کد خبر 555425
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵

رییس مرکز گسترش فیلمنامه نویسی رسانه ملی مجموعه‌های «سعدی»، «هفت پهلوان» و «آشپزنامه» را از جمله اولویت‌های تولیدی تلویزیون در سال ۹۵ اعلام کرد.

به گزارش مشرق، امین صدیقی رییس مرکز گسترش فیلمنامه نویسی رسانه ملی با اشاره به تفاوت های این مرکز با مرکز امور نمایشی سیما و کارکردهای این دو مرکز گفت: مرکز گسترش فیلمنامه نویسی رسانه ملی در حوزه ریاست مستقر است و مرکز سیما در حوزه معاونت سیما مستقر است. در حوزه نمایش فقط معاونت سیما مطرح نیست بلکه معاونت استان ها و معاونت برون مرزی نیز فعالیت دارند بنابراین لازم بود مرکزی باشد که بتواند فعالیت های این حوزه های مختلف را سامان دهد و جلوی اقدامات موازی را بگیرد، در آینده هم اگر فعالیت زائد و موازی باشد اصلاح خواهد شد.

وی با اشاره به فیلمنامه هایی که در این مرکز در حال بررسی هستند از «سرزمین کهن» یاد کرد و گفت: این سریال هم اکنون در حال بررسی است، بعضی از اصلاحات این سریال افراطی بود و به سریال ضربه می زد و چون در حال پخش بود، نمی شد به خوبی آن را بررسی کرد. ما اکنون فصل اول و دوم این سریال را مشاهده کردیم و فیلمنامه هم دوباره بررسی شد تا اگر نیاز به اصلاحاتی داشت قبل از کلید خوردن اصلاح شود.

فیلمنامه «سعدی» در حال نگارش و بازنویسی نهایی

صدیقی از فیلمنامه هایی که در حال نگارش است سخن گفت و توضیح داد: فیلمنامه پروژه الف «سعدی» در حال نگارش و بازنویسی نهایی در حال انجام است. هنوز قطعی نشده است که این فیلمنامه در مرکز ما به تولید برسد و یا در مرکز امور نمایشی سیما ولی پیش‌تولید آن سال آینده انجام خواهد شد.

وی درباره سریال «هفت پهلوان» که قرار است به کارگردانی حسن فتحی ساخته شود، یادآور شد: این سریال هم اکنون در حال نگارش است و قرار است در مرکز گسترش فیلمنامه نویسی تولید شود. از دیگر سریال های خوبی که قرار است به تولید برسد سریال «آشپزنامه» است که در بستر تاریخ رخ می دهد اما داستانی تخیلی دارد و قرار است در آن آشپزی ایرانی و سنتی به تصویر کشیده شود.

صدیقی با اشاره به بودجه این مرکز عنوان کرد: ما بودجه ناچیزی داریم که در حد گروه فیلم و سریال یک شبکه هم نیست اما سعی می کنیم در حد بودجه ای که داریم کارها را آغاز کنیم. پیش از این کارها به نوعی زخمی می شدند و ممکن بود چندین پروژه با هم آغاز شود و هر کدام تا حدی جلو رود اما در نهایت به سرانجام نمی رسید. این روند باعث می شد انبوهی از پروژه ها بخوابد و صاحبان آنها ناراضی باشند.

وی اضافه کرد: سعی ما بر این است که اگر توانمان در ساخت پنج سریال است همان تعداد را به تولید برسانیم و پرداخت ها منظم باشد. درواقع امور مالی قرار است جرو ماموریت های اصلی ما باشد. سعی می کنیم به این سخن آقای سرافراز که معتقد است نظام مالی و ساختار اداری باید رسانه ای باشد، عمل کنیم. برای ما اولویت با کار و پروژه است و تلاش می کنیم در این راستا حرکت کنیم.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس