بعد از پیروزی در عملیات آزادسازی سلدرین و فتح قله‌ای به ارتفاع 1840 متر سردار قاسم سلیمانی پیامی را از طریق یکی از مستشاران ایرانی به ما رساند که گفته بود از طرف من به بچه‌های فاطمیون خسته نباشید بگویید و اعلام کنید از دور دستشان را می‌بوسم.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، بلال از رزمندگان لشکر فاطمیون است که اولین آشناییش با شهید "علیرضا توسلی"(ابوحامد) فرمانده تیپ فاطمیون به سال 92 و اولین اعزامش به سوریه برمی‌گردد.

وی در رابطه با عکس یادگاری خود با شهید توسلی و شهید "حسین فدایی" می‌گوید: اوایل سال 93 به دستور فرمانده قرارگاه حضرت زینب(س) برای آزادسازی منطقه‌ای در لاذقیه به نام ارتفاع سلدرین آماده می‌شدیم. ابوحامد مرخصی بود و تمام کارها برای آماده کردن نیروها را شهید "رضا بخشی"(فاتح) به دوش می‌کشید. همزمان با این عملیات در لاذقیه قرار بود عملیات دیگری نیز در ملیحه دمشق انجام شود که فاتح در دمشق ماند و مسئولیت گروه اعزامی به لاذقیه را به فرد دیگری سپرد.

وقتی ابوحامد از مرخصی برگشت از منطقه ملیحه بازدید کرد و سپس به لاذقیه آمد.

نیروهای عراقی و سوری‌ قبل از ما در آن ارتفاعات عملیات کرده اما نتوانسته بودند به پیروزی دست پیدا کنند. حزب الله هم گفته بود برای اجرای عملیات در این منطقه نیازمند 2 ماه وقت برای کارهای شناسایی و آماده‌سازی است اما بازپس‌گیری این منطقه در اسرع وقت اهمیت بسیاری داشت لذا ما نیروهای فاطمیون وارد عمل شدیم و توانستیم در مرحله دوم عملیات آن ارتفاعات را آزاد کنیم.

بار نخست به صورت مشترک این عملیات را انجام دادیم که با عدم الفتح مواجه شدیم و 5 نفر از نیروهایمان به شهادت رسیدند. بار دوم با انجام کارهای شناسایی به دستور ابوحامد توانستیم به پیروزی دست پیدا کنیم.

پیش از اجرای عملیات، من، سردار فدایی و عده‌ای دیگر از دوستان برای شناسایی به ارتفاعات رفتیم. کار از صبح تا دم غروب طول کشید. بعد از اتمام شناسایی از ارتفاعات پایین آمدیم. ابوحامد از دیدن ما خیلی خوشحال شد و وقتی خستگی ما را دید گفت می‌خواهم شما را به جای خوبی ببرم که یک لحظه خود را کنار دریا دیدیم و این عکس یادگاری را انداختیم.

بعد از پیروزی در این عملیات و فتح قله‌ای به ارتفاع 1840 متر سردار قاسم سلیمانی پیامی را از طریق یکی از مستشاران ایرانی به ما رساند که گفته بود از طرف من به بچه‌های فاطمیون خسته نباشید بگویید و اعلام کنید از دور دستشان را می‌بوسم و سید حسن نصرالله نیز پیام تبریک و خسته نباشید فرستاد و گفت که من از اول عملیات کار شما را رصد می‌کردم و به شما برای این فتح تبریک می‌گویم.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس