کد خبر 555750
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴

اعضای گروه هفت در بیانیه‌ای، ضمن استقبال از اجرایی شدن برجام، از آزمایش موشکی ایران، که آن را «ناسازگار» با قطعنامه شورای امنیت خوانده‌اند، ابراز تأسف کرده‌اند.

به گزارش مشرق، کشورهای عضو گروه هفت روز یکشنبه پس از پایان نشست دو روزه وزرای خارجه در هیروشیما ژاپن، در بیانیه‌ای مواضع خود در مورد موضوعات مختلف از جمله توافق هسته‌ای با ایران را اعلام کردند.

در این بیانیه که در آن از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک استقبال و از آزمایش موشکی ایران ابراز تأسف شده، آمده است: «ما از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) استقبال می‌کنیم. گروه هفت به حمایت فعالانه از اجرای کامل و موثر این توافق، از جمله فعالیت‌های مرتبط با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که مسئول نظارت و راستی‌آزمایی تعهدات مرتبط با هسته‌ای ایران است، ادامه می‌دهد. ما از تمام اعضای سازمان ملل می‌خواهیم که تمهیدات مندرج در مفاد قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را به نحوی موثر اجرایی کرده و انجام کمک‌های داوطلبانه در حمایت از تلاش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را مورد بررسی قرار دهند.»

این بیانیه می‌افزاید: «اجرای برجام، فرصتی برای یک رابطه جدید میان ایران و جامعه بین‌الملل فراهم کرده است. به همین جهت، ما از تصمیم ایران برای انجام آزمایش موکش‌های بالستیک ناسازگار با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، ابراز تأسف می‌کنیم.»

در ادامه آمده است: «ما از ایران می‌خواهیم که با کمک به تلاش‌ها برای رسیدن به راهکارهای سیاسی، مصالحه و صلح در سوریه، عراق و یمن و دیگر بخش‌های منطقه و جلوگیری و مبارزه با گسترش تروریسم و افراط‌گرایی خشن، نقشی سازنده در منطقه‌اش ایفا کند. ما همچنین از ایران می‌خواهیم که به تعهدات بین‌المللی خود در قبال حقوق بشر، شامل احترام به آزادی بیان، از جمله برای اهالی رسانه، آزادی مذهبی و اعتقادی و دیگر حقوق انسانی احترام گذاشته و به اعدام‌های خودسرانه که ناقض تعهدات بین‌المللی این کشور است، پایان دهد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    گروه هفت غلط کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس