کد خبر 555457
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷

شاگردان کلودیو رانیری با پیروزی در هفته سی‌و‌سوم لیگ برتر انگلیس، حضورشان در لیگ قهرمانان فصل آینده را قطعی کردند.

به گزارش مشرق، پیروزی 2 بر صفر روز گذشته لسترسیتی صدر جدولی برابر ساندرلند که هر دو گل آنها توسط جیمی واردی به ثمر رسید، با توجه به شکست سه بر صفر منچستریونایتد رده پنجمی در خانه تاتنهام، راهیابی شاگردان کلودیو رانیری به لیگ قهرمانان فصل آینده را قطعی کرد.

برد خانگی لسترسیتی این تیم را 72 امتیازی کرد و شکست شیاطین سرخ در وایت هارت لین هم بدان معناست که روباه‌ها حتی با شکست در تمام پنج بازی بعدی خود هم امکان ندارد که لیگ را در رده‌ای پایین‌تر از چهارم به پایان برسانند و به این ترتیب حداقل سهمیه حضور در آخرین مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا را در فصل 17-2016 کسب خواهند کرد.

آخرین باری که لسترسیتی در یک تورنمنت اروپایی بازی کرده بود، به فصل 01-2000 برمی‌گردد که آنها در جام یوفا بازی کردند. در مجموع روباه‌ها سه بار در رقابت‌های اروپایی شرکت داشته‌اند که در هیچ یک از آنها موفق نشده‌اند از مرحله نخست صعود کنند.

اولین حضور آنها در این رقابت‌ها در جام در جام اروپای فصل 62-1961 بود زمانی که در دور نخست به اتلتیکومادرید (3 بر یک) باختند. لسترسیتی در فصل 98-1997 هم در جام یوفا شرکت کردند که در آن فصل هم دوباره با اتلتیکومادرید روبه‌رو شدند و این بار هم (4 بر یک) باختند. سومین حضور روباه‌ها در فصل 01-2000 بود که در آن فصل با نتیجه 4 بر 2 مغلوب ستاره سرخ بلگراد شدند.

لسترسیتی باید تا هفته دیگر منتظر بماند تا مشخص شود که آیا حضورش در جمع سه تیم برتر بالای جدول قطعی می‌شود و به صورت مستقیم به لیگ قهرمانان صعود می‌کند یا خیر. نکته جالب درباره لسترسیتی این است که اگر این تیم قهرمان شود، در سیدبندی قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل آینده در کنار دیگر قهرمانان لیگ‌های اروپایی (لالیگا، بوندس‌لیگا، سری A، پرتغال، روسیه و هلند/قهرمان رقابت‌ها) در سید یک قرار خواهد گرفت.

لسترسیتی تحت هیچ شرایطی سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را از دست نخواهد داد حتی اگر تیم‌های منچسترسیتی و لیورپول در این فصل به ترتیب قهرمان لیگ قهرمانان و لیگ اروپا شوند و لیگ را در خارج از مربع قدرت لیگ برتر به پایان برسانند چون از لحاظ محاسباتی امکان ندارد که لستر در رده چهارم فصل را به پایان برساند و منچسترسیتی خارج از چهار تیم برتر لیگ برتر قرار بگیرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس