اینکه مصوبه امروز مجلس درباره یارانه بگیران پردرآمد سال پیش نیز در مجلس تصویب شده است، خاطرنشان کرد: امسال فقط شرایط پردرآمدهای حذف شده از فهرست یارانه بگیران مشخص شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در مصوبه امروز مجلس هیچ اعداد و ارقامی وجود ندارد و اعلام آن از سوی برخی رسانه‌ها اشتباه است.

وی از بداخلاقی‌های متعدد از سوی دولت در چند روز اخیر سخن گفت و تصریح کرد: ما همان موضوعی را مطرح کردیم که دولت در کمیسیون تلفیق پیگیری می‌کرد اما دولتی‌ها در تریبون و رسانه‌ها اعلام کردند که ما مخالف مصوبه مجلس بودیم.

فرهنگی با تاکید بر اینکه حذف 24 میلیون از یارانه بگیران اصلاً در مصوبه مجلس وجود ندارد، گفت: به‌عکس، در مصوبه آمده است کسانی که به ناحق یارانه‌شان از سوی دولت قطع شده است باید به فهرست یارانه‌بگیران اضافه شوند.

وی با یادآوری اینکه در سال 94 دولت درآمد برخی را که درآمد اندکی داشتند را قطع کرده است، بیان داشت: طبق این مصوبه همه آنها باید برگردند و یارانه آنها که درآمد بالای 3 میلیون در ماه دارند را قطع کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با ذکر این نکته که در میان کسانی که برای دریافت ثبت نام نکرده‌اند کسانی هستند که مددجوی کمیته امداد هستند، گفت: این افراد در طول سال‌های اخیر موفق به برقراری یارانه خود نشدند و مجلس امروز دولت را مکلف کرد که نسبت به ثبت نام از آنها در فرمانداری‌ها اقدام کند و مخالفت نماینده دولت از همین بابت بود اما در اظهاری که با رسانه‌ها مطرح کرد مطالب دیگری را گفت که بخشی از آن قطعاً خلاف واقع است که نمونه آن هم این است که در مصوبه مجلس هیچ صحبتی از تعداد و آمار وجود ندارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: نماینده دولت در مجلس گفت این مصوبه همان تعدادی را در بر می‌گیرد که ما (دولت) یارانه‌شان را قطع کردیم و تعداد آن حدود 3 میلیون نفر است و این تناقض را نماینده دولت قاعدتاً توضیح خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه بین آمار 3 میلیون و 24 میلیون 21 میلیون نفر فاصله است، اظهار داشت: چگونه این دو رقم هر دو با هم می‌تواند صحیح باشد؟

فرهنگی با تاکید مجدد بر این نکته که در مصوبه مجلس هیچ درصد، آمار و رقمی از حذف شدگان از فهرست یارانه بگیران نیامده است، گفت: سال گذشته مجلس تصویب کرده بود که یارانه افراد پر درآمد قطع شود و امسال سعی کرد که آن افراد را مشخص کند و من خود نیز از کسانی بودم که معتقد بودم چنین تصمیمی نیاز نیست و مصوبه سال گذشته کافیست اما اگر مجلس به موضوعی رای داد باید احترام گذاشت.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی خاطرنشان کرد: اگر دولت مکانیزمی برای تعیین پر درآمدها نداشته باشد اجازه قطع یارانه را ندارد و اگر مکانیزم داشته باشد باید طبق قانون عمل کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: رقم 480 هزار میلیارد ریال دقیقاً همان رقمی است که در لایحه دولت آمده بود و بدون تغییر در مجلس تصویب شد و افزایشی در مورد آن وجود نداشته است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایمان ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    0 0
    مردم حواسشون باشه دور ه دوم به کی رای بدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس